Põhisisu algus
Isikuandmete säilitamise põhimõtted
Käesolevas isikuandmete säilitamise põhimõtetes kirjeldatakse seda, kui kaua säilitavad Elisa Eesti AS ja Elisa Teleteenused AS (edaspidi Elisa) andmesubjektide isikuandmeid. Elisa säilitab isikuandmeid kooskõlas Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärusega ja kohalduvate sideriiklike õigusaktidega. Üldpõhimõtte kohaselt hoitakse isikuandmeid vormis, mis võimaldab andmesubjekte tuvastada, üksnes seni, kuni see on vajalik eesmärgil, milleks isikuandmeid töödeldakse. Isikuandmete säilitamisperioodid on sätestatud kohaldatavates õigusaktides või määratud kindlaks Elisa poolt kooskõlas kohaldatavate õigusaktidega ning need sõltuvad andmesubjektist, isikuandmete liigist, isikuandmete töötlemise eesmärkidest ja õiguslikust alusest. Alljärgnevalt on esitatud õigusaktidest tulenevate või Elisa poolt õigusaktidest lähtuvalt määratud säilitamisperioodide osas näited. Allpool toodud loetelu on üldistatud ja näitlik ning ei ole ammendav. Isikuandmete säilitamine lähtuvalt andmesubjektist Andmesubjekt Säilitamise tähtaeg Endise kliendi andmed kuni 10 aastat kliendisuhte lõpust Potentsiaalse kliendi andmed 6 kuud esmasest kontaktist Elisaga Kasutaja andmed 10 aastat kliendisuhte lõpust Kõnekaardi kasutaja andmed Kõnekaardi kasutajakonto kustutamisel Internetikaardi kasutaja andmed Internetikaardi kasutajakonto kustutamisel Iseteeninduse kasutaja andmed Iseteeninduse konto kustutamisel Äpi kasutaja andmed Äpi kasutajakonto kustutamisel Tarbijamängudes osalejate andmed 1 kalendrikuu loosimisest Kinkekaardi kasutaja andmed 1 aasta kinkekaardi ostmisest Külalise andmed 6 kuud andmete sisestamisest registreerimisseadmesse ja/või 2 kuud videosalvestamisest Isikuandmete säilitamine lähtuvalt isikuandmete liigist Isikuandmete liik Säilitamise tähtaeg Isiklikud andmed: Sotsiaalmeedia profiilipilt, pangakontoväljavõtted või muud krediidivõimekuse tõendamiseks esitatud dokumendid. Olenevalt andmetöötluse eesmärgist kuni 10 aastat kliendisuhte lõpust: Sotsiaalmeedia profiilipilt: äpi kasutajakonto kustutamiseni. Pangakontoväljavõtted või muud krediidivõimekuse tõendamiseks esitatud dokumendid: 3 aastat dokumendi esitamisest. Identifitseerivad andmed: turvakood. Olenevalt andmetöötluse eesmärgist kuni 10 aastat kliendisuhte lõpust. Turvakood: 3 aastat seadme hooldus – või remonttöösse andmisest. Kontaktandmed: 10 aastat kliendisuhte lõpust. Arveldusandmed: 10 aastat kliendisuhte lõpust. Tarbitmise andmed: Tellimuse andmed, lepingud ja lepingutega seotud muu dokumentatsioon (sh. seadmete hooldustöödega seonduvat dokumentatsiooni, nt hooldustööde saateleht, seadme üleandmise-vastuvõtmise akt), teenuse- ja ostuarve andmed, teenusvalikud, teenuse kasutamise üksikasjad (sideteenuse tarbimise andmed, sh. sõnumid, multimeedia sõnumid, kõnepost), SIM-kaardi asukohaandmed. Olenevalt andmetöötluse eesmärgist kuni 10 aastat kliendisuhte lõpust: Tellimuse andmed: 10 aastat kliendisuhte lõpust. Lepingud ja lepingutega seotud muu dokumentatsioon: 10 aastat kliendisuhte lõpust. Seadmete