Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Miks on kratid olulised?

Tehnoloogia areneb meid ümbritsevas maailmas pidevalt ja üha kiirenevas tempos. Meelelahutusmaailm, tööelu ja igapäevane asjaajamine on muutunud samm-sammult aina digitaalsemaks. Selletaoline pidev muudatuste voog muudab meid ka inimestena. Nii klientide kui töötajatena muutume nõudlikumaks, uudishimulikumaks, inimlikumaks! Mida vähem on meil rutiinseid ja masinlikke ülesandeid täita, seda loovamad ning vabamad saame olla inimestena. Igas eluvaldkonnas!

Telekommunikatsioon on justkui tänase ja homse maailma vereringe, mis kõikide ülejäänud komponentide töö võimalikuks teeb ning seda tähtsat ülesannet täidame suure vastutustundega.

Selleks, et vastata klientide homsetele nõudmistele on Elisa juba 2017. aastast alates välja töötanud erinevaid tehisintellekti rakendusi ehk kratte koostöös oma hea partneri MindTitaniga. Selleks, et meie tegevus inspireeriks kolleege teistest ettevõtetest, noori, kes mõtisklevad elukutse valiku üle ning miks mitte ka alustavaid startuppe, jagamegi oma lugu ja mõtteid siin lehel kõikidele huvilistele!

Millised kratid on juba töös?

Tehisintellekt pole kunagi eesmärk omaette. See on alati vahend millegi saavutamiseks. Kolm kratti