Üldsätted ja mõisted
Käesolevad Elisa telemüügi tingimused (edaspidi Tingimused) rakenduvad Lepingutele mis on sõlmitud
sidevahendi abil. Lisaks käesolevatele tingimustele reguleerivad ELISA ja Kliendi vahel sidevahendi
abil Lepingu sõlmimisel tekkivaid õigussuhteid Lepingu tingimused, Eesti Vabariigis kehtivad
võlaõigusseadus (edaspidi VÕS), tarbijakaitseseadus (edaspidi TKA) ja teised õigusaktid.
Tingimustes kasutatakse mõisteid alljärgnevas tähenduses:
Hinnad – teenuse ja seadme hinnad.
Klient – füüsiline või juriidiline isik, kes on sõlminud ELISA-ga Lepingu.
Leping – ELISA ja Kliendi vaheline leping ELISA poolt pakutavate teenuste kasutamiseks ja/või
seadme soetamiseks.
Lepingueelse teabe infoleht ja lepingu lühikokkuvõte - koos Lepinguga kliendile allkirjastamiseks
edastatav infomaterjal.
Postipakk - Kliendile allkirjastamiseks edastatav Leping koos dokumentatsiooniga ja/või seade
vastu võtmiseks.
Teenuspaketi tingimused - teenuspaketi tehnilised ja sisulised parameetrid, teenuskirjeldused ja
detailsed tingimused.
Müügitingimuste kehtivus
Tingimused kehtivad ELISA ja Kliendi vahelistele Lepingutele, mis on sõlmitud kasutades telefoni.
Lisaks Tingimustele kohalduvad Lepingule Elisa teenuste kasutamise üldtingimused,
Teenuspaketi tingimused ning muud Lepingus viidatud tingimused. Lepingus või selle tingimustes
reguleerimata küsimustes juhinduvad pooled õigusaktidest.
ELISA jätab endale õiguse teha Tingimustes muudatusi, nimetatud muudatusi kajastatakse
veebilehel elisa.ee
Lepingu sõlmimisel kinnitab Klient, et on Lepingu, Lepingueelse teabe infolehe ja lepingu
lühikokkuvõttega, Teenuspaketi tingimustega ja Tingimustega tutvunud, sisust aru saanud ja nõustub
nendega.
Hinnad
Hinnad määratakse kindlaks ELISA poolt Kliendile tehtavas pakkumises.
Kõik Hinnad ELISA pakkumises sisaldavad käibemaksu 24%.
Hinnale ei lisandu kullerteenuse tasu.
Lepingu vormistamine ja sõlmimine
ELISA teeb Kliendile telefoni vahendusel pakkumise.
Kui Klient on pakkumise tingimustega nõus, siis küsib ELISA müügiesindaja Kliendilt
kontaktaadressi Lepingu, dokumentatsiooni ja Seadme saatmiseks.
ELISA-l on õigus Kliendile tehtud pakkumine ilma sanktsioonideta tagasi võtta alljärgnevatel
juhtudel:
Seade on laost otsa saanud;
kui Klient ei vasta ELISA poolt kehtestatud tingimustele (põhineb automaatsel
krediidihinnangul).
Pakkumise tagasi võtmisest teavitab ELISA klienti telefoni vahendusel.
ELISA vormistab Lepingu järgneval tööpäeval pärast seda, kui Klient nõustus ELISA pakkumisega.
Leping ja/või Seade saadetakse sellele kontaktaadressile, mille Klient telefoni vahendusel ELISA
müügiesindajale esitab. Koos Lepinguga saadetakse Kliendile Lepingueelse teabe infoleht ja lepingu
lühikokkuvõte ning Teenuspaketi tingimused.
Klient kohustub esitama ELISA müügiesindajale tõesed andmed (isikuandmed, kontaktandmed
jms). ELISA ei vastuta Kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tulenevate tagajärgede eest.
Leping koos dokumentatsiooniga saadetakse Kliendile tema poolt valitud viisil arvutivõrgu,
tavaposti või pakiautomaadi vahendusel. Juhul kui Klient võtab koos Lepinguga vastu ka Seadme, siis
tarnitakse need kulleri vahendusel.
Hiljemalt lepingu vormistamisele järgneval päeval saadetakse Kliendile lühisõnum infoga, et
Kliendil on võimalik DPD koduleheküljelt valida Postipaki kättesaamise kuupäev. Kui Klient ise Postipaki
kättesaamise kuupäeva ei vali, siis 1-2 päeva jooksul alates lühisõnumi saamisest kas:
tuleb SMS koos infoga selle kohta, millal Kuller saabub. Kuller võib SMS saatmise asemel ise
Kliendiga ühendust võtta ja kokku leppida Postipaki kättesaamise kuupäeva;
Postipakk jõuab pakiautomaati või;
Postipakk jõuab tavapostina Kliendi poolt nimetatud kontaktaadressile.
ELISA ei vastuta Postipaki kohale toimetamise viibimise eest juhul, kui viibimine on tingitud
asjaoludest, mida ELISA ei saanud mõjutada ega ette näha
Seade loetakse Kliendi poolt vastu võetuks Postipaki kättetoimetamise kinnituse
allkirjastamisest.
ELISA teeb Kliendile Teenuse kätte saadavaks pärast Kliendi poolt Teenuse Lepingu
allkirjastamist, Lepingu ELISA-sse tagasi jõudmist ning Teenuse aktiveerimist ELISA poolt.
Postipaki kohale toimetamine toimub ainult Eesti Vabariigi territooriumil.
Kulleri vahendusel Lepingu sõlmimisel ja/või Seadme vastu võtmisel kohustub Klient esitama
kullerile isikut tõendava dokumendi.
Klient kohustub allkirjastama Lepingu ning Lepingueelse teabe infolehe ja lepingu lühikokkuvõtte.
Enne Lepingu allkirjastamist kohustub Klient kõikide Lepingule kohalduvate tingimustega.
Leping jõustub pärast selle allkirjastamist Kliendi poolt.
Seadme garantii
ELISA vahendab Seadmele tootja garantiid. Tootja garantii puhul kehtivad tootja poolt konkreetsele
seadmele kehtestatud garantiitingimused, millest Seadme hooldus- ja remonditööde teostamisel
muuhulgas juhindutakse.
Elisa Eesti AS tootja müügigarantiid täpsustavate tingimustega ning remondi- ja hoolduse üldtingimustega on võimalik tutvuda Seadmete hoolduse ja müügigarantii tingimuste lehel.
Tagastamisõigus (KEHTIB ÜKSNES TARBIJALE EHK FÜÜSILISELE ISIKULE)
Pärast Lepingu allkirjastamist ja/või Seadme kättesaamist on Kliendil õigus sidevahendi abil
sõlmitud Lepingust taganeda põhjust avaldamata 14 päeva jooksul, v.a juhul kui taganemisõiguse
rakendamine on lepingu olemusest tulenevalt võlaõigusseaduse kohaselt välistatud.
Lepingu puhul, mille esemeks on teenuse osutamine, hakkab 14 päevane tähtaeg kulgema
Liitumislepingu allkirjastamise päevast.
Lepingu puhul, mille esemeks on Seadme üleandmine, hakkab 14 päevane tähtaeg kulgema
päevast, millal tarbija või tarbija nimetatud kolmas isik, kes ei ole vedaja, on saanud asja füüsiliselt enda
valdusse.
Lepingust tagastamiseks tuleb esitada ELISA-le vabas vormis Lepingust taganemise avaldus hiljemalt 14 päeva jooksul vastavalt kas p 6.2. või 6.3. nimetatud kuupäevast. Lepingust taganemiseks võite kasutada taganemisavalduse tüüpvormi, kuid see ei ole kohustuslik. Täida
taganemisavalduse
tüüpvorm.
Elisa müügiesinduste aadressid ja lahtiolekuajad on leitavad
esinduste lehelt.
Lepingust taganemisel tagastame Kliendile kõik Kliendilt saadud maksed, sealhulgas asja kätte
toimetamise kulud (välja arvatud täiendavad kulud, mis tulenevad Kliendi valitud kätte toimetamise
viisist, mis erineb ELISA pakutud kõige odavamast tavapärasest kätte toimetamise viisist) viivitamata,
kuid hiljemalt 14 päeva möödumisel alates päevast, mil ELISA sai kätte Kliendi taganemisavalduse v.a
juhul, kui taganemise päeva seisuga on Kliendil võlgnevus ELISA ees. Sel juhul on ELISA-l õigus
tasaarvestada tagasi maksmisele kuuluvad maksed Kliendi võlgnevusega. Juhul, kui tagasi
maksmisele kuuluv summa on suurem Kliendi võlgnevusest, siis vastav jääk kantakse Kliendi
arveldusearvele eelmises lauses toodud tähtaja jooksul.
ELISA-l on õigus keelduda tagasimaksest kuni Kliendi poolt asja tagastamiseni. Kui lepingu esemena on antud üle asi, tagastab Klient selle viivitamata, kuid hiljemalt 14 päeva möödumisel päevast, mil Klient teatab ELISA-le taganemisest lepingust, Elisa müügiesindusse või pakiautomaadi vahendusel järgides
E-poe ostude juhiseid..
Tagastamisele kuuluva asja halvenemise korral vastutab Klient asja kasutamisest tingitud väärtuse
vähenemise eest üksnes juhul, kui Klient on asja kasutanud muul viisil, kui on vaja asja olemuses,
omadustes ja toimimises veendumiseks. Et veenduda asja olemuses, omadustes ja toimimises, peab
Klient käsitsema ja kasutama asja üksnes nii, nagu lubataks tavapäraselt seda teha Elisa
müügiesinduses. Näiteks ei tohi seadmesse paigaldada SIM-kaarti, seadmelt eemaldada kaitsekilesid,
seadet ei tohi igapäeva kasutusse võtta, seadme karpi ei tohi katki teha, seadme lisavarustust ei tohi
pakendist välja võtta ja kasutada, Apple seadmeid ei tohi aktiveerida jne. Tagastatav seade peab olema
komplektne (sisaldama pakendit ja kõiki pakendis sisaldunud esemeid – kaablid jne).
Lepingust, mille esemeks on teenuse osutamine, tuleb Kliendil tasuda ELISA-le lepingu täitmisena
üleantu väärtus proportsionaalselt üleantuga ajani, mil Klient teatas ELISA-le taganemisest lepingust,
võttes arvesse lepingu kogumahtu.
Asja tagastamise otsesed kulud tuleb katta Kliendil.
Pretensioonide esitamise kord (KEHTIB ÜKSNES TARBIJALE EHK FÜÜSILISELE
ISIKULE)
Pretensiooni esitamise korraga on võimalik tutvuda
pretensiooni esitamise kord.
Isikuandmete töötlemine
Lepingu vormistamisega Klient annab ELISALE nõusoleku oma andmete töötlemiseks
vastavalt
Elisa isikuandmete töötlemise põhimõtetele.