Põhisisu algus

Live Nation Estonia: eluaegsete mälestuste pakkumine algab pisiasjadest

26.08.2025

Sel suvel on sajad tuhanded inimesed Tallinna Lauluväljakul nautinud maailma tippartiste nagu Justin Timberlake, Imagine Dragons ja AC/DC. Ehkki kontsert kestab vaid paar tundi, on selle taga tuhandete inimeste päevade- ja kuudepikkune töö – alates artistidega läbirääkimisest ning lõpetades sellega, et kontserdikülastus sujuks järjekordade ja segadusteta. 

“Päris äge tunne on olla osa sellest masinavärgist, et pakkuda inimestele meie tänases hullus maailmas meelelahutust ning eluaegset mälestust,” ütleb Live Nation Estonia produktsioonijuht Siim Arusaar.

Suurkontsert on logistiline meistriteos

„Show võib kesta kaks tundi, aga platsil kulub ühe kontserdi püstisaamiseks keskmiselt üheksa päeva,“ selgitab Siim Arusaar. Täpsema plaani paikapanek algab aga kaheksa kuud varem ning läbirääkimised artistiga muidugi veel varem. 

Näiteks võib artisti produktsioonitiim otsustada paar päeva enne esinemist, et mõni riietusruum tuleb ümber kolida. „Olen helistanud Elisa tehnikutele öösel kell üks, et palun, meil on vaja nüüd wifi teisaldada – ja nad lihtsalt tulid ja tegid ära,“ räägib Arusaar.

“Üritame kõiki vajadusi ette kaardistada, aga asjad muutuvad jooksvalt. Vast 80 protsenti näeme ette, aga julgelt 20 protsenti alati muutub ja kohalik tiim peab sellega kiirelt toime tulema. Ka meie partnerid teavad alati, et muudatusi tuleb,” kirjeldab Siim. 

Elamust loovad tuhanded inimsed

Lisaks lavale ja valgustusele on vaja tehnilist ja logistilist plaani tuhandete tiimiliikmete ning kümnete tunandete külastajate teenindamiseks – kasvõi selleni välja, et tagada artisti tiimi veokijuhtidele internetiühendus, prügi, olme, pesemisvõimalused ning isegi käterätikud. Kõik need inimesed on osa tuurist ja Siimu sõnul tahavad nad nende eest ühtemoodi hästi hoolitseda. 

Kokku teenindab ühte kontsertüritust Lauluväljakul umbes 2000 inimest. Kõik nad peavad õigel ajal õigesse kohta jõudma, olema ühenduses ja teadma, mis toimub. „Kui peaks juhtuma mingi intsident, peab meil olema valmisolek neid kõiki vajadusel sekunditega teavitada. Ma loodan, et ei pea kunagi korraldajana sellist massisõnumit välja saatma, aga see valmisolek peab olema,“ kirjeldab Siim. 

Meelelahutusmaailmas loeb kogemus ja julgus võtta riski

Suurkontsertide korraldamine on kunst omaette ning maailma tippartistide Eestisse toomiseks on vaja tiimi, keda artistid usaldavad ning kellel on julgust võtta väga suur vastutus. „Mida suurem kontsert, seda suurema finantsriski peab korraldaja võtma,“ ütleb Siim Arusaar otsekoheselt. 

„Artistide toomine Eestisse ei ole ainult läbirääkimiste või pakkumiste küsimus – väga palju vaadatakse ka korraldaja produktsioonivõimekust. AC/DC tasemega artistid uurivad, kas meeskond suudab nende nõudmistega toime tulla.“

Live Nation Estonia peapromootor Eva Palmil on aastakümnete pikkune kogemus, mis aitab tal üldse artisti jutule saada. Nende senised suurkontserdid – Robbie Williams, Guns N’ Roses, Bon Jovi, The Weeknd jt – on seda usaldust järjepidevalt ehitanud. 

Kogemust vaadatakse hoolikalt ka koostööpartnerite valikul – olgu see lavatehnika, turvateenused või wifi. “Vaatame alati, kas neil on suurürituste taust. Täpselt nagu toidupoe turvamehel on täiesti erinev kogemus kui ürituse turvamehel ja lao tõstukijuhil on täiesti erinev kogemus kui kellelgi, kes töötab öösel lava taga, kus sõidavad veel 20 tõstukit ja töötavad 300 meest,” kirjeldab Siim. 

