Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Millises keskkonnas sa veebi kaudu TV-d saad vaadata, sõltub sellest, millise TV-teenuse kasutaja sa oled.
Uus Elisa Elamus Liitumised alates 10.08.2021 Mine vaatama
Vanemad TV-teenused Liitumised enne 10.08.2021 Mine vaatama

Tööandja väärtuspakkumine – luba seda, mida päriselt teed

13.05.2021

Artikli autor Keishy Margus ja Riina Ilves

Millele mõelda väärtuspakkumise loomisel ning keda selle koostamisse kaasata, räägivad Elisa personalipartner Riina Ilves ja värbamisjuht Keishy Margus.

Atraktiivne tööandja väärtuspakkumine on midagi, millele saab mõelda iga tööturul konkurentsis kaasa rääkida sooviv ettevõte. Keishy Marguse sõnul võiks väärtuspakkumise all lühidalt mõista ettevõtte väärtuste ja lisahüvede kogumit. „Töösuhe on ju ka suhe ja heast suhtest oodatakse tavaliselt enamat kui rahanumbrit. Tuleb mõelda sellele, mis teeb koostöö väärtuslikuks ja kasvatab usaldusväärsust,“ ütleb ta alustuseks.

Kaalukeelel tõusevad ülespoole pehmed hüved

Riina Ilvese sõnul saab väärtuspakkumise väljatöötamisel mõelda, mida ettevõte pakub, mida teistel tagataskus trumbiks ei ole. „Nii nagu äris hinnatakse, mis on konkurentsieelis turul läbilöömiseks, nii saab ka tööandjana mõelda, millega eristuda. Kui palka, motivatsioonipaketti, tasuta seadmeid jms pakuvad paljud, siis eristumiseks võib mõtiskleda selle üle, millised on need n-ö pehmed hüved, mis talente kõnetavad. See taandub suuresti ettevõtte kultuurile,“ sõnab Riina Ilves.

Mõlemad on ühisel meelel, et alustada tuleks hetkeseisu kaardistamisest. „Vaadata ettevõtte sisse ja analüüsida, mis on täna olemas ja mis mitte. Milline on ettevõtte kultuur? Kas pakutakse stabiilsust, mugavust, kindlust, elamust või „lahinguväljal“ olemist jne, mis erinevaid inimtüüpe kõnetab. Kui midagi eristuvat ei leia, siis see on asi, mille üle arutleda,“ arvab Riina Ilves, lisades, et hea väärtuspakkumine sünnib koostöös juhtide ja töötajatega.. „Juhid annavad sisendi ja räägivad kaasa selles, mida nemad ja ettevõte saavad pakkuda. Töötajad aga teavad, miks neile ettevõttes meeldib,“ lisab ta.

Ilusast müügijutust ei piisa

Kõige alus on aga toimiva väärtuspakkumise puhul see, et väljaöeldud hüved ka tõesti eksisteeriksid. Keishy Margus toob näite. „Kui ettevõte X lubab kaugtöö tegemise võimalust, aga tööle asudes selgub, et reaalsuses saab töötaja distantsilt töötada vaid näiteks ühel päeval kuus, sellest soovist aegsasti ette teavitades, siis oleks aus kohe niimoodi ka väärtuspakkumist kommunikeerida. Mida ausam on väärtuspakkumine, seda rohkem väärtust selles on. Ära hõika välja midagi, mida ei ole ettevõttes päriselt olemas ning millega ei taha või ei jaksa tegeleda,“ ütleb Keishy Margus. „Hästi oluline on tunda oma sihtrühma ja nende ootusi, näiteks mõelda, kas töötaja kujutab kaugtööd ette samamoodi nagu tööandja,“ lisab Riina Ilves.

Kuidas testida, et väärtuspakkumine ka päriselt töötab? Riina Ilves ütleb, et vastukaja saab uurida juba kandidaatidelt. „Elisas näiteks küsime tööle kandideerijatelt tagasisideks, mis neid kõnetas, mis mitte.“ Keishy Margus aga lisab, et väärtuspakkumise vettpidavuse saab proovile panna ka onboarding’u käigus. „Näiteks uurime mõne aja möödudes uuelt töötajalt, kuidas tal läheb ja kas ta millestki puudust tunneb. Kolm kuud pärast tööle tulekut saab ta vastata kirjalikule küsimustikule. Ei tasu karta, et inimesed ei soovi tagasisidet anda, soovivad küll. See on tööandjale väga väärtuslik info, mille põhjal vajadusel muudatusi teha,“ toob ta näiteks.

Kokkuvõtlikult soovitavad personalieksperdid järgmist:

  • Ära alahinda eeltöö vajalikkust. Hea väärtuspakkumise taga on põhjalik ettevalmistus ning seda ei saa teha uisapäisa. Kaasa inimesi. Kindlasti peaks olema protsessi pühendatud juht, toeks personali- ja võimalusel ka kommunikatsiooniinimesed. Kui enda majas võimekust pole, siis on vägagi mõistlik kaasata mõni eksperdist teenusepartner, kes aitab hea lõpptulemuseni jõuda.
  • Loe, kuula ja ole valdkonnauudistega kursis. Eeltööna aitab ka järjepidev valdkonna arengutega kursis olemine. Loe meediaportaalidest, blogidest teiste valdkonnakolleegide kogemusest, kuula podcast’e. Nii saad lisaks majasisesele olukorrale kaardistada väliseid tegureid, mis su ettevõtte väärtuspakkumist mõjutavad.
  • Tunne oma sihtrühma ja tema ootusi. Mõtle, kes on su potentsiaalsed töötajad ja mida nemad ootavad. Kas see käib sama sammu sellega, mida sa pakud? Küsi tagasisidet.
  • Selgita välja, millega eristud . Üldjuhul palga elemendist üksinda ei piisa. Tasub mõelda, milline on juhtimise ja ettevõtte kultuur, töötamise võtted, sotsiaalse vastutuse ning keskkonna jätkusuutlikkuse sõnum jne.
  • Ära luba välja seda, mida tegelikult pole. Puudused ilmnevad alati ja üsna kiirelt. Usaldusväärse tööandja sõnade taga peavad olema reaalsed teod. Vastasel juhul ei ole väärtuspakkumisel suurt kaalu ning ettevõte võib kaotada sellega oma usaldust.
  • Vaata väärtuspakkumine üle kord paari aasta tagant. Kuna väärtuspakkumine sisaldab pikemaajalisi elemente, siis sisu püsib asjakohasena pikemalt. Samas kui ajad on muutlikud, nagu praegu, võiks väärtuspakkumisele peale vaadata ja seda vajadusel uuendada umbes kord aastas. Selle võiks üle vaadata ka siis, kui ettevõttes on juht või juhid vahetunud, kuna nemad on organisatsiooni kultuuri loojad ja kandjad.
Seotud märksõnad

Kontaktid Esindused Abi Seadmetugi Seadmete juhendid Elisast Tule tööle Teenuste tingimused ja hinnakirjad Tehisintellekt ElisasJätkusuutlik Elisa Koostöö startupidega Projekteerijale, arendajale ja operaatoritele For carriers Pressiinfo

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.