Põhisisu algus

Mailiis-Ploomann: Eesti pole küll Apple-meelne maa, kuid siingi on brändil oma tugev ja lojaalne austajaskond

01.06.2016

Maikuus täitus Elisal aasta ajast, mil saime ametlikuks Apple esindajaks Eestis. Vestlesin Elisa tooteturunduse juhi Mailiis Ploomanniga, et saada sotti, milline on esimene koostöö aasta olnud ning kuidas on Elisa kliendid Apple nutitelefonid ja tahvelarvutid vastu võtnud.

Kuidas on läinud Elisa koostoimimine Apple'iga? Kas siin on erinevusi võrreldes teiste seadmebrändidega?


Koostöö Apple kui partneriga on olnud vägagi edukas. Tunnistada tuleb siiski, et võrreldes teiste seadmetootjatega on Apple väga erineva organisatsioonikultuuriga. Näiteks on protsesside lõplik paika loksumine võtnud päris kaua aega. Tänaseks on möödas aasta ning alles nüüd julgen öelda, et teame, millal, kuidas ja kellega on vaja koostöö sujumiseks suhelda. Kindlasti on see olnud õpetlik ja väärtuslik kogemus.

Kui suure protsentuaalse osakaalu moodustab Apple nutitelefonide müük Elisa telefonide müügist?

Kuna Apple nutitelefonide müük sõltub suuresti erinevate mudelite saadavusest, siis need osakaalud kuude lõikes veidi kõiguvad. Keskmiselt jääb osakaal müügist 11–12 % kanti. Kuna tegemist on hinnalt kallite seadmetega, siis käibest on see osakaal kaks korda suurem.
Mõnes mõttes võib tunduda see number väga väike, kuid arvestades seda, et meil on korraga müügil sadu erinevaid mudeleid ning Apple valikus on maksimaalset kahe erineva seadmega, siis on see kahtlemata muljetavaldav tulemus. Eesti ei ole küll Apple-meelne maa, aga ka siin on sellel brändil oma tugev ja lojaalne austajaskond.

Milline Elisa klient soetab endale iPhone'i?

Apple seadmeid armastavad kliendid, kes väärtustavad puhast ning läbimõeldud disaini, laitmatut koostekvaliteeti ning ülimalt intuitiivset kasutajakogemust. Veidi lihtsustatult saab öelda, et need on seadmed, mida saab kasutada midagi mõtlemata - kõik lihtsalt toimib!

Apple nutitelefon sobib inimestele, kes ei soovi aega raisata liigsele seadistamisele ja katsetamisele ning kes hindavad eelkõige töökindlust. Eelkõige neile, kes ei soovigi tehnoloogialt muud, kui selle toimimist nii nagu tootja on ette näinud.

Omaette sihtrühm on veel ka põhimõttelised Apple ökosüsteemi kasutajad, kuhu alla kuuluvad terved pered, kelle kõik multimeedia seadmed terves majapidamises ongi Apple toodang. Põhjused on sarnased eeltooduga, kuid neile on järgmise Apple seadme lisandumine lihtsalt niivõrd loogiline, et ühelgi teisel tootjal ei ole mingitki lootust jalga ukse vahele saada.

Mis on Apple edu saladus? Miks klient tahab iPhone'i?

Kompromissitu kvaliteet ning kliendi hingeelu mõistmine. Maailmas on palju inimesi, kes ei armasta tehnoloogiat tehnoloogia pärast, vaid tahavad, et see nende elu lihtsamaks teeks.
Nad ei soovi kulutada oma aega sellele, et tehnikavidinatega tegeleda – nad tahavad, et need töötaksid ja toimiksid alates esimesest hetkest, kui need karbist välja võetakse, kuni hetkeni, mil klient ise otsustab need (enamasti uuema vastu) välja vahetada. Apple mõistab seda ning oskab seda oma seadmetega ka pakkuda.

Kõik see maksab mõistagi raha ning Apple ongi suunanud ennast selle segmendi poole, kes on nõus just nende väärtuste eest raha ka maksma.

Mille poolest erineb Apple'i toodete müük teiste nutitelefonide müügist?

Kui paljusid teisi seadmeid tuleb müüa, siis Apple seadmeid tullakse ostma ning see on peamine erinevus. Omapäraks on kindlasti ka see, et isegi kui uued mudelid tulevad müüki, mida ei juhtu just väga tihti, siis vanad mudelid jäävad endiselt teatud turgudel ja teatud sihtgruppides edasi müüma. See on fenomen, mida teiste seadmetootjate puhul naljalt ei kohta.

Milline on olnud aasta jooksul enimmüüdud iPhone'i mudel? Miks?

Viimase aasta jooksul on kõige populaarsem mudel olnud iPhone 6. Veidi üldistades saab öelda, et pea pooled meie poolt müüdud iPhone-id on just 6-d olnud. Seda telefoni osteti väga palju siis, kui see oli veel värske mudel ning tema populaarsus jätkus ka siis, kui pärast 6Si lansseerimist hind taskukohasemaks muutus.

Ilmselt on peamiseks põhjuseks ühelt poolt saadavus, sest iPhone'i uuematel mudelitel on nõudlus alati suurem kui pakkumine. iPhone 6S saab oma müüginumbreid lähima poolaasta jooksul kindlasti veel parandada, sest ka see oli oodatud mudel ning kasutajad on selle soojalt vastu võtnud.

Seotud märksõnad
Uus Elisa Elamus ja Huub Mine vaatama
Vanemad TV-teenused
Liitumised enne 10.08.2021
Mine vaatama
Vanemat TV-teenust saab veebis vaadata kuni 31.05.2024. Kui soovid ka edaspidi TV-d veebis vaadata, liitu Elisa Elamusega!