Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Millises keskkonnas sa veebi kaudu TV-d saad vaadata, sõltub sellest, millise TV-teenuse kasutaja sa oled.
Uus Elisa Elamus Liitumised alates 10.08.2021 Mine vaatama
Vanemad TV-teenused Liitumised enne 10.08.2021 Mine vaatama

Elisa personalijuht Kaija Teemägi: 5 nippi, kuidas kasutada paindlikku tööaega end ületöötamata

29.09.2017

Kontorist ja tavapärasest töökeskkonnast väljaspool töötades võib juhtuda, et tubli töötaja unustab ennast ning hakkab endalegi märkamatult tegema tööd rohkem, kui tavapärasesse tööpäeva mahtuda võiks.


Personalijuht Kaija Teemägi annab meile viis mõtet, kuidas seesugust olukorda vältida:
1. Struktureeri tööülesanded ja sea prioriteedid. Esmalt tegele nende tööülesannetega, mis vajavad kohest reageerimist või on tähtaeg lähenemas. Seejärel võta käsile need, mida võib teha ajast sõltumatult. Väga oluline on ka töö eesmärgistamine juhi poolt, et oleks väga täpselt aru saada, millised on ootused ja tähtajad.

2. Tööaja paindlikkust ei tohi kuritarvitada. Nii oma tiimis kui ka otsese juhiga sõlmida kokkulepped, kuidas tööaega planeerida ja millal ollakse vastastikku kättesaadavad. Näiteks võib teha kokkulepe, et väljaspool tavapärast tööaega võib emaile saata, aga ei ole kohustust sissetulevatele kirjadele koheselt reageerida.

3. Tiimil peab olema ühine ülevaade tööaja kasutusest. Töökorralduse toimimiseks on vajalik kokku leppida, kuidas jagatakse kättesaadavuse ja kohaloleku infot. Näiteks võib sisse seada tahvli või virtuaalkalendri, juhu kõik märgivad oma asukoha ning kättesaadavuse info (nt. koolitusel, kodukontoris, kontoris, töölähetuses vms).

4. Töötaja ise vastutab oma tervise ja heaolu eest ning kui tööülesanded on kasvamas üle pea, siis tuleb sellest kindlasti juhiga rääkida. Ei tohi jääda ootama, et keegi teine Sinu järele valvaks. Tuleb seada piirid ja kui on näha, et ei jõua, siis tuleb julgeda seda öelda ja oma juhiga rääkida. Väga tihti kardetakse juhiga sel teemal arutleda, kuna kardetakse, et juht arvab et ei saada tööga hakkama. Vastupidi – juhi roll on aidata ülesandeid läbi vaadata, tähtsuse järjekorda seada ja vajadusel tööd ümber korraldada. Ja kui tõesti ei saa hakkama, siis selle kohta tagasisidet anda ja uued kokkulepped sõlmida.

5. Silmast silma suhtlemine aitab keeruliste probleemide lahendamisele kõige paremini kaasa. Telefoni või telesilla vahendusel ei ole võimalik kõiki oma emotsioone edastada ning seetõttu võivad jääda sisse infoaugud. Seega alati peab olema võimalus soovi korral kohtuda silmast-silma ja mitte peljata kohtumist ka ise oma juhilt küsida.

Seotud märksõnad

Kontaktid Esindused Abi Seadmetugi Seadmete juhendid Elisast Tule tööle Teenuste tingimused ja hinnakirjad Tehisintellekt ElisasJätkusuutlik Elisa Koostöö startupidega Projekteerijale, arendajale ja operaatoritele For carriers Pressiinfo

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.