hooldustöödega seonduv dokumentatsioon: 3 aastat dokumendi allkirjastamisest. Teenuse- ja ostuarve andmed: 10 aastat lepingu lõppemisest. Teenusvalikud: 10 aastat kliendisuhte lõpust. Teenuse kasutamise üksikasjad: Olenevalt töötlemise eesmärgist kuni 1 aasta arve või võlgnevuse tasumisest. Sideteenuse tarbimise andmed: 1 aasta arve või võlgnevuse tasumisest. Sõnumid: Ei säilitata v.a juhul kui sõnum on ootel. Sel juhul säilitatakse 14 päeva sõnumi saatmisest. Multimeedia sõnumid: 7 päeva multimeedia sõnumi saatmisest. Kõnepost: 10 päeva teate jätmisest. SIM-kaardi asukohaandmed: 1 aasta arve või võlgnevuse tasumisest. Kliendisündmused: Kliendiks oleku fakt, kliendikonto andmed (volitused, nõusolekud, klienditeavituste valik, klienditeavituste ajalugu, sh. võlaateavitused, reklaampakkumised, teenusinfo ja lepingu muudatused, jooksva kuu saldo, makseajalugu, sh. ettemaksu ja võlgnevuse info ning krediidilimiit), andmesubjekti pöördumised läbi erinevate teeninduskanalite sh, avaldused ja chati vestlused, seadme hooldustöö ajalugu, kõnesalvestis (sh. kõned infotelefonile, müügikõned, kõned kliendi rahulolu tagamiseks), videosalvestis koos helisalvestisega, külastuse andmed, rahulolu küsitluste tagasiside, küpsisega identifikaator, kohtutootsused. Olenevalt andmetöötluse eesmärgist kuni 15 aastat nõude sissenõutavaks muutumisest: Kliendiks oleku fakt: kuni 15 aastat nõude sissenõutavaks muutumisest. Kliendikonto andmed: kuni 10 aastat kliendisuhte lõpust. Volitused: 10 aastat kliendisuhte lõpust. Nõusolekud: Nõusoleku tagasivõtmiseni. Teise sideoperaatori kliendi nõusolekuid säilitab Elisa kuni selle kehtivuse lõpuni (3 aastat). Klienditeavituste valik: 10 aastat kliendisuhte lõpust. Klienditeavituste ajalugu (võlaateavitused, reklaampakkumised, teenusinfo, lepingu muudatused): 10 aastat kliendisuhte lõpust. Jooksva kuu saldo: Arvelduskuu. Makseajalugu, sh. ettemaksu ja võlgnevuse info ning krediidilimiit: 10 aastat kliendisuhte lõpust. Andmesubjekti pöördumised läbi erinevate teeninduskanalite sh, avaldused ja chati vestlused: 3 aastat pöördumisest. Seadme hooldustöö ajalugu: 3 aastat seadme hooldus – või remonttöösse andmisest. Kõnesalvestis (sh. kõned infotelefonile, müügikõned, kõned kliendi rahulolu tagamiseks): 1 aasta salvestamisest. Videosalvestis koos helisalvestisega: 2 kuud salvestamisest. Külastuse andmed: 6 kuud isikuandmete sisestamisest. Rahulolu küsitluste tagasiside: 2 aastat tagasiside saamisest. Küpsisega identifikaator: Nõusoleku tagasivõtmiseni. Kohtutootsused: 15 aastat nõude sissenõutavaks muutumisest. Klient, teenuse ja seadme tunnused Andmeid ei kustutata, kuna isikuandmete kustutamise järgselt ei ole nimetatud andmed seostatavad konkreetse isikuga. Elisal on õigus andmekategooriaid ja säilitamisperioode igal ajal ühepoolselt muuta või kohaldada erisusi lähtuvalt andmete säilitamise vajaduse muutumisest, muudatustest õigusaktides, tehnilistest võimalustest ning tehnoloogilisest arengust. Juhime tähelepanu ka sellele, et kohaldatava õigusega sätestatud säilitamisperioodid võivad aeg-ajalt muutuda.