Põhisisu algus

Elisa laiendas kolmandas kvartalis jõuliselt 5G võrku ja kasvatas mobiilside kliendibaasi

19.10.2022

Käesoleva aasta kolmas kvartal tõi Elisale kasvu mobiilside kliendisegmendis, kus juurde võideti 26 500 klienti. Jõuliselt jätkas Elisa ka 5G võrgu laiendamisega, tänu millele on tänaseks jõutud juba 12-nesse maakonda üle Eesti. 

Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu tõi välja, et käesoleva aasta kolmandat kvartalit jääb iseloomustama kiire kohanemine kasvavate elektrikuludega, kuid sellest hoolimata suutis Elisa kliendibaasi kasvatada 26 500 kasutaja võrra ning panustada aktiivselt 5G võrgu laiendamisse, eesmärgiga katta aasta lõpuks enam kui pool Eesti elanikkonnast. Lisaks panustab Elisa ulatuslikult meelelahutusliku sisu tootmisse, tuues sel aastal turule rohkem originaalsarjasid, kui on seda teinud eelnevatel aastatel.

Ettevõtte kiire kohanemise märgiks on Hiiepuu sõnul käesoleva aasta alguses kätte võidetud mobiilside turuliidri positsioon ning Äripäeva telekomifirmade TOP-is juba kolmandat aastat järjepanu saavutatud esikoht. Turu-uuringute AS-i selle aasta uuring näitas, et mobiilsidepakkujatest on kõige rohkem kliente Elisal, kes pakub teenust 41 protsendile mobiilside klientide turust.  

Hiiepuu märkis, et kevadel kätte võidetud esimene 5G litsents on võimaldanud Elisal hoogsalt edasi arendada 5G võrku. Tänaseks levib Elisa uue põlvkonna võrk peaaegu igas Eesti maakonnas – Harjumaal, Ida-Virumaal, Jõgevamaal, Järvamaal, Läänemaal, Lääne-Virumaal, Põlvamaal, Pärnumaal, Raplamaal, Tartumaal, Valgamaal ja Viljandimaal. Elisa uue põlvkonna mobiilsidevõrk katab ligi 19 protsenti Eesti rahvastikust ja on kättesaadav enam kui 130 piirkonnas üle Eesti. 

Elisa erakliendiüksuse juhi Mailiis Ploomanni sõnul on Elisa meelelahutuse suunal testimas uute žanritega ning originaaltoodangusse panustamist tunduvalt laiendamas. “Käesoleval aastal toodeti ja toodetakse Eestis kümme lavastuslikku sarja ning neist koguni neli toodab Elisa,” märkis Ploomann, kinnitades, et tuleval aastal on Elisal ambitsioonikas plaan tulla igal kuul välja uue sarja või eksklusiivse filmiga. “Meie suunaks on pakkuda Elisa Elamuse teenuses oma kliendile kvaliteetset ja rikkaliku žanrite valikuga kodumaist toodangut ning ühtlasi olla Eestis filmikunsti edendajaks, panustades läbi selle eesti keele ja kultuuri jätkusuutlikku püsimisse.” 

Elisa omatoodangu kvaliteeti näitavad sarjade edukas turundamine välisriikidesse ning EFTA nominatsioonid. Elisa põnevad originaalsarjad "Reetur" ja "Süü" said Eesti filmi- ja teleauhindade (EFTA) nomineeritud kuues erinevas kategoorias, kokku üheksale auhinnale. Möödunud kvartalis linastus Elisa esimene koguperesari „Musta kivi saladus“, mis on järjekorras seitsmes eksklusiivne sari, mille Elisa on oma vaatajateni toonud. Veel tänavu näevad eksklusiivselt Elisa Huubis ilmavalgust mitu sarja, sealhulgas adrenaliinirohke inimese ja auto vahelise suhte saade „Pöördes“. 

Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun märkis, et Elisa on järjest suurendamas ka oma IT-teenuste portfelli. Elisa on äriklientidele IT-teenuseid pakkuvaks ettevõtteks 2017. aastast, mil omandas Santa Monica Networks`i ning sisenes seeläbi jõuliselt IT turule. Sellega loodi Elisas tugev IT-infrastruktuuri kompetents koos riistvaraliste erilahendustega, mida omakorda täiendas tipptasemel Network Operations Center teenus suurklientidele.  

Prauni sõnul on Elisa müüdud riistvara tänaseks esindatud juba kõikides Eesti suurimates IT majades. „Kui seni keskendusime peamiselt klientide rätseplahendustele, lisanduvad nende kõrvale uue suunana standardiseeritumad kuumaksulised IT teenusäri lahendused ja see omakorda avab võimalused jõuda rohkemate klientideni,“ ütles Praun. 

Käesoleva aasta viimases kvartalis jätkab Elisa uute 5G tugijaamade võrku lisamisega ja 4G võrgu täiendamisega. Uus võrk toob kliendi kasutuskogemusse vaieldamatult tehnoloogilise hüppe ja Elisa tänane fookus on rajada võrku sinna, kus nõudlus ja vajadus klientide poolt on suurim. Samuti jätkab Elisa jõulist panustamist meelelahutuslikku omatoodangusse.   

Möödunud aasta kolmanda kvartaliga võrreldes tõusis Elisa Eesti käive 8,8%, 53 miljoni euroni. Mobiilside kliendisegmendis võideti juurde 26 500 klienti ning lisaks sellele saavutas ettevõte kasutajate arvu kasvu kaabeltelevisiooni ja -interneti segmentides. Mobiilsideteenuste liitumisi oli Elisal kvartali lõpuks kokku rekordilised 710 000, TV-teenuste liideseid 189 000 ja kaabelinterneti kasutajaid 107 000.

Seotud märksõnad
Uus Elisa Elamus ja Huub Mine vaatama
Vanemad TV-teenused
Liitumised enne 10.08.2021
Mine vaatama