Täna tähistab Elisa 25. juubelit – mida toob tulevik?
Üle veerandsajandi telekommunikatsiooniteenuseid pakkunud Elisa Eesti saab täna, 31. mail 25-aastaseks. Elisa emaettevõte alustas tegevust lausa 137 aastat tagasi.
Eestis täna 25-ndat tegutsemisaastat tähistava Elisa tegevjuhi ja juhatuse esimehe Sami Seppäneni sõnul on tänane ettevõte 25-aasta tagusega võrreldes täielikult muutunud. Eestis alustati tegutsemist 1994. aastal paljudele tuttava Radiolinja nime all, mil hakati Eestis esimesena GSM teenust GSM256 nime all pakkuma. Number 256 tähistas tollal operaatori suunakoodi. Kõige esimene GSM-kõne tehtigi Eestis Radiolinja võrgus 10. jaanuaril 1995 ja kõne sooritajaoks oli Eesti president Lennart Meri. Elisa Eesti AS loodi 31. mail 1994. aastal.
„Alustavast telekomiettevõttest on tänaseks saanud kuuest erinevast ettevõttest ühinenud Eesti juhtiv telekommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõte, tuues inimestele kätte nii taskukohase sideteenuse kui ka meelelahutuse. Kui vaadata tagasi algusaega, oli meie teenus kallis ja priviligeeritud. Võrguga liitumise tingimused olid üpriski karmid ja liitumisel Radiolinjaga 1996. aastal pidi tasuma 2000-kroonise ehk peaaegu keskmise kuupalga suuruse ettemaksu. Kõneminut maksis Radiolinja võrgus 1996. aastal 6 krooni. Täna on telekomiteenused eluks hädavajalik esmatarbekaup, mis on taskukohane igaühele ja mille olemasoluta ei kujuta keegi oma igapäevast elu enam ette,“ sõnas Seppänen.
Telekommunikatsioonis astus Elisa esimestena Eestis suuri samme järgmise põlvkonna 5G võrgutehnoloogia kasutuselevõtuks. „Möödunud aastal tegime maailma esimese kõne 5G võrgus Tallinna ja Tampere vahel ning avasime püsiva testvõrgu koguni kolmes asukohas Tallinnas. Loodame, et järgneva viie aastaga, oleme jõudnud veelgi kaugemale. Telekommunikatsioonisektori uus ja järgmine suur läbimurre ongi 5G ning ootame huviga, milliseid põnevaid lahendusi tulevikus pakkuda saame.“
Meelelahutussektoris on Elisa ka teerajaja ja turuliider. „Elisaga vaatad oma lemmikuid telesaateid enne tele-eetreid ja paari kuu pärast näitame klientidele Elisa omatoodangut, mida näeb ainult Elisa Elamuses.“ Lähiaastatel keskendub Elisa sellele, et eraklienditeenustes siduda kommunikatsioon ja meelelahutus kokku veelgi paremini ning tihedamalt. Nii võimaldab Elisa teha inimeste elud veelgi mugavamaks ja lihtsamaks.
Äriklientidele soovib Elisa pakkuda koos Santa Monica Networksiga rohkemaid ja paremaid terviklike lahendusi, mis katavad nii suhtluse kui küberturvalisuse. „Iga edukas ettevõte on täna ühenduses võrgulahenduste või –teenustega ja Eestis maailmatasemel tervikliku küberturvalisuse pakkumine meie klientidele on ülimalt tähtis,“ kinnitas Seppänen.
„Lisaks ettevõtte tehnoloogilisele arengule, oleme kasvanud ka tööandjana ja teadvustame endale ning teistele, et tööd saab teha paindlikult, ilma tulemustes järeleandmisi tegemata. Tööjõuturg on pidevas muutumises ja tahame vastata elisalaste vajadustele ja ootustele,“ lausus Seppänen. Elisas töötab tänaseks üle tuhande inimese ja lisaks ka Eestis ainulaadne tehisintellekt Annika, kes vastab inimeste kõnedele kõnekeskuses ja küsimustele veebis.