Juriidilisest isikust kliendi füüsilisest isikust esindaja
isikuandmete töötlemise põhimõtted
Üldsätted ja mõisted
Käesolevad juriidilisest isikust kliendi füüsilisest isikust esindaja isikuandmete töötlemise
põhimõtted reguleerivad Elisa Eesti AS (edaspidi ELISA) kui vastutava andmetöötleja
juriidilisest isikust kliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja isikuandmete
töötlemist.
Mõistetes esitatakse üksnes need mõisted, mida EUROOPA PARLAMENDI JA NÕUKOGU
MÄÄRUS (EL) 2016/679 (edaspidi Määrus) ja Põhimõtted ei sätesta. Mõisteid
„isikuandmed“, „isikuandmete töötlemine“, „vastutav töötleja“, „volitatud töötleja“
kasutatakse selles dokumendis Määruse tähenduses.
Mõisted
Andmesubjekt – füüsiline isik, kelle isikuandmeid ELISA töötleb. Andmesubjektideks käesoleva dokumendi mõttes on juriidilisest isikust kliendi seaduslikud ja
volitatud esindajad.
Äriklient – juriidiline isik, kes on avaldanud soovi saada pakkumist ELISA teenuste
kasutamiseks või avaldanud soovi kasutada ELISA teenuseid (potentsiaalne Äriklient).
Juriidiline isik, kes kasutab (olemasolev Äriklient) või on kasutanud (endine Äriklient)
ELISA teenuseid.
Juriidilise isiku seaduslik esindaja – juriidilise isiku juhatuse või seda asendava
organi füüsilisest isikust liige.
Juriidilise isiku volitatud esindaja – füüsiline isik, keda juriidiline isik on volitanud
täitma enda esindaja funktsioone.
Andmetöötlussüsteemid – ELISA kasutuses olevad andmekogud ja infosüsteemid,
milles töödeldakse isikuandmeid, sh ELISA iseteenindusbüroo.
Andmetöötlusregistrid - era- või avalikõigusliku isiku poolt hallatavad isikuandmeid
sisaldavad avalikud registrid. Andmetöötlusregistrid on välja toodud punktis 3.1.
ELISA iseteenindus - ELISA veebipõhine iseteeninduskeskkond.
Isikuandmete allikad ja liigid
ELISA töötleb Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja
isikuandmeid, mis on saadud kas
andmesubjektilt (Äriklienti esindades, lepingueelsetel läbirääkimistel, lepingu
sõlmimisel, lepingu kestel, päringu esitamisel, iseteeninduse kasutamisel,
müügi- ja teeninduskanalite külastamisel);
Ärikliendilt, keda andmesubjekt esindab;
andmetöötlusregistritest (nt e-Äriregister, Pipedrive, Äripäeva Infopank,
Taust.ee).
ELISA liigitab töödeldavaid isikuandmeid alljärgnevalt:
Andmesubjekti otseselt tuvastavad andmed – andmed, mis andmesubjekt enda kohta
esitab või andmesubjekti kohta esitatakse:
Isiklikud andmed: ees- ja perekonnanimi, isikukood;
Identifitseerivad andmed: isikut tõendava dokumendi andmed, allkiri;
Volituse andmed: seos juriidilise isikuga.
Andmesubjekti kaudselt tuvastavad andmed – andmed, mis tekivad ELISA
andmetöötlussüsteemides andmesubjektist tulenevalt:
Kliendisündmused: videosalvestised ja kõnesalvestised.
Isikuandmete töötlemise õiguslik alus ja eesmärgid
ELISA kogub isikuandmeid täpselt ja selgelt kindlaksmääratud ning õiguspärastel
eesmärkidel ning ei töötle neid hiljem viisil, mis on nende eesmärkidega vastuolus.
ELISA töötleb isikuandmeid kas Ärikliendiga sõlmitava lepingu täitmiseks või lepingu
sõlmimisele eelnevate meetmete võtmiseks, andmesubjekti nõusoleku alusel,
õigustatud huvi alusel või seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks.
ELISA töötleb Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja
isikuandmeid Ärikliendiga sõlmitava lepingu täitmiseks ja täitmise tagamiseks
alljärgnevatel eesmärkidel:
Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja esindusõiguse
tuvastamine esinduses, kõne- ja kirjateeninduses ning ELISA iseteeninduses.
