Boosti edu retsept: tervislik ja maitsev toit topsis ning head partnerid
Boost Juice’i mahlabaarid on tervisliku toidu sõpradele ilmselt hästi tuntud värskete mahlade ja smuutide pakkujad. Sellel Austraaliast pärit armastatud frantsiisil on tänaseks üle maailma ligi tuhat baari, neist 12 Eestis. Boost on olemuselt kiirtoit, aga erinevalt kõikvõimalikest burgerihiidudest ning muudest kiirtoidukettidest soovib Boost pakkuda kiirelt tervislikku ja maitsvat toitu.
Boosti brändi Eestisse tooja ning omanik, endine tippujuja ja ettevõtja Indrek Sei räägib, et teda võlus Boosti puhul nii sisuline kontseptsioon kui rahvusvaheline ärimudel: “Nii smuutiäri kui frantsiisiäri on Eestis veel üpriski vähe levinud – need kaks asja teevad selle ettevõtmise põnevaks väljakutseks.”
Kuidas pakkuda tõeliselt tervislikku kiirtoitu topsis
Boosti keskne idee on “toit topsis”, st smuuti näol pakutakse tervislikku ja toitvat vahepala või toidukorda, nii värskelt kui võimalik. Boosti smuutides pole lisatud suhkruid ning palju tähelepanu on pööratud toitainete tasakaalule.
Indrek räägib, et tihtipeale aetakse smuuti segamini jäätisekokteiliga: “Kui viimane on sisuliselt magustoit, siis smuuti tehakse värskest toorainest valmis pärast tellimuse esitamist – enam värskem olla ei saa.
Ülemaailmse brändi retsepte töötab välja 10–20 inimest, kelle huglas on tippkokad, biokeemikud ja teised spetsialistid, et luua tooteid, mis on päriselt nii maitsvad kui tervislikud. Seda võib lugeda ka keti edu võtmeks, sest Indreku sõnul on katse-eksitusmeetodil head toodet luua tegelikult väga keeruline – kommertstoote maitse, konsistents, tekstuur jm peab olema põhimõtteliselt perfektne.
Frantsiis annab täislahenduse toitlustusärisse sisenemiseks
Indrek nendib, et toitlustusäri on väga keeruline: “Üks väga tore ja tark inimene ütles, et kui sa tahad raha põlema panna, on selleks kõige lihtsam tikku kasutada. Ma ei tundnud enne Boostiga alustamist toidutehnoloogiat, biokeemiat ega muud. Aga kui toitlustusäri sulle ikka meeldib, siis annab frantsiis võimaluse osta ärimudel, mis on kellegi teise poolt valmis mõeldud ja ehitatud.”
Indrek on ka Boosti frantsiisi edasimüüja nii Eestis, Lätis, Leedus kui Soomes. Tema sõnul annab frantsiis suurepärase võimaluse toitlustusäris kätt proovida ning seda just kohalikele, sest kohalik teeb alati paremini, mida konkreetne turg ja kohalik klient ootab.
Tänaseks on Boosti baarid Eestis tegutsenud 18 aastat ja Indrek nendib, et tikku tõmbama ei pea. Siiski ei saa salata, et toitlustusäris igavat hetke pole: “Meil tõesti tore edulugu, aga eks oleme samamoodi turuosalised nagu kõik teised. 2008. aasta kriisis saime kõvasti pihta, siis tulid Covid, energiakriis ja sõda. Nüüd on kaubanduses sisuliselt 10 kvartalit langus olnud – ning see pole veel sugugi läbi. See kõik mõjutab meid väga tugevalt.”
Odavaim pakkumine pole tingimata parim
Boosti Eesti baarid ja kontor kolisid poolteist aastat tagasi oma sideteenused Elisa võrku ning on selle otsusega tänaseni väga rahul. Indrek räägib, et teenusepakkuja vahetamisel sai ajendiks see, kui välisreisidel oli reisikaaslastel korduvalt Elisa võrgus parem levi ja teenus.
Indrek ütleb, et nad on juba olemuselt ettevõte, kes ei saa endale lubada mingisugust mõttetut raiskamist või õigustamata kulusid – eriti kaubanduse tänast seisu arvestades. “Me ei aja tingimata alati odavamat pakkumist taga. Oma äris oleme näinud, et üksnes odavaim hind ei aita sageli äri edasi vaid tekitab probleeme. Hinna ja kvaliteedi vahel peab oleme tasakaal ning Elisal on see suhe meie hinnangul turu parim,” räägib Indrek.
Strateegilist sidepartnerit tasub valida pikaajalise vaatega
Üleminekule eelnes pikk kaalumisperiood, sest Indreku sõnul ei saa selliseid otsuseid langetada käigu pealt: “Taolised tugiteenused on strateegiliselt üliolulised. Aga selleks, et me saaks keskenduda sellele, mida meie teeme, peavad meil olema head partnerid igas valdkonnas. See kombo, mida Elisa suudab meile pakkuda, sobib meile suurepäraselt.”
Indrek kiidab Elisa puhul lihtsat asjaajamist ning kliendisuhtlust: “Elisa tegi ülemineku meile tõesti kiireks ja sujuvaks. Samuti soovitasid nende spetsialistid, milliseid mobiilipakette võtta, milliseid püsiühenduse kiiruseid on vaja kassasüsteemidele ja kaameratele jne. Väga vahva värk! Üldse on meie ärisuhe inimlikul tasandil väga hea – eks äri käibki ikka inimeste vahel.”
Oma teenusepartnerite valikul üritab Indrek asju vaadata pika perspektiiviga ning ette näha, milline potentsiaal on ühe või teise ettevõttega koostööd teha – sest kui tekivad probleemid, on juba hilja. “Elisa on kindlasti väärikas partner ja tugev konkurent kõigile, kes siin turul osalevad,” ütleb ta lõpetuseks.
Kõigis Boosti baarides on Elisa püsiühendus ja Pärnu rannabaaris ka üleõhu internet. Lisaks kasutavad nii baarid kui kontor Elisa mobiiliteenust. Soovid ka oma ettevõttele kaasaegseid ja paindlikke sideteenuseid? Võta ühendust ja leiame sulle parima lahenduse. Rohkem infot leiad Elisa ärikliendi püsiinterneti lehelt.