Nielseni uuring: esimesel poolaastal laeti enim kõneaega Elisa kõnekaartidele
Uuringufirma Nielseni kõnekaardituru uuringu andmetel laeti aasta esimeses pooles 43,8 protsenti kõneajast Elisa ja ZEN kõnekaartidele.
Elisale kuulub Eestis kaks kõnekaartide brändi: ZEN ja Elisa kõnekaart. Nimetatud kaartidele laeti käesoleva aasta esimeses pooles kokku 43,8 protsenti tervest Eesti kõnekaardi turu kõneajast. Sellest ainuüksi 28,8 protsenti laeti Elisa ZEN kõnekaartidele.
Telia ja Tele2 kõnekaartidele laeti vastavalt 34,3 ja 21,9 protsenti kogu turu kõneajast.
Uuringus osalenud ZEN kliendid on toonud välja, et kasutavad antud kõnekaarti soodsate pakettide tõttu, kus ühe kindla tasu eest saab kasutada piiramatult internetti, helistada ja saata sõnumeid. Lisaks on ZEN kõnekaartide kasutajad öelnud, et eelistavad kõnekaarti lepingulise teenuse asemel, sest sellega puuduvad lepingulised kohustused ning kõik kulud on kliendi kontrolli all.
Elisa erakliendiüksuse ja juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on esimese poolaasta suurima kõneaja laadimistulemuse taga Elisa madalad hinnad, suurepärane teenuse kvaliteet ja mitmekülgne roamingu teenus. „ZEN ja Elisa kõnekaarte arendades lähtume alati klientide tagasisidest ja soovidest. Näiteks tõime juba mõnda aega tagasi klientide soovil turule reisil kasutamiseks mõeldud teenuspaketid ja internetipiletid, mis on klientide seas väga hästi vastu võetud. Võrreldes mullusega on reisipakettide tellimine on kasvanud 65 protsenti,“ ütles Hiiepuu.
Kliendid eelistavad kõnekaarti kui makselahendust, sest see aitab hoida kulusid kontrolli all ning pakub vabadust. Igaüks saab ise valida, kui palju kõneaega iga kuu kaardile laeb või ei lae üldse, sest ka sellisel juhul on klient endiselt kättesaadav.
Nielseni uuring on koostatud viimase kvartali kõnekaardi edasimüüginumbrite alusel.