Kaija Teemägi: paindlike tööviiside edendamine olgu iga juhi südameasi
Hiljuti kuulutati välja selleaastased kaugtöö tegija märgise saanud ettevõtted, kes väärtustavad aja- ja kohapaindlikku töökorraldust. Just ettevõtte juhtidel on paindlike tööviiside juurutamisel ettevõttes suur roll.
Kaugtöö tegija märgise žürii liikme ja Elisa personalivaldkonna juhi Kaija Teemägi sõnul peab ettevõtete juhtimine käima ühte sammu töötajate soovidega, seetõttu peaks paindliku töökorralduse võimaldamine töötajatele olema sama loomulik nagu korraliku tööarvuti hankimine või konkurentsivõimelise palga pakkumine. „Inimesed on ettevõtte jaoks prioriteet, kuna just nemad loovadki väärtust. Aga see väärtus ei sünni ilmtingimata kontoris enda laua taga istudes ja ajavahemikus üheksast viieni. Nii uuringud kui ka Elisa enda kogemus näitab, et inimesed on produktiivsemad ja motiveeritumad, kui nad saavad ise langetada tarku otsuseid, kuidas ja kus tööd teha. Kui juht ja ettevõte paindlikkuse kogu väärtust mõistavad, on tunduvalt lihtsam ka töötajaid leida ja hoida. See peaks olema juhtide südameasi. On hea tõdeda, et konkursil tunnustatud juhid sellele iga päev ka mõtlevad,” selgitas Teemägi.
Konkursil tunnustatud eeskujudest pälvisid parima kaugtööd soosiva juhi tiitli Messente Communications juht Lauri Kinkar ja Haigekassa juht Rain Laane.
Messente Communications juhi Lauri Kinkari sõnul on ettevõtte soov, et töötajad ei peaks tegema oma elukorralduses liiga palju kompromisse. „Asukohast sõltumatu töö ei ole tulevikuasi, see on olevik. Meil on kontorid Tartus ja Tallinnas – me näeme vaeva, et teha neist parimad kohad töötamiseks ja meie inimesed on vabad kasutama ükskõik kumba neist. Tihti tahetakse aga mõneks ajaks kontori õhustikust vaheldust ning võib-olla isegi pikemalt mõnes teises ühiskonnas või ajavööndis elada. Meie töökorraldus võimaldab seda ja ma ei näe põhjust, miks inimesed ei võiks olla neis otsustes täielikult vabad.” Ta lisas, et kuna nende ettevõtte töö on tugevalt seotud tehnoloogialahendustega, siis tiim ei pea viibima ühes füüsilises asukohas ning töötajate jaoks ei ole kaugtöö seetõttu midagi erilist. „Meie jaoks on see lihtsalt tavaline töö.”
Kinkar tõi ka välja, et asukohapaindliku tiimitöö puhul on kindlasti üks suurimaid väljakutseid sujuv kommunikatsioon. „Füüsiline distants paneb kommunikatsioonile suured nõudmised. Seetõttu jagame igapäevases suhtluses tiimiliikmete vahel pidevalt infot: milliste ülesannetega tegeletakse, milles keegi abi vajab, mis seisus konkreetsed projektid on. Tänapäeval on selleks olemas mitmed virtuaalkontori lahendused, mis aitavad ka üksteisest kaugel töötavad inimesed tuua ühe laua taha nagu kontoriski.”
Ka Haigekassa juhi Rain Laane sõnul pakub Haigekassa tööaja ja koha paindlikkust, sest inimestel on üha suurem ootus töö ja eraelu ühitamiseks just neile sobival viisil. „Meil on olemas erinevad IT-lahendused, mille abil saab tööd teha erinevates asukohtades. Kuid tehnika ei ole samas see, mis kaugtööd soosib. Seda teevad ikka inimeste juhid, kes näitavad ise kaugtööd tehes eeskuju ja toetavad inimestele võimaluste loomist,” ütles Laane.