Wifi-võrk on ürituse õnnestumise nähtamatu, aga ülioluline osa

Kui kõik sujub, ei märka keegi, et midagi on tehtud – just nii võiks kirjeldada Elisa rolli tänavustel suurüritustel. Kui aga piletiskänner ei tööta, joogikassa jookseb kokku või turvatiim ei saa ühendust, muutub tehniline taristu koheselt kriitiliseks. Seetõttu ongi oluline, et võrk lihtsalt toimiks – igal hetkel ja igas olukorras. 

Sel suvel usaldas Live Nation Estonia kogu Tallinna Lauluväljaku wifi-lahenduse ülesehituse Elisale. „Meil on alati soov, et kogu internetilahendus tuleks ühe partneri käest,“ ütleb Siim Arusaar. „Kui sul on mitu tegijat, tekib paratamatult vaidlusi, kes millegi eest vastutab ning mõne asja eest ei vastuta keegi. Elisa ehitas kogu selle interneti ämblikuvõrgu üksi üles – ja sai sellega suurepäraselt hakkama.“

Elisa tiim kattis wifi-võrguga kogu sündmusala: alates piletikontrolli väravatest ja kaubandusaladest kuni VIP- ja backstage-tsoonideni välja. Kokku paigaldati 35 Ruckuse wifi-seadet, loodi eraldi turvalised võrgud teenusepakkujatele ning tagati pidev stabiilne ühendus kogu tiimile. Kõik see ehitati üles vaid kolme päevaga.

“Toimiv wifi on ürituse õnnestumiseks ääretult tähtis. Kui meil oleks võtmepunktides ühendusega probleeme tekkinud, oleksid näiteks inimesed värava taha kinni jäänud – lõpuks võib see isegi seda tähendada, et arstist saab plaanitust hiljem lavale minna. Kuigi kontserdimulje tekkimisel ei tasu alahinnata ka näiteks söögi-joogi ostmist, see kõik peaks kulgema sujuvalt. Ja kui juba esmamulje on halb, loob see häälestuse kogu kontserdielamuseks,” selgitab Siim. 

Püsiv kvaliteet loob turvatunde

Selle suve üritused õnnestusid Siimu sõnul ülimalt edukalt: “Kogu tagasiside Elisa tööle on olnud ülipositiivne. Muidu ikka sõidetakse kuskil mõnest kaablist üle, aga minu teada ei läinud seekord kellelgi nett ära.” 

Elisa poolt ehitas võrku 5 inimest, kellest 2 olid viimased 3 päeva sisuliselt ööpäevaringselt valves. Üks neist, Elisa andmesideteenuste spetsialist Alexander Stetski nendib, et tegelikult kahel korral kaabel siiski puruks sõideti: „Õnneks olin sealsamas ja tegin selle lihtsalt kohe korda.” 

Alexander on 10 aastat ürituste võrguühendusi teinud ja teab suurüritustel tuleb alati midagi ette: “Me oleme selleks valmis. Ehitame võrgu juba eos nii, et see taluks ootamatusi ja oleks kohandatav. Meie roll ongi kõige selle eest hoolt kanda ning seda ette näha, et klient saaks rahus oma tööd teha. ”

Kokkuvõttes ütleb Siim, et üritustel kliendikogemuses allhindlust teha ei tasu: “Me vähemalt proovime alati nii teha, et klient saab ilusti sisse-välja, oma söögid-joogid kätte, wifis käia jne. Näen korraldajate puhul seda, kui loodetakse mobiilivõrguga hakkama saada, aga tihtipeale ei saa 4G-le lootma jääda, eriti kui on palju rahvast. Tegelikult võiks korraldajad selle lisasammu ette võtta, mitte riskide klientide kehva kogemusega.” 

“Lõppude lõpuks on üritustel meie enda sugulased, kaaslased ja lapsed. Niimoodi loome turvatunnet oma klientidele, et kui ostad meie ürituse pileti, saad sa päriselt rahus elamust nautida,” lõpetab Siim. m. 

 

Elisa aitas Live Nation Estonial luua kogu lauluväljakule privaatse ja turvalise wifi-võrgu, millel toimisid kõik teenusepakkujad alates piletikontrollist ning toitlustuse makseterminalidest, lõpetades ürituse peakontori ja VIP-tsoonidega.

 

Soovid ka oma üritusele turvalist ja töökindlat internetiühendust? Saada meile kontaktivormi kaudu lühike kirjeldus plaanitava ürituse kohta (aeg, asukoht, soovitud võrkude arv jm) ning leiame sulle parima lahenduse. 

Seotud märksõnad