Teenindusjuht: huvi teenindussektori tööde vastu on rekordiliselt kõrge
Muutunud majandusolukord on viimase aasta jooksul tööturgu tundmatuseni muutnud ning uued tuuled puhuvad kõigis sektorites. Kui IT-valdkonna arengutest on juba ohtralt räägitud, siis nendib Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina, on olulised muutused on aset leidnud ka teenindusvaldkonnas. Ühelt poolt on märkimisväärselt suurenenud kandideerimiste arv, ent teisalt on järjest selgemalt näha, et inimesed soovivad oma töökohale pikemaks püsima jääda.
“Teenindussektor on oma olemuselt olnud alati võrdlemisi suure tööjõuliikuvusega, kuna tihti on see vahesamm inimese karjääris, mitte midagi, millega plaanitakse end siduda pikaajaliselt. Ent täna on pilt muutunud – keerulisem aeg tööturul ja teenindusvaldkonna järjest paranev maine on kaasa toonud olukorra, kus inimesed püsivad oma rollides kauem, paljudel juhtudel nähaksegi seda asjaliku karjäärina ning pole ka haruldane, et tagasi on hakanud tulema inimesed, kes ühel hetkel midagi muud proovida otsustasid,” rääkis Judina.
Judina rõhutas, et teenindusvaldkonnas töötamine on alati populaarne olnud, kuid ajalooliselt on teenindajana töötamist saatnud teatud stigma, justkui poleks see midagi, mille üle uhke olla. Järjest keerulisemaks muutumas maailmas ning keskkonnas, kus head teenindust osatakse järjest enam hinnata, on senised taagad aga kadumas.
Seetõttu on näha muutust, kus tööotsijad kandideerivad teenindaja ametikohtadele varasemast veelgi julgemalt ning inimesed püsivad valitud töökohal kauem. Judina tõi esile, et paljud inimesed on samuti mõistnud, et sarnaselt muudele valdkondadele on ka teeninduses võimalik teha karjääri: üheltpoolt saab areneda külgpidiselt, muutuda mingi valdkonna tippspetsialistiks, teisel pool on võimalus liikuda tiimijuhi ametikohale või kõrgemalegi – tugev taust teeninduses on midagi, mida oskavad kõrgelt hinnata ka teisi rolle värbavad juhid.
“Arvestades, et uut tehnoloogiat ja keerukust tuleb pidevalt peale, on teenindajaid ka alati tarvis. Ning seejuures mitte lihtsalt teenindajaid, kes pakuvad keskpärast teenindust, vaid teenindajaid, kes suudavad olla empaatilised ja nutikad, aidates inimestel lahendada probleeme, mida veel mõned aastad tagasi isegi ei eksisteerinud ja ennetada sellega järgmised pöördumisi,” lausus ta. “Ja nende probleemide lahendamise oskust suudetakse hinnata, tõstes veelgi kogu teenindusvaldkonna mainet.”
Märkimisväärselt rohkem kandidaate
Nii teenindussektori kui terviku maine paranemine ja muutunud tööturg ongi kaasa toonud olukorra, kus töökohti soovib endale järjest suurem hulk inimesi. Elisa teeninduse valdkonna juht märkis, et avatud töökohtade puhul on viimasel ajal kandidaatide hulk märkimisväärselt tõusnud, samas kui tänased töötajad püsivad oma rollis märkimisväärselt pikemalt.
Selle kõrval on Judina sõnul üsna mitmel korral otsustanud teenindustööle naasta inimesed, kes on ühel hetkel otsustanud proovida midagi muud.
“Kindlasti on muutuse üheks põhjuseks tõsiasi, et vabu töökohti ongi lihtsalt vähem, kuid samas ei saa kindlasti alahinnata seda, et töö teenindajana on vanade müütide kadumise toel muutumas aina kutsuvamaks,” rääkis ta. “Mõistetakse, et teenindus pole enam see “igaüks suudab seda teha” töö, vaid spetsialistiroll, kuhu valitakse sarnaselt muude töökohtadega inimesi hoolikalt ja läbimõeldult, et üheskoos ja pikaajaliselt soovitud tulemuste poole liikuda.”
Judina sõnul võib eeldada, et majandusolukorra muutudes langeb taas veidi ka valdkonnast huvitatud inimeste hulk, kuid samas leiab ta, et suures pildis on trend koguaeg positiivsemaks muutumas. “Hetkel on kindlasti huvi valdkonna vastu veidi suurem kui baastase, kuid ka see baastase tõuseb iga päev. See on trend, mida näeme aastast-aastasse – teenindustöökohti soovitakse, neile kandideeritakse järjest rohkem ja inimesed, kes need töökohad saavad, püsivad oma rollis ka keskmiselt pikemalt kui varem. Kõik see viitab, et valdkond on hetkel läbi tegemas suurt arenguhüpet, toetades nii edasist kasvu veelgi,” lisas ta.