Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Millises keskkonnas sa veebi kaudu TV-d saad vaadata, sõltub sellest, millise TV-teenuse kasutaja sa oled.
Uus Elisa Elamus Liitumised alates 10.08.2021 Mine vaatama
Vanemad TV-teenused Liitumised enne 10.08.2021 Mine vaatama

Ärevus vaevab? Loe nippe ja soovitusi, kuidas seda ohjeldada

11.05.2022

Ärevus vaevab? Loe nippe ja soovitusi, kuidas seda ohjeldada

Praegune keerukas olukord maailmas, jätkuv koroonapandeemia, kevadväsimus, (üli)kooliaasta lõpp – kõik see tekitab omajagu stressi ja tõukab tagant ärevust.

Kliiniline psühholoog Regine Galanti on pannud kirja väga hea raamatu, kus seletab lihtsasti mõistetavalt lahti, mis on ärevus, depressioon ja paanikahood ning pakkub lugejaile ka praktilisi nõuandeid, mida on hõlbus rakendada.

teos on justkui käsiraamat teismelistele, kuid sobib tegelikult suurepäraselt ka täiskasvanutele. Välja on toodud erinevad tehnikad, mida saab kasutada erinevat tüüpi ärevuse korral. Põhirõhk on mõtete, emotsioonide ja tunnete tuvastamisel, et mõista oma käitumist ja olla teadlik sellest, mida emotsioonid meis esile toovad. Kui mõtted ja käivitajad on tuvastatud, saab juba edasi liikuda harjutustega, et võidelda ärevust esile kutsuvate protsessidega.

Kriisinõustaja-psühholoog Mari Kolga kirjutab raamatu eessõnas, et raamatus käsitletakse peamiselt kahte emotsiooni: ärevust ja hirmu. Pole olemas häid või halbu emotsioone, kõik tunded on loomulikud ja nende kogemine meie igapäevaelu osa. Küll aga võib meil kõigil mõnikord olla keeruline tunnetega toime tulla.

Ärevus ja hirm võivad olla nii edasiviivaks jõuks kui ka takistajaks meie tegevustes. Kui ka sina tunned, et ärevus ei lase Sul oma elust täit rõõmu tunda ja hirm takistab teha kõike seda, mida sooviksid, siis on see raamat just sulle.

Raamatust leiad teste ja küsimustikke enese hindamiseks, et mõista paremini end vaevavat ärevust ja emotsioone ning leida nende vallandajad. Rohkem kui 30 kognitiiv-käitumuslikku tehnikat ärevusega toimetulemiseks koos praktiliste strateegiatega, kuidas hakkama saada selliste emotsioonidega nagu viha ja kurbus. Rohkem kui 30 teadvelolekuharjutust, et praegusel hetkel visualiseerimise, hingamise ja meditatsiooni abiga ärevusest võitu saada.

Regine Galatni raamatut “Kuidas ärevusega toime tulla. Abiks noortele” saad lugeda Elisa raamtust SIIT.

Allikas
Diktor raamatud
Seotud märksõnad