Põhisisu algus

Pealtnäha võimatu väljakutse: kust leida tänase pingelise tööturu taustal korraga mitu tiimitäit IT-tippspetsialiste?

11.09.2023

Arendajate ja teiste IT-spetsialistide puudus on probleem, millega tuleb rinda pista pea kõikidel ettevõtetel. Eriti väljakutsuvaks muutub olukord aga siis, kui korraga on tarvis tiimi leida suurem hulk kogenud spetsialiste – näiteks 12 arendajat, projektijuhti ja testijat, kes hakkaks vedama terve uue suuna arendust.

Just seda on üritamas teha Elisa, kes toob seni välise partneri poolt hallatud TV-rakenduste arenduse sügisest majja ning laiendab seetõttu ka märkimisväärselt enam kui 200-pealist tehnoloogiaüksust. Valdkonna eest vastutav juht Joosep Põllumäe märkis, et tänasel pingelisel tööturul pole nii suure hulga tippspetsialistide leidmine lihtne, mistõttu on otsustatud sel korral värbamiskampaania ka märkimisväärselt suuremalt ette võtta.

“IT-inimestest on hoolimata maailmas toimuvast ka täna suur puudus ja suurem osa oma ala asjatundjaid tunneb end praegusel töökohal hästi. Paljudel juhtudel võib olla keeruline isegi ühe konkreetse oskustepagasiga võtmetöötaja leidmine, rääkimata korraga mitme tiimi jagu inimeste värbamisest. Küll aga näeme, et õige lähenemisega peaks ka pealtnäha võimatu missioon tegelikult tehtav olema,” ütles ta.

Põllumäe selgitas, et korraga suurema hulga töötajate leidmiseks on oluline erinevate vektorite veatu koostöö. Ühelt poolt peab ettevõte ja selle töökultuur olema üles ehitatud nii, et see uusi töötajaid kutsuks, teisalt peavad olema värvatavad profiilid valitud hoolikalt ja tagades, et ootustele vastavaid kandidaate üldse realistlikult leida võiks. Lühikese ajaraami sees oodatud tulemuste saavutamist peab toetama ka piisav turundustöö, et sõnum kiirelt võimalikult suure hulga sobivate kandidaatideni viia.

Peamine on õige profiil

IT-inimesi üritatakse küll tihti vaadelda ühe massina, kuid reaalsuses on igal indiviidil oma huvid, oma oskustepagas ja oma soovid. Sel põhjusel on Põllumäe sõnul oluline enne suurema värbamisaktsiooni käima lükkamist mõista, kas soovitud eesmärk on realistlikult saavutatav. Näiteks on Eestis pea võimatu leida arendajaid, kes oleks pädevad USAs laialdaselt kasutatavas Ruby arenduskeeles, samas kui Elisa otsitavaid Reacti, Androidi ja iOS-i arendajaid on siinselt tööturul palju.

“Suure hädaga võib mõne üksiku nišitehnoloogiat mõistva töötaja leida, kuid reaalsuses värvid end niimoodi nurka. Nii nagu IT-maailmas esimesi samme tegevatel noortel soovitakse endale selgeks teha tehnoloogiad, mida siinsel turul peamisel kasutatakse, on ka IT-inimeste leidmist soodustavaks faktoriteks enimlevinud tehnoloogiate ja keelte valimine. Eestis on näiteks väga laialdaselt levinud näiteks Java ja JavaScript ning kuigi ka selle profiiliga arendajate leidmine pole kerge, on edu tõenäosus oluliselt suurem kui mõne vähemlevinud profiili otsimisel,” selgitas ta.

Väärtuspakkumine peab olema õige

Lisaks õige profiiliga inimeste otsimisele on valdkonnajuhi sõnul oluline ka see, et töötajaid kutsutaks keskkonda, kus nad päriselt viibida tahavad. Kuigi kõik spetsialistid on erinevad ja mõne töötaja jaoks võivadki ekstsentrilisemad hüved olla need, mis positiivse otsuse kaasa toovad, siis suurem hulk kandidaatidest ootab midagi selgelt käegakatsutavat ja universaalselt positiivset.

“Kui soov on korraga leida suurem hulk töötajaid, ei saa jääda lootma, et mõni üksik kandidaat viimases hädas nigelast väärtuspakkumisest hoolimata tööpakkumise vastu võtab. Oluline on pakkuda paketti, mis päriselt kutsub – hea palk, paindlik töökeskkond, täna juba ka neljapäevane töönädal ning kindlasti juhtimiskultuur, mis toetab inimeste arengut ja lubab töötajatel tunda end võimustatuna, mitte lihtsalt käsutäitjana,” selgitas ta.

Turundusest ei saa üle ega ümber

Kõige eelneva kõrval on suuremate värbamiskampaaniate puhul Põllumäe sõnul ka vältimatu, et turundusele tuleb pühendada piisavalt ressursse. Kui tavapärase värbamistegevuse osaks on töökuulutused ja sihitud pakkumised, siis suurema hulga töötajate leidmiseks jäävad need tegevused üksi tihtipeale väheseks.

Ta tõi välja, et Elisa sügisese suurema värbamiskampaania tarbeks on näiteks appi võetud tuntud loovpartner, kasutatakse ära erinevaid tänapäevaseid reklaamlahendusi ning kasutatakse hoogsalt ka siseturundust, et motiveerida juba olemasolevaid töötajaid soovitama oma sõpru ja tuttavaid, kellele töö sobida võiks.

“Oleme hetkel küll alles esimeses faasis, kuid näeme, et see lähenemine päriselt töötab. Kindlasti pole see kõige soodsam või lihtsam viis uute inimeste leidmiseks, kuid ajasurve ja värvatavate profiilide koguhulka arvestades on see lihtsalt midagi, ilma milleta tänases töökeskkonnas hakkama ei saa,” lisas ta.

Seotud märksõnad
Uus Elisa Elamus ja Huub Mine vaatama
Vanemad TV-teenused
Liitumised enne 10.08.2021
Mine vaatama