Läbimõeldud igapäevajuhtimine muudab töö tähenduslikumaks ja tõstab produktiivsust
PARE konkursil „Parim personaliprojekt 2021” teise koha saanud Elisa “Igapäevajuhtimise mooduli juurutamine” eesmärk on panna inimesi oma töö tähendust mõtestama ja küsima, kuidas saaks teha tegevusi teistmoodi.
Iga inimene ettevõttes peaks teadma, kuidas tema oma igapäevatööd tehes organisatsiooni kui tervikut mõjutab. Sageli aga käiakse aastast aastasse koos seda enda jaoks mõtestamata. Asju tehakse ühtemoodi, sest alati on ju nii tehtud. Kui aga vaadata igapäevajuhtimisse põhjalikumalt sisse, siis adutakse, et võib olla saaks ka teisiti, efektiivsemalt ja paremalt.
Kui tulemuslik ma olen?
„Igapäevajuhtimise mooduli“ projekt sündiski elulisest vajadusest ühtlustada tiimide arusaama oma tööst ja selle tähendusest. Seda on erinevalt rollist lihtsam või keerulisem mõista. Näiteks müügitöötaja näeb oma töövilju nädala või kuu müügitulemustest. Aga kuidas mõõta tulemusi haldusosakonnas või miks mitte – kasvõi mu enda töö näitel – protsessi ja kvaliteediarenduses?
Varasemalt olime läbi viinud töötubasid, teinud koolitusi, kuid puudus kompakte lähenemine. Mooduli materjalide väljatöötamisega alustasime 2019. aastal, sellele järgnes piloteerimine ning 2020 keskendusime mudeli juurutamisele. Tulemusena sündis neljakuuline intensiivne töömudel, mille käigus kohtusime tiimiga, käies etapiliselt läbi nende töö sisu. Soovisime mõista, kas need tegevused, mida nad täna teevad, on mõistlikud? Kas midagi saaks efektiivsemalt teha?
Inimesed peavad projekti uskuma
Üks olulisemaid ülesandeid selle projekti juures on olnud inimeste kaasamine. Juht ei saa öelda, et nii on ja nii teeme! Ka mina kõrvalseisjana ei saa minna tiimi juurde ning hakata näpuga näitama, kuidas midagi tegema peaks. Igal inimesel peab olema hääl. Seetõttu on mooduli juurutamisel olnud kõigi panus ja koostöövalmidus. Pole mõtet pühendada kellegi aega intensiivseteks aruteludeks nelja kuu vältel, tehes seda vaid linnukese pärast. Peab suutma võita inimeste usalduse ja panna ka teised selle väärtust nägema.
Iga ettevõtte jaoks vajalik sisekaemus
Meie kogemusel näen, et see moodul on tõesti suutnud lisaväärtust luua. Seetõttu usun, et iga organisatsioon võiks igapäevajuhtimisse ühel või teisel ajahetkel süveneda ning küsida endalt, miks nad midagi teevad ja kas saaks teisiti. Olgu selleks tootmis-, müügi-, ehitus- või mõni muu ettevõte. Iga lüli ehk inimene on organisatsioonis oluline. Ja seda tähtsam on igaüks neist mõistaks, mida just tema selles ettevõttes teeb ja millist väärtust loob.
Meie parimad õppetunnid:
- Inimesed on tõesti valmis kaasa mõtlema . Tiimid on hästi erinevad. Võiks arvata, et tiimides, kus on näiteks rohkem esindatud naissugupool, jagatakse pehmeid väärtusi enam, kuid positiivse üllatusena kogesime, et ka insenerid või üdini tehnoloogiainimesed on aktiivsed ja mõtlevad kaasa, kuidas oma tööd paremini mõtestada.
- Tiimid saavutavad ühise keele . Mooduli läbimisel on tiimidel olnud lihtsamaid ja kergemaid hetki. On olnud väga meeldiv näha, et leitakse ühisosa ja tõdetakse, et tiimitunne kasvab, kuigi võib olla ka igapäevaselt õlg õla kõrval koos ei töötata, vaid kokku puututakse näiteks tiimide üleses juhtrühmas.
Suurimad väljakutsed, millest õppisime:
- Kõik praktikad ei sobi igale tiimile. Mõnedes tööperedes on kõigil väga erinevad tööülesanded ja taust. Oleksime pidanud moodulit luues seda kohe alguses peale rohkem arvesse võtma. Saime mõnelt tiimilt tagasisidet, et nad ei suhestu osade mooduli käigus planeeritud tegevustega. Siit õppetund: kuula rohkem inimeste tagasiside ja kohanda vastavalt sellele programm paindlikumalt ümber. Tegelikult seda täna juba teemegi, tagasiside on väga väärtuslik ja aitab meid edasi.
- Sisu peab olema ajaga kaasas käiv. Moodulit väljatöötades ei olnud maailm veel midagi kuulnud Covid-kriisist. Tänaseks oleme moodulisse toonud rohkem sisse ka vaimse tervise heaolu temaatikat, kuna see on väga aktuaalne.
Küllike Veski, Elisa protsesside ja kvaliteediarenduse ekspert