Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Millises keskkonnas sa veebi kaudu TV-d saad vaadata, sõltub sellest, millise TV-teenuse kasutaja sa oled.
Uus Elisa Elamus Liitumised alates 10.08.2021 Mine vaatama
Vanemad TV-teenused Liitumised enne 10.08.2021 Mine vaatama

Turu-uuringute AS: Elisa tõusis mobiilside turuliidriks

23.03.2022

Turu-uuringute AS: Elisa tõusis mobiilside turuliidriks

Turu-uuringute AS-i poolt käesoleva aasta alguses läbi viidud laiapõhjalise uuringu alusel on mobiilsidepakkujatest kõige rohkem kliente Elisal, kes pakub teenust 41 protsendile mobiilside klientide turust.

Turu-uuringute AS-i andmetel kuulub mobiilside koguturust Elisale 41 protsenti, Telia turuosa on 37% protsenti. Tele2 turuosa on võrreldes eelmiste aastatega aga oluliselt langenud ning ulatus käesoleva aasta alguse 22 protsendini.

„Kui siiani on Elisa ja Telia turuosad erinenud vaid paar protsenti, siis esmakordsel edestas Elisa Telia turuosa ja saavutas Telia ees ka selge edumaa. Aastaga võitis Elisa juurde uusi kliente nii Telia kui Tele2 arvelt. Tele2 on oma turuosa järjepidevalt kaotanud juba kolm aastat,“ ütles Turu-uuringute AS-i uuringujuht Liis Grünberg.

*Allikas: Turu-uuringute AS, 2016-2022 uuringud: Mobiiliteenuste kasutamine elanikkonnas.

*Allikas: Turu-uuringute AS, 2016-2022 uuringud: Mobiiliteenuste kasutamine elanikkonnas.

Elisa tegevjuht Andrus Hiiepuu rõhutas, et mobiilside turul saavutatu pole ühe aasta tulemus. „See on samm-sammult ning aasta-aastalt kätte võidetud tulemus, milleni oleme jõudnud läbi järjepidevate ja stabiilsete tegevustike,“ sõnas Hiiepuu. „Elisa peamine fookus on olemasoleval kliendil, sest valdavalt on meiega liitunud need tarbijad, kellel on juba Elisa kui teenusepakkujaga mõne teise teenuse raames hea kasutuskogemus,“ lisas Hiiepuu.

Hiiepuu tõi välja, et saavutatu polegi nii ootamatu, sest eraklientide seas on Elisa mobiilkõne turuliidri positsiooni hoidnud juba alates 2015. aastast. „Kuna valdav enamus mobiilside turu kliendibaasist on erakliendid, siis on turuliidri positsiooni hõivamine loogiline arengusamm.“

Erakliendi segmendis ulatus Elisa turuosa Turu-uuringute AS uuringu alusel 42 protsendini, Telia vastav turuosa oli 35 ja Tele2-l 23 protsenti. Mobiilside koguturust moodustavad uuringu alusel omakorda 90% erakliendid ja 10% ärikliendid.

*Allikas: Turu-uuringute AS, 2016-2022 uuringud: Mobiiliteenuste kasutamine elanikkonnas.

Lisaks märkis Hiiepuu, et viimaste aastate vältel on Elisa panustanud väga palju mobiilsidevõrgu arendusse ehk teenuskvaliteeti. „Teiseks meie edu aluseks mobiilsektoris on kindlasti kiire ja kvaliteetne mobiil- ja andmesidevõrk ning meelepärast lisaväärtust pakkuvad nutipaketid,“ ütles Elisa tegevjuht.

Tänavune Turu-uuringute AS uuring viidi läbi telefoni-intervjuudena käesoleva aasta alguses ja kokku küsitleti 2006 inimest. Turu-uuringute AS on sarnaseid uuringuid läbiviinud alates 2014. aastast.

Seotud märksõnad