Kuidas tagada tehisintellekti abil valmisolek infotehnoloogia ebakindlusteks
Alates 2020. aastast on maailm paljude äriettevõtete jaoks ettearvamatu olnud. On siis tegu ootamatu üleminekuga kaugtööle või kontorisse naasmise plaanimise ja valitsuse pidevalt muutuvate otsustega sammu pidamisega – peamised otsustajad on pidanud paljuga hakkama saama. Kunagi varem pole olnud nii selge, et ettevõtted peavad olema paindlikud ja ootamatusteks valmis ning valmis peavad olema ka varuplaanid.
Infotehnoloogia seisukohast lähtudes tähendab see tagamist, et töötajad on sõltumata asukohast tõhusalt ja ohutult töötamiseks hästi varustatud. Õnneks arenevad tehisintellekti (AI) tehnoloogiad kiiresti. Nii on võimalik toetada ettevõtete vajadusi pidevalt muutuva tööjõuga hakkama saamisel ja seejuures ikkagi suurepärase kasutajakogemuse alalhoidmisel.
Siinkohal on kolm AI toega strateegiat, mida ettevõtted peaksid ebakindlateks aegadeks valmisolekuks rakendama.
Isejuhtivate võrkude jõud
2020. aastal kaugtööle üleminek nõudis ettevõtetelt kiiret tegutsemist. Võrkudele avaldati seoses kasutamise, kvaliteedi, parandamisega seotud probleemide ja kasutajakogemusega suuremat survet. Need tegurid kinnitasid veelgi tõsiasja, et võrgud on viimaste aastate jooksul keerukamateks muutunud, sest töökoormused on rohkem avalike ja privaatsete pilvesüsteemide vahel jagunenud. Isegi optimaalsetes tingimustes nõuab tavapärase võrgu ülesehitamine ja hooldamine pühendunud ekspertidest koosnevat meeskonda ja võib olla väga aeganõudev. Üha raskem on hallata võrke käsurealiidese (CLI) abil, seda just nende keerukuse ja andmehulga kasvu tõttu. Lisaks sellele muudab olukorra veelgi raskemaks vajadus kohaneda erinevate töökoormuste ja töötajate dünaamilise ühenduvusega. Siinkohal ulatabki abikäe AI.
Isejuhtiv võrk kasutab tehisintellekti ja automatiseerimist selleks, et juhtida võrgu terviklikku kasutajakogemust minimaalse inimsekkumisega, lihtsustades seeläbi keerukust ja vähendades ajakulu. See hõlmab ka selliste probleemide seiret nagu vigased kaablid ja kuumkohtade (hotspots) võimsus võrgus ning nende lahendamist enne, kui need lõppkasutajat mõjutavad. Isejuhtivad võrgud võimaldavad IT-meeskondadel kulutada oma väärtuslikku aega veelgi keerukamate probleemide lahendamiseks ja uuenduste läbiviimiseks, tagades, et võrgud toimivad alustasandil ladusalt.
AI assistendid – täpne vaste infotehnoloogiale
Teine meetod, mis annab IT-meeskonnale kui väärtuslikule strateegilisele vahendile rohkem vabadust, on virtuaalse AI assistendi kasutamine. AI assistent suudab vastata küsimustele ja juhtida võrke sama hästi kui inimesest võrgudomeeni ekspert – see, kes teid sellega töötades õpetab ja parandab. Kui asi puudutab funktsoonide täitmist, on AI tõesti inimesega samal tasemel ning just siin saabki selgeks AI ja masinõppimise potentsiaalne positiivne lõhe.
Vestlusliidese abil annavad AI assistendid täna infotehnoloogia-alastele küsimustele oluliselt pikemaid vastuseid, kui lihtsalt „jah“ ja „ei“. Praegu suudavad need vastata ka sisukamatele avatud küsimustele nagu näiteks: „Miks on Bobil halb kogemus Zoomiga?“. Need õpivad lahendama veelgi keerulisemaid probleeme, mis võimaldavad IT-meeskondadel meeleheitel kaugtöötajate poolt klienditoele edastatud taotluste arvu minimeerida. AI assistentide kaasamisega teadvustab IT-meeskond nende pakutavat väärtust, aidates lihtsustada IT-võrkude pidevalt kasvavat keerukust.
Õpetage töötajatele AI eeliseid
Oodatavalt AI kasutuselevõtt üha kasvab – üldjoontes vastas 88% hiljutisele uuringule vastanutest, et nad soovivad kasutada tehisintellekti nii palju kui võimalik. Võrgutegevuses on õigete AI tehnoloogiate tagamine omaduseks, mille teostamine algab usaldusest. Seega on tehisintellekti edukal rakendamisel oluline samm panna meeskonnad võtma AI assistente kui meeskonnaliikmeid, mitte pidama neid inimeste tööd ohustavateks tehnoloogiateks. Lõppkasutaja kogemus võib olla kliendilojaalsuse kaalukeeleks ning seega olulisem kui kunagi varem – selle kogemuse haldamiseks on tehisintellekt ettevõtete jaoks olulise tähtsusega.
Paljud töötajad peavad tehisintellekti perspektiivsust – ja levinud väärarusaama, et see võtab üle nende töö – murettekitavaks. Samas aga hakkavad inimesed tehisintellekti tähtsusest aru saama, kui näevad selle oskust tõelisi probleeme lahendada. Kui ettevõtted kaasavad oma lahendustesse AI tehnoloogiaid, peaksid nad kõigepealt pidama avatud vestlusi oma töötajatega, selgitades tehisintellekti kasu äritegevusele. Kui on tagatud, et kõik on samal lainel, suudavad meeskonnad töötada selle nimel, et koos paremat arengut üles ehitada ja tehisintellekti potentsiaali võimalikult palju suurendada, et parandada tootlikkust, tööga rahulolu ja lõppkokkuvõttes brändi mainet.
Viimased 18 kuud on meile õpetanud, et ootamatusteks valmisolek on äärmiselt oluline ja ka hädavajalik, et ettevõtte juhtimist tõhusalt jätkata ning oma töötajaid eemalt toetada. Õigete tööriistade ja tehnoloogiate abil saavad ettevõtted täna parimal võimalikul moel valmistuda. Isejuhtiva võrgu ülesehitamise, AI assistentide kasutuselevõtu ja oma töötajate koolitamise kaudu saavad ettevõtted, nende personal ja peamised sidusrühmad olla kindlad, et on valmis igaks ootamatuseks, mida tulevik tuua võib.
Gaby Kroet, EMEA piirkonna asepresident MISTis, ettevõte Juniper