Mobiilisuhtlus ei seisne enam ainult kõnedes ja sõnumites: nutitelefon toimib täna nii ID-kaardi kui maksevahendina. Uuri lähemalt, milliseid mobiilseid mugavusteenuseid Elisa kliendina nautida saad, ja kuidas kulud kontrolli all hoida.
Mobiil-ID kasutamise lepingu saad sõlmida igas Elisa esinduses, kui sul on kehtiv ID-kaart,
elamisluba või digi-ID.
Mobiil-ID kasutamine on lihtne: e-teenustesse saab siseneda igast võrguühendusega arvutist. Eraldi kasutajakontosid pole enam tarvis, sest kõikjal käib autentimine mobiiltelefoni abil.
Mugav ja käepärane: Mobiil-ID suurim eelis seisneb selles, et eraldi ID-kaardilugejat pole enam vaja. Mobiil-ID võimaldab pangakeskkondadesse siseneda ka otse telefonis.
Kiire ja turvaline: Mobiil-ID-ga toimingute tegemine on sama kiire või isegi kiirem kui PIN-kalkulaatori või paroolikaardi kasutamine. See on ka sama turvaline kui ID-kaardi kasutamine: isik tuvastatakse tänu rakendatavale tehnoloogiale ja PIN-koodidele. Mobiil-ID-d ei saa kopeerida ja sellega antud digiallkiri on ID-kaardiga antud digiallkirjaga samaväärne.
Pileti ostmiseks sisesta mobiiltelefonis kood kujul 1322*pileti tüüp*isikukood ja vajuta „Helista”. Piletite nimekirja leiad aadressilt www.pilet.ee.
ID-pilet on Elisa ja Ridango AS-i ühisteenus, millega saad otse mobiiltelefonist osta peamiselt ühissõidukites kasutatavaid elektroonilisi pileteid.
ID-pileti teenust ei ole vaja eraldi aktiveerida.
Elektroonilise pileti kandja on ID-kaart või ühiskaart ning seda saab kasutada Tartu ja Tallinna ühissõidukites, Tallinna botaanikaaias, Tallinna linnamuuseumis, Tallinna loomaaias ja paljudes muudes kohtades.
Ühiskaarti saab kasutada ka Harjumaa ühissõiduki pileti ja Elroni rongipileti ostmiseks.
Teenust ei ole vaja eraldi aktiveerida: kõne ootele jätmise ja vahekõne võimalus on kaasas iga Elisa
paketiga ja kõigile klientidele juba automaatselt avatud.
Kõne hoidmise ja vahetamise teenus võimaldab jätta koputussignaali kuuldes pooleliolev kõne
ootele ja vastata uuele sissetulevale kõnele. Samuti saad jätta ühe kõne ootele selleks, et alustada
ise uut telefonikõnet. Kõne hoidmise ja vahekõne teenuse kasutamiseks peab sinu mobiiltelefon
neid teenuseid toetama. Vajaliku info teenuse kasutamiseks leiad telefoni kasutusjuhendist.
Kõne edasi ühendamine (tasuta)
Kõne edasiühendusteenust ei ole vaja tellida, see on automaatselt avatud iga Elisa kõnepaketiga.
Vajalik on vaid, et sinu mobiiltelefon toetaks kõne suunamise funktsiooni.
Edasiühendusteenus on kasulik näiteks siis, kui sulle helistav tuttav soovib saada sinu käest sõbra või
kolleegi telefoninumbrit. Selle asemel et hakata telefonimälust vajalikku infot otsima, saad kõne
kohe küsitud numbrile edasi ühendada.
Edasiühendusteenus eeldab, et sinu telefon toetab seda funktsiooni. Vajaliku info leiad telefoni
kasutusjuhendist.
Kõne edasi ühendamisel kehtib kõne suunamise tariif. Elisa lepingulistele mobiiliklientidele on
suunamine Elisa lepinguliste mobiiliklientide numbritele tasuta.
Helistaja, kelle kõne suunatakse edasi, maksab enda alustatud kõne eest selle lõppemiseni.
Kui edasiühendatud kõne vastuvõtja telefonile ei vasta, tuleb kõne edasiühendajale tagasi.
Juhitav numbrinäit (tasuta)
Juhitava numbrinäidu teenust ei ole vaja tellida: see on automaatselt avatud kõigile Elisa klientidele.
Numbrinäidu näitamist või mittenäitamist saad püsivalt määrata telefoni menüüs.
Ühekordselt saad numbri peitmise aktiveerida ka teenuskoodiga iga konkreetse kõne puhul eraldi,
kui valid helistades telefoninumbri ette kombinatsiooni #31#.
Näide: kui soovid telefoninumbrile 56 123 123 helistada nii, et sinu number ei oleks kõne
vastuvõtjale nähtav, vali number kujul #31#56123123.
Tasub teada!
Numbrinäitu saab piirata ainult kõnede puhul. Tekstsõnumeid saates on sinu number sõnumisaajale
nähtav ka siis, kui oled telefoni menüüs seadistanud oma numbri mittenäitamise.
Välismaal helistades toimib numbrinäit juhul, kui seda teenust toetab kohalik mobiilsideoperaator.
Juhitava numbrinäidu teenuse kasutamise juhised leiad telefoni kasutusjuhendist.
Koputus (tasuta)
Teenus on automaatselt avatud kõigile Elisa kõnepakettide kasutajatele ega vaja eraldi tellimist.
Koputusteenust saad aktiveerida:
telefoni menüüs:
paljudel telefonidel on menüüs vastav toiming koputusteenuse aktiveerimiseks, täpsem info
on telefoni kasutusjuhendis
oled aktiveerinud koputuse ja sulle helistatakse siis, kui oled hõivatud teise telefonivestlusega,
kostub sinu telefonis koputussignaal. Saad otsustada, kas paned käimasoleva kõne ootele ja vastad
uuele kõnele või jätkad käimasolevat vestlust uut kõnet alustamata. Koputussignaal on kosta ainult
sulle, mitte sinu vestluspartnerile.
Kuni selleni, kui otsustad, kas kõnele vastata või sellest loobuda, kuuleb uus helistaja telefonis
kutsuvat tooni. Uuele kõnele vastamisest keeldudes katkeb kutsuv toon ja helistaja kuuleb teadet:
„Mobiiltelefon, millele te helistate, on hetkel hõivatud. Palun oodake või helistage uuesti mõne
hetke pärast.” (Tavaolukorras kuuleks helistaja sellisel juhul kinnist tooni.)
Tasub teada!
Koputus jõustub pärast aktiveerimist ja kehtib kuni selle tühistamiseni.
Koputussignaali kuuleb käimasoleva kõne ajal ainult see, kellele uus kõne saabub.
Kuni koputusteenust pole aktiveeritud, kuuleb uus helistaja kinnist tooni.
Samal ajal kui vastuvõtja kuuleb koputust, kuuleb sissehelistaja kutsetooni (mitte kinnist tooni).
Koputus ei toimi, kui kasutatakse suunamist „kõne suunamine, kui telefon on kinni”.
Üritatud kõne teavitus (tasuta)
Üritatud kõne teavituse teenuse saad aktiveerida Elisa iseteenindusbürooos:
vali „Teenused ja seadmedˮ -> vali telefoninumber -> vali „Võrguteenused ja suunamisedˮ -> Lülita
sisse „Üritatud kõne teavitusˮ.
Saad SMS-iga teate ebaõnnestunud kõnest, juhul kui su telefon:
oli levist väljas;
oli välja lülitatud;
oli kinni, st sul oli parasjagu teine kõne pooleli;