Ärikliendi füüsilisest isikust esindaja esindusõiguse tuvastamiseks töötleb ELISA
füüsilisest isikust esindaja järgnevaid isikuandmeid:
Volituse andmed: seos juriidilise isikuga;
Lepingute ja lepingutega seotud muu dokumentatsiooni vormistamine ja
sõlmimine, sh e-poe ja telemüügi vahendusel. Lepingute ja lepingutega seotud muu
dokumentatsiooni vormistamisel ja sõlmimisel töötleb ELISA Ärikliendi füüsilisest
isikust seadusliku ja lepingulise esindaja järgnevaid isikuandmeid:
Isiklikud andmed: ees-ja perekonnanimi ning isikukood;
Identifitseerivad andmed: isikut tõendava dokumendi number, allkiri.
Volituste haldamine. Volituste haldamisel töötleb ELISA Ärikliendi füüsilisest isikust
seadusliku ja lepingulise esindaja järgnevaid isikuandmeid:
Isiklikud andmed: ees-ja perekonnanimi ning isikukood;
Volituse andmed: seos juriidilise isikuga.
Ärikliendi teenindamine, mh pöördumistele vastamine Ärikliendiga sõlmitud
lepingu täitmise raames: isikuandmete töötlemine vastavalt andmesubjekti
pöördumise kanalile ja sisule.
Ärikliendiga sõlmitud lepingu raames füüsilisest isikust esindaja isikuandmete
õigsuse tagamine. Sõlmitud lepingu raames füüsilisest isikust esindaja isikuandmete
õigsuse tagamise eesmärgil töötleb ELISA Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja
lepingulise esindaja järgnevaid isikuandmeid:
Isiklikud andmed: ees-ja perekonnanimi ning isikukood;
Volituse andmed: seos juriidilise isikuga.
Dokumentide hävitamine. Töödeldavad isikuandmed sõltuvad dokumendist, mida
hävitatakse.
ELISA töötleb Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja
isikuandmeid Otseturundus (v.a turunduslik profileerimine). alljärgnevatel eesmärkidel:
Otseturundus (v.a turunduslik profileerimine). Otseturunduse eesmärgil töötleb
ELISA nõusoleku alusel Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja
alljärgnevaid isikuandmeid:
Isiklikud andmed: ees-ja perekonnanimi ning isikukood;
Volituse andmed: seosed teiste juriidiliste isikutega.
ELISA töötleb Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja
isikuandmeid õigustatud huvi alusel alljärgnevatel eesmärkidel:
Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja tuvastamine esinduses, kõne- ja kirjateeninduses ning ELISA iseteeninduses. Ärikliendi füüsilisest
isikust esindaja tuvastamiseks töötleb ELISA järgnevaid isikuandmeid:
Esinduses: identifitseerivad andmed: isikut tõendava dokumendi andmed;
Kõneteeninduses: isiklikud andmed: ees- ja perekonnanimi, isikukood;
Kirjateeninduses: isiklikud andmed: ees- ja perekonnanimi, allkiri;
Iseteeninduses: isiklikud andmed: ees- ja perekonnanimi, isikukood.
Otseturundus (v.a turunduslik profileerimine). Otseturunduse eesmärgil töötleb
ELISA õigustatud huvi alusel Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku esindaja
järgnevaid isikuandmeid:
Isiklikud andmed: ees- ja perekonnanimi;
Volituse andmed: seosed teiste juriidiliste isikutega.
Parema teeninduse ja kliendi rahulolu tagamine. Selleks, et pakkuda oma klientidele
suurepärasel tasemel teenindust, salvestab ELISA teeninduskõnesid, analüüsib neid
ning kasutab teenindajate koolitamiseks. ELISA töötleb parema teeninduse ja kliendi
rahulolu tagamiseks Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja
järgnevaid isikuandmeid:
Kliendisündmused: kõnesalvestised.
Täiendav teave jälgimisseadmete kasutamise kohta on kättesaadav Kõne ja chati vestluste salvestamise põhimõtetest.
Jälgimisseadmete kasutamine. ELISA müügiesindustes on videosalvestus isikute ja
vara kaitseks. Nimetatud eesmärgil töötleb ELISA Ärikliendi füüsilisest isikust
esindaja alljärgnevaid andmeid:
Kliendisündmused: videosalvestised.
Täiendav teave teeninduskõnede töötlemise kohta on kättesaadav Jälgimisseadmete
kasutamise põhimõtetest.
Andmetöötlussüsteemide arendus. Töödeldavad isikuandmed sõltuvad andmetöötlussüsteemist või teenusest, mida arendatakse.
