Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Kaugtöötaja annab nõu: kuidas kaugtöötades uude ametisse sisse elada?

25.03.2021

Artikli autor Henri Fokin

Mida saab töötaja ise ära teha, et kaugtööl olles uude ametisse paremini sisse elada ning aja- ja kohapaindlik töö enda jaoks efektiivselt toimima panna? Oma kogemust jagab Elisa tehniline spetsialist Henri Fokin.

Kui tavapäraselt oleme harjunud, et uues töökohas on alguses kolleegid kontorilaua kaugusel, siis praegusel ajal ja tõenäoliselt ka tulevikus on üha rohkem neid, kes töötavadki igapäevaselt oma tiimikaaslastest kaugel või kohtuvad harva. Jagan enda kogemuse näitel mõnd nippi, kuidas distantsilt töötades uues kohas kiiremini sisse elada ja kodukontoris produktiivne olla.

Minu töökoha vahetamise lugu algas 2020. aasta märtsis, kui kogu ühiskonnas valitses piltlikult öeldes maailmalõpu tunne. Tagantjärele võis sel hetkel töökoha muutus tunduda hirmuäratava mõttena, aga tundsin, et olin senisest tööst välja kasvanud ja aeg oli küps. Töötasin sel ajal rõivakaupluse juhatajana ja lisaks tiimi juhtimisele olin ka täiskohaga müügikonsultant. Tundsin, et olen mugavustsoonis ja nii reeglina ei arene. Uuele tööle asumine tähendas ühtlasi ka täiesti teistsugust valdkonda. Kuna uus tiim töötas peamiselt kaugtöö vormis, pidin minagi eriolukorra ajal ametisse sisse elama kodukontorist. Nüüdseks olen aasta jooksul veetnud kontoris vaid loetud päevad.

Selle aja jooksul olen õppinud järgmist:

  • Tiimitugi sisseelamisel loeb, ka üksteisest kaugel olles

Väga oluline on uues kohas (ja ka kaugtöö vormis) tööd alustades tiimi tugi. Minu juht oli minu sisseelamise iga viimse kui detailini läbi mõelnud ning võimaldas mulle piisavalt kohanemisaega. Läbisin mitmeid koolitusi ja õppisin ametit kolleegide tööd jälgides (jah, ka video teel saab seda teha). Mu tiim oli väga toetav ja kuigi ma ei näinud neid kõiki pikalt silmast silma, siis oli meie omavaheline koostöö algusest peale väga hea. Seega soovitus: haara esimestel töönädalatel ettevõtte pakutud võimalustest kinni ja ole ka ise suhtlusele avatud.

  • Ole kiire kohaneja

Teisalt mängib suuresti rolli töötaja enda tahe teha kõike paremini kui eile. Juht või kolleegid saavad kaasa aidata, aga kui töötaja ise ei soovi areneda, on sellest vähe kasu. Ülioluline on uuel töötajal (eriti, kes on tulnud teisest valdkonnast) ennast ettevõtte kultuuriga kurssi viia. Väljend kultuurišokk peab mingil määral paika ka töökoha vahetusel. Näiteks oli minu jaoks harjumatu istuda tundide kaupa laua taga, kuna eelmises töökohas tegin päevas üle 15 000 sammu. Pidin kohanduma uute oludega. Praeguse arvutiga töö puhul on oluline tihti toolilt püsti tõusta, natuke venitada ja silmadele ekraanist puhkust anda.

  • Ära karda eksida!

Nii nagu abi küsimine on okei, tuleb ka mõista, et me ei tea kohe ja kõiki vastuseid. Klientidega suhtlemine oli minu jaoks esimestel nädalatel väga hirmutav, sest olin ju kodukontoris ilma kolleegideta. Jalg ikka värises iga kord, kui kliendilt tuli kõne. Sellest hirmust saab kiiremini üle, kui teadvustada endale, et kui kohe ei tea, saab järele uurida. Ettevõttesiseselt on ju erinevaid kolleege, kes kõik on teatud küsimustes väga pädevad! Ole lahendustele orienteeritud.

  • Leppige kokku virtuaalsed suhtlusviisid ehk kolleeg nupuvajutuse kaugusel

Kaugtöö ei tähenda, et töökaaslastega peaks harvemini suhtlema. Iga tiim on erinev ja peaks leidma endale parima viisi, mis töötab. Näiteks on meil meeskonnas tavaks teha pea igapäevaselt pooletunnine arutelu, kus saame jagada muresid ja rõõme. Iganädalaselt teeme ka pikemaid koosolekuid, kus anname möödunud nädalale “hinde”. Kutsume seda omakeskis indiaaniringiks. Jooksvate küsimuste puhul on juht alati Teams'is nupuvajutuse kaugusel.

  • Ära keskendu sellele, mis valesti ehk kuidas end motiveerida

Meil kõigil on paremaid ja halvemaid päevi. Raskemates olukordades olen võtnud hetke, et endale peegeldada, miks ma mingi väikese (või tühise) asja pärast ärritunud olen olnud. Selle asemel, et mõelda, miks asjad valesti lähevad, tasuks analüüsida, mida saab tulevikus teisiti teha. Produktiivsuse tõstmiseks aitab hästi “nutisegajate kõrvaldamine”. Telefoni hoian küll laua peal, aga jälgin seda harva. Minu soovitus: Kui inimene siiski tunneb, et miski teda kodukontoris häirib või takistab tal suurepäraste tulemuste saavutamist, tuleks sellest kindlasti oma juhiga rääkida. Kommunikatsioon on siin võtmesõna.

Olen tihti avastanud ennast mõtlemast, kui tänulik ma olen, et saan teha sellisel keerulisel ajal tööd nii, et saan hoida teiste ja enda tervist. Kui on keerulisemaid päevi, siis tasuks seda endale meelde tuletada. Muidugi tunnustan ka neid, kes igapäevaselt eesrindel töötavad ning kodustes oludes tööd teha ei saa.

Seega kokkuvõttes – kui sul seisab ees töökohavahetus või oled äsja uues ametis alustanud, ära karda olla ise aktiivne ning teha ka ise kõik selleks, et see kõik võimalikult ladusalt läheks. Kindlasti võib olla mõne võrra hirmutav alustada uut tööelu kaugtöö vormis, kuid läbimõeldud tiimitöö alusel toimib see sama hästi kui kontoris. Jällegi, tasub ise olla julge. Edu algab sealt, kust lõppeb mugavustsoon.

Henri Fokin, Elisa tehniline spetsialist

Seotud märksõnad

Kontaktid Esindused Abi Seadmetugi Seadmete juhendid Elisast Tule tööle Teenuste tingimused ja hinnakirjad Tehisintellekt Elisas Koostöö startupidega Projekteerijale, arendajale ja teistele operaatoritele For carriers Pressiinfo

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.