Ole tähelepanelik – käibemaksutõusu varjus levivad petukõned
Elisa on saanud tänasest alates teateid petukõnedest, kus petturid esitlevad end Elisa töötajatena ning kasutavad ära juulist jõustunud käibemaksutõusu.
Petised väidavad, et käibemaksumuudatusega seoses peab klient ühekordselt juurde maksma paar eurot ning küsivad selle ettekäändega kliendi isikuandmeid.
Elisa klienditeeninduse valdkonna juhi Kristina Judina sõnul on juuli lõpp ja augusti algus käibemaksuga seotud küsimustes osas aeg, mil tuleb väga tähelepanelik olla.
“1. juulist rakendunud käibemaksutõus kajastub teenuse eest saadavatel arvetel esimest korda augustis. Petturid on väga osavad igasuguseid aktuaalseid teemasid enda huvides ära kasutama ja seega tasub eeldada, et ka seeläbi proovitakse inimestele lähipäevil rohkem läheneda. Meil on esimesed näited nüüd olemas ja tegeleme aktiivselt selliste kõnede võimaliku blokeerimisega,” lisas ta.
Selleks, et petukõnede lõksu langemist vältida tasub meeles pidada, et:
- Elisa klienditeenindajad ei küsi kunagi sinult telefoniteel sinu paroole ega pin-koode.
- Elisa klienditeenindajad ei suuna sind kunagi arveldusega seotud küsimusi lahendama kuskile mujale, kui ainult meie ametlikku teenindusse või Elisa kodulehel asuvasse iseteenindusse.
- Kõikidest hinnastamisega seotud muudatustest antakse ette teada ja kuvatakse ametlikul arvel ning igasuguse lisatasu küsimine telefoni teel on pettus.
“Juhul, kui klient on saanud või langenud Elisat jäljendanud petukõne ohvriks, palume sellest Elisale teada anda meie veebilehel juturobot Annika kaudu. Kui klient on kannatanud kahju, tuleks kindlasti teavitada sellest politseid,” lisas Judina.