Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Elisa Elustiil aitas Monikal püstitatud eesmärkideni lihtsamalt jõuda

16.06.2020

kaalulangetus

„Tervislikult toitumine pole mu jaoks kunagi lihtne olnud. Neli aastat tagasi oli mu kaal seetõttu 90 kilogrammi kandis. Ülekilod hakkasid mu tervist mõjutama ja kaugel ei olnud suhkruhaigus ehk diabeet,“ räägib Monika, miks ta otsustas oma tervise taas käsile võtta.

Monika kaotas oma kaalust peaaegu kolmandiku - 90 kilogrammi pealt 60 kilogrammini jõudmine võttis Monikal aega kaks ja pool aastat. Tagantjärele mõtleb ta, et kindlasti oleks kaalu langetamine olnud lihtsam ja kiirem, kui ta oleks kasutanud toitumisäppi. „Astusin mitmeid kordi sama reha otsa,“ seletab Monika. „Tegin samaaegselt ka trenni, vähemalt enda meelest, kuid olen jõudnud arusaamani, et palju suurem roll on siiski toitumise järgimisel,“.

Ideaalkaaluni jõudmine on vaid pool võitu

Üheks suureks väljakutseks, millega mitmed kaalulangetajad silmitsi seisavad, on oma ideaalkaalu hoidmine. Nii oli ka Monikal. Praeguse, 62 kilogrammi tähiseni on ta jõudnud ka varem, kuid ajapikku hakkas kaal taas tõusma ning jõudis 66 kilogrammini.

„Mul hakkas juba vaikselt hirm tekkima, et varsti kaalun jälle 90 kilogrammi ja kogu vaev oli asjata. Tulin mõttele hakata toitumist veelgi täpsemalt jälgima, seega võtsin kasutusele Elustiili äpi toitumispäeviku ja need viimased 4 kilo, mis mitte kuidagi minna ei tahtnud, kadusid. Ilma äpi ja toidukordade kirja panemiseta ei oleks seda juhtunud. Nüüd saan aru, et kui märkida ausalt üles kõik, mida endale suhu pistad, tekib enda toidulauast realistlik ülevaade. Muidu kipub söödu ununema või proovime mõne ampsu „teadlikult“ unustada,“ seletab Monika, kuidas liigsed kilod tagasi kipuvad hiilima.

Elustiili äpp on toetanud Monika ideaalkaalu hoidmist. „Igapäevane märkimine hoiab mind ülesöömisest ja valedest valikutest. Läbi selle saan aru, et võin langeda tagasi vanale rajale ja seda ei soovi ma enam kunagi. Selline rutiin on väga mõnus, lisaks veel head soovitused ja treeningud. Äpist on kindlasti palju abi.“

Ülesmärkimine viib tervislikumate valikuteni

„Äppi kasutades sain ma aru, et peaksin sööma palju rohkem värsket toorainet. Seega mängib nüüdsest minu toidulaual olulist rolli roheline – salatid on minu jaoks võimalus süüa rohkem. Selle asemel, et süüa vähe rasvast asja, söön pigem suure hulga salatit,“ rõõmustab Monika, et on hakanud rohkem vaatama värskema toidu poole. „Lisaks vahetan äpis näiteks kartuleid ja makarone juurviljade vastu. Toiduainete vahetamise funktsiooni kasutab Monika igapäevaselt - ka hommikuti valib ta nüüd võileiva asemel pigem pudrukausi.

Samas ei tähenda toitumise jälgimine, et kõigist maitsvatest asjadest täielikult loobuma peaks. „Näiteks just eile küpsetasin kringlit ja sõin ära ühe suure tüki, sisestasin äppi ja sain teada, et nüüd nagu ei tohikski midagi rohkem täna süüa. Selle peale läksin tegin ühe tunniajase jalutuskäigu ja sain ka õhtusöögiks midagi ampsata. Alguses võttis selline pidev ülesmärkimine palju harjumist, aga nüüdseks olen sellega täiesti harjunud ja panen kõik jooksvalt kirja,“ ütles ta.

Jälgi toitaineid või avasta uusi retsepte

Lisaks oma toitumisharjumuste jälgimisele ja nende teadvustamisele on võimalik rakendusest näha, kuidas toitained päeva peale jagunevad. Monika avastas näiteks, et sööb päeva lõikes liiga palju rasvu, kuid valke ja süsivesikuid jõuab tema toidulauale vähe. Nii hakkas ta rohkem tähelepanu pöörama ka toitainete jagunemisele.

Äpist leiab tervislikke retsepte, mida köögis kohe kasutusele võtta või läbi retseptikogu lihtsalt ideid ammutada. Just viimast teeb ka Monika. „Mulle meeldib köögis erinevaid asju katsetada ja olen leidnud endale sobiva kombinatsiooni – inspiratsiooni saan tavaliselt äpis olevast retseptist, kuid kohandan seda veidi enda maitse järgi ning seejärel sisestan selle toidukorrana.“

Monika naerab, et on nii edukalt kaalu kaotanud, et isegi töökaaslased üritavad nüüd tema edulugu korrata ja kasutavad samamoodi Elisa Elustiili äppi oma toitumise jälgimiseks. Üldiselt soovitabki ta kas kolleegide või sõpradega kaalulangetusteekond ühiselt ette võtta. Peale toitumise jälgimise käib tema näiteks töökaaslastega ühiselt liikumas – tööasju võib vabalt arutada ka värskes õhus jalutuskäigu ajal.

Monika näpunäited tulevastele tublidele elustiili parandajatele:
1. Minu jaoks on hommikusöök kõige olulisem. Olen täheldanud, et kui olen jäänud hommikul ainult kohvi peale, läheb kogu päeva toitumine täiesti paigast ära.
2. Märgi kõik toidud ausalt üles. Niimoodi on lihtsam aru saada, mida võib ja mida ei või. Samuti ei saa mõnda ampsu teadlikult ära unustada. Rutiin tuleb sisse harjutada – söön ära ja peale seda panen kirja, kasvõi paberile ja siis hiljem äppi.
3. Soovitan Elustiili äppi kasutada, sest näen enda pealt, et sellest on abi kaalu langetamisel ja ka kaalu säilitamisel. Üle üldiselt olen ka nii saanud enda toitumise koha pealt palju targemaks. Olen väga rahul!


Tutvu Elisa Elustiiliga

Seotud märksõnad

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.