Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Jõua soovitud figuurini tervist rikkumata

11.02.2020

krete_junson

Söömine, tervislik toitumine, dieedi pidamine, „bulkimine“, keha energiaga varustamine – need on vaid mõningad näited kirjeldamaks oma söömisviise või toitumisharjumusi. Tihtipeale kiputakse aga unustama, et nii nagu me oleme erinevad isiksustena, nii on erinevad ka meie kehad ning vastavalt sellele peaksime oma organismi ka toitma. Oluline on mõista, et ei ole olemas kõigile kehtivaid toitumissoovitusi, sest energia- ja toitainete vajadused on väga individuaalsed.

Energia- ja toitainete vajadus sõltub soost, vanusest, päevasest aktiivsusest, kehakompositsioonist, geneetikast, stressitasemest ning keskkonnast - seetõttu võib see erinevate inimeste puhul suuresti varieeruda. Naiste puhul mängivad individuaalsed iseärasused veelgi enam rolli, kuna menstruaaltsükli tõttu ei ole naiste organismisisene keskkond stabiilne ning erinevate hormoonide taseme kõikumine mõjutab nii ainevahetust kui ka söömist ja isu. Samal põhjusel ei ole naistel soovitatav pidevalt praktiseerida dieete või erinevaid toitumisviise – naise keha jaoks on vaja tagada niivõrd stabiilne sisekeskkond kui võimalik. Naistel on ülimalt oluline säilitada ka tervislik rasvaprotsent, mis aitab kaitsta siseorganeid, hormonaalset tasakaalu ja võimet saada järglasi. Madala rasvaprotsendiga naistel võib esineda korrapäratusi menstruaaltsüklis, mis võib viia raskusteni lapse saamisel.

Enamik dieetidega käib kaasa kaalulangus, mis tuleneb vähesest söömisest. Kuigi see on üldjuhul positiivne nähtus, kaasnevad sellega ka negatiivsed muutused kehas. Kehakaal langeb ainult juhul, kui me ei anna oma kehale enam piisavalt energiat, et säilitada sama kuju ja kaal. Sellega kaasnevad aga näljatunne, väsimus, stress, ainevahetuse aeglustumine, lihasmassi kadu ning muutused hormonaalses tasakaalus, mis võivad viia menstruaaltsükli häireteni. Sama aeganõudev, kui on kaalulangetus- ja dieediprotsess, on hiljem taas hormonaaltasakaalu ja normaalselt töötava ainevahetuse saavutamine. Ekstreemse dieedi tagajärjel meie ainevahetus häirub ning organism lülitub nn. ellujäämisrežiimile - hirm nälja ees sunnib keha kogu üleliigse energia rasvarakuna „tallele panema“ ehk kokkuvõttes rasvamassi suurendama.

Alati ei pea enda kehapildi muutmiseks pidama dieeti ning katsetama erinevaid toitumisviise. Tegelikkuses on meie organismile parim mitmekesine toitumine, kus puuduvad head ja halvad toiduained ning kõike on tasakaalustatult. Mida rohkem toidugruppe me oma igapäevasest menüüst eemaldame, seda rohkem mängime me oma organismi võimega meid kaitsta. Dieedid, kus süsivesikute, rasvade või valkude kogused on ääretult madalad, võivad lühiajaliselt olla kaalu langetamiseks efektiivsed, kuid pikas perspektiivis on need väga ekstreemsed ja organismile kahjulikud. Toiduainegruppide välja jätmine muudab meie soolestiku mikrofloora mitmekesisust, mis võib kaasa tuua häireid seedimiselundkonnas.

Seetõttu on väga oluline tunda oma toidulauda, osata teha õigeid valikuid ning süüa individuaalsetele nõuetele vastavalt. Sel viisil on võimalik aegamisi muuta kehakompositsiooni, saada lahti liigsetest kilodest rasvamassi arvelt ja säilitada kehas üksnes positiivseid funktsioone täitev lihasmass. Elisa Elustiili äpp aitab sul enda menüü valida vastavalt individuaalsetele vajadustele ning samm-sammult jõuda lähemale tasakaalustatud toitumisele ja ihaldatud figuurini.

Krete Junson

IntensivePT koolituse lektor
St Mary’s London Ülikooli Sporditoitumise magistrant
Personaaltreener


Tutvu Elisa Elustiiliga
Seotud märksõnad

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.