Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Kuidas alustava startupina suurte abil suureks saada?

20.11.2017

Digitaalsed lahendused on tulnud, et jääda ning muudavad järk-järgult elu meie ümber. Ettevõtted, kes seda teistest varem mõistavad, võidavad endale aega harjumiseks ning muudatuste enda tingimustel ellu viimiseks. Ülejäänutel ei jää üle muud, kui proovida hiljem sammu pidada. Startupimaailm saab ärimaastikul üha enam tähelepanu, kuid mida on suurettevõtetel pakkuda startup'ile?

Kui maailma üks suurimaid hotellikette Marriott International 2014. aasta alguses teatas, et nad plaanivad aasta jooksul avada 30 000 uut tuba, oli 2008. aastal asutatud startup`i Airbnb kaasasutaja ja CEO Brian Chesky vastus lihtne: „meie teeme seda järgmise kahe nädala jooksul!“. Ehkki Airbnb ei oma füüsiliselt ühtegi hotelli ega tuba, on neil kolm aastat hiljem pakkumises rohkem ööbimiskohti, kui maailma viiel juhtival hotelliketil kokku. Lisaks on nende turuväärtus tänaseks pea võrdväärne Marriott`iga.

Juba aastaid on Airbnb ja hotelliketid omavahel sõna- ja turusõjas olnud. Nii nagu eelnevalt toodu on heaks näiteks, et suurettevõtetele on kriitiline õigel ajal reageerida muutustele turul ja teha koostööd idufirmadega, pole enamikel alustavatel ettevõtetel siiski jõudu suurtega võidelda ning just koostöö suurfirmadega võib saada väärtuslikuks sisendiks edukaks kasvamisel.

Ehkki otsustusprotsessid ja asjaajamine suure ettevõtega on startup`ile esmapilgul harjumatu ja kohati isegi vaevaline, on neil pikalt turul tegutsemisega kogunenud rohkelt know-how`d, kogemust, tugev kliendibaas ning enamasti ka ressursse, mida ollakse valmis pidevalt muutuvas maailmas aina enam kasutama. Lisaks pelgalt kliendiks olemisele nähakse suurettevõtetes üha enam strateegilisi partnereid, kes suudavad abiks olla alates idee valideerimisest kuni skaleerimiseni, omades suurt kliendibaasi ning pakkudes ligipääsu mitmetele turunduskanalitele. Samuti on koostöö tuntud ettevõttega startup`ile hea võimalus end näidata ja tõestada usaldusväärse partnerina turul.

Strateegilisele koostööle lisaks võivad suurettevõtted pakkuda startup`ile väärtust läbi mentorluse. Koostöö pakub võimaluse jagada üksteisega ideid, saada enam teadmisi sektori kohta, kus partner on tegutsenud juba aastaid ning aidata seeläbi ületada tihti kõrgeid sisenemisbarjääre turule. Mitmelgi juhul on startup`i tegevuses mentorina valmis kaasa lööma ka kõrgemad juhid, kes lisaks oma suurte teadmistele ja kogemustele lisavad usaldusväärsust investorite silmis.

Kuigi startup`id ja suurkorporatsioonid on oma olemuselt väga erinevad, usume, et täna ei ole nad turul enam konkurendid, vaid eelkõige potentsiaalsed partnerid, kus mõlemal osapoolel on palju võita. Üksteise erinevate dünaamikate, eesmärkide ning võimaluste mõistmine on aga hädavajalik alus selleks, et kujuneks välja usaldus. Tegemist ei tohiks olla pelgalt ühekordse tehinguga, vaid pikema koostööga, millest on protsessi käigus mõlemal poolel võimalik rohkelt õppida.

Elisa on osa 20.-24. novembrini toimuvast Tallinn Startup Week`ist ning pakub alustavatele startupidele ning ettevõtjatele võimalust osaleda 1-on-1(üks ühele) mentorluse sessioonidel, kus Elisa äriarenduse mentorid jagavad oma teadmisi, kogemusi ja ekspertiisi, et aidata startuppe ärimudeli valideerimisel, go-to-market strateegia planeerimisel, IT projekti juhtimisel ning IoT ja tuleviku tehnoloogiate arendamisel.

Seotud märksõnad

 

 

 

 

 

 

 

Kontaktid Esindused Abi Seadmetugi Seadmete juhendid Elisast Tule tööle Teenuste tingimused ja hinnakirjad Tehisintellekt ElisasJätkusuutlik Elisa Koostöö startupidega Projekteerijale, arendajale ja teistele operaatoritele For carriers Pressiinfo

 

 

 

 

 

 

 

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.