Andmetöötlussüsteemide toimivuse tagamine. Töödeldavad isikuandmed sõltuvad
andmetöötlussüsteemist, mille toimivust tagatakse.
Infoturbe tagamine. Töödeldavad isikuandmed sõltuvad turbe vajadusest ja
rakendatavatest turbe meetmetest.
ELISA õiguste kaitse. ELISA õiguste kaitse eesmärgil töötleb ELISA punktis 3.2
nimetatud Ärikliendi seadusliku ja volitatud esindaja isikuandmeid.
Isikuandmete kaitse. ELISA õiguste kaitse eesmärgil töötleb ELISA punktis 3.2
nimetatud Ärikliendi seadusliku ja volitatud esindaja isikuandmeid.
Pettuste ennetamine. Töödeldavad isikuandmed sõltuvad ohustatud isikuandmetest.
Isikuandmete avalikustamine ja edastamine
ELISA avalikustab või edastab Ärikliendi füüsilisest isikust seaduslike ja lepinguliste
esindaja isikuandmeid ainult ulatuses, millises see on vajalik punktis 4 nimetatud
eesmärkide saavutamiseks.
ELISA avalikustab või edastab Ärikliendi füüsilisest isikust esindaja isikuandmeid:
Ärikliendi teistele seaduslikele või lepingulistele esindajatele;
Andmesubjekti sooviavalduse alusel teisele vastutavale töötlejale (andmete
ülekandmise õiguse rakendamisel);
ELISA volitatud töötlejatele:
kõnekeskused (kliendi kõneteenindus);
seadmete hoolduskeskused (kliendi seadmete hooldus- ja remonttööd);
tarnijad (lepingute, teenuse kasutamiseks vajalike kaartide ja seadmete tarne);
arhiivikeskus (lepingute ja lepingutega seonduva muu dokumentatsiooni
arhiveerimine);
võlgade sissenõudjad (inkassod);
andmetöötlussüsteemide haldajad.
Teistele vastutavatele töötlejatele:
Nõudeõiguse loovutamise korral uuele võlausaldajale;
Kindlustusettevõtjatele.
Riigiasutustele
kriminaalmenetluse seadustiku kohaselt uurimisasutusele, jälitusasutusele,
prokuratuurile ja kohtule;
julgeolekuasutusele;
väärteomenetluse seadustiku kohaselt Andmekaitse Inspektsioonile,
Tarbijakaitse ja Tehnilisejärelevalve Ametile Finantsinspektsioonile,
Keskkonnainspektsioonile, Politsei- ja Piirivalveametile, Kaitsepolitseiametile
ning Maksu- ja Tolliametile;
väärtpaberituru seaduse kohaselt Finantsinspektsioonile;
tsiviilkohtumenetluse seadustiku kohaselt kohtule;
jälitusasutusele kaitseväe korralduse seaduses, maksukorralduse seaduses,
politsei ja piirivalve seaduses, relvaseaduses, strateegilise kauba seaduses,
tolliseaduses, tunnistajakaitse seaduses, turvaseaduses, vangistusseaduses ja
välismaalaste seaduses sätestatud juhtudel;
elektroonilise side seaduse kohaselt jälitus- ja julgeolekuasutustele, nende üle
järelevalvet teostavatele asutustele ning kohtule;
muudest õigusaktidest tulenevatel juhtudel neis sätestatud alustel ja korras.
Isikuandmete säilitamine
ELISA säilitab Ärikliendi füüsilisest isikust seadusliku ja lepingulise esindaja
isikuandmeid nii kaua, kuni neid on vaja töötlemise eesmärgi saavutamiseks.
Isikuandmete säilitamine sõltuvalt Ärikliendi staatusest, keda andmesubjekt esindab:
Ärikliendi staatus
Säilitamise tähtaeg
Endine Äriklient
kuni 10 aastat kliendisuhte lõpust
Potentsiaalne Äriklient
6 kuud esmasest kontaktist ELISA-ga
Täiendav teave isikuandmete säilitamise kohta on kättesaadav Isikuandmete
säilitamise põhimõtetes.
Andmesubjekti õigused
Andmesubjektil on õigus saada teavet andmetöötluse tingimuste kohta. ELISA teeb
Andmesubjektile andmetöötluse tingimused kättesaadavaks käesolevas dokumendis
või vastava pöördumise alusel.
Andmesubjektil on õigus tutvuda Määruse artikkel 15 punktides 1 ja 2 nimetatud
teabega. ELISA teeb Andmesubjektile Määruse artikkel 15 punktides 1 ja 2 nimetatud
teabe kättesaadavaks käesoleva dokumendi ning ELISA iseteenindusbüroo vahendusel.
Andmesubjektil on õigus nõuda isikuandmete parandamist. Andmesubjekt saab
andmeid parandada ELISA iseteenindusbüroos või esitada vastav allkirjastatud
sooviavaldus.
Andmesubjektil on õigus isikuandmete kustutamisele („õigus olla unustatud“).
Andmesubjektil on õigus nõuda, et ELISA tema isikuandmed kustutaks, seda näiteks
siis, kui Andmesubjekt on tagasi võtnud nõusoleku andmete töötlemiseks ning puudub
muu õiguslik alus andmete töötlemiseks.
Andmesubjektil on õigus isikuandmete töötlemise piiramisele. Andmesubjektil on
õigus nõuda isikuandmete töötlemise piiramist juhul, kui isikuandmete töötlemine ei
ole seaduse alusel lubatud või kui andmesubjekt vaidlustab isikuandmete õigsuse.
Andmesubjektil on õigus nõuda isikuandmete töötlemise piiramist ajaks, mis
võimaldab vastutaval töötlejal isikuandmete õigsust kontrollida või kui isikuandmete
töötlemine on ebaseaduslik, kuid andmesubjekt ei taotle isikuandmete kustutamist.
Andmesubjektil on õigus saada teda puudutavaid isikuandmeid, mida ta on vastutavale
töötlejale esitanud ning õigus edastada need andmed teisele vastutavale töötlejale
(andmete ülekandmise õigus).
Andmesubjektil on õigus esitada igal ajal vastuväiteid teda puudutavate isikuandmete
töötlemise suhtes, mis on vajalik õigustatud huvi korral sealhulgas õigustatud huvile
tugineva profiilianalüüsi suhtes.
Õiguste teostamine ja pöördumiste esitamine
Sooviavaldus õiguste teostamiseks või vastuväide töötlemise suhtes tuleb allkirjastatult
edastada ELISA müügiesindusse või digitaalselt allkirjastatult saata e-posti
aadressile andmekaitse@elisa.ee. Andmesubjekti puudutavate isikuandmete ülekandmiseks peab andmesubjekt täitma avalduse, mis on kättesaadav siit.
ELISA vastab andmesubjekti poolt esitatud sooviavaldustele ning vastuväidetele
hiljemalt ühe kuu jooksul pärast sooviavalduse või vastuväite saamist. Nimetatud
ajavahemikku võib vajaduse korral pikendada kahe kuu võrra, võttes arvesse
sooviavalduse või vastuväite keerukust ja hulka. ELISA teavitab andmesubjekti vastuse
esitamise tähtaja pikendamisest ja viivituse põhjustest ühe kuu jooksul alates
sooviavalduse või vastuväite saamisest. Kui andmesubjekt esitab sooviavalduse või
vastuväite elektrooniliselt, esitatakse ka vastus võimaluse korral elektrooniliselt, kui
andmesubjekt ei soovi teisiti.
ELISA-l on õigus jätta andmesubjekti õiguste teostamise sooviavaldus rahuldamata
juhul, kui ELISA ei suuda andmesubjekti tuvastada.
Kui ELISA ei rakenda meetmeid vastavalt andmesubjekti sooviavaldustele ja
vastuväidetele, teatab ELISA andmesubjektile hiljemalt ühe kuu jooksul alates
sooviavalduse või vastuväite saamisest meetmete võtmata jätmise põhjused ning
selgitab võimalust esitada järelevalveasutusele kaebus ja kasutada
õiguskaitsevahendeid.
Andmesubjektil on õigus pöörduda kaebusega ELISA, Andmekaitse Inspektsiooni
(edaspidi AKI) või kohtu poole kui andmesubjekt leiab, et isikuandmete töötlemisel on
tema õigusi rikutud. AKI kontaktid on leitavad AKI koduleheküljelt www.aki.ee.
Muud tingimused
ELISA-l on õigus käesolevaid isikuandmete töötlemise põhimõtteid igal ajal
ajakohastada, täpsustada ja täiendada lähtudes muudatustest õigusaktides,
telekommunikatsioonialases praktikas ja ELISA poolt osutatavates teenustes.
Käesolevad isikuandmete töötlemise põhimõtted jõustuvad 21.09.2023.a.
Andmekaitsespetsialisti kontaktandmed: andmekaitse@elisa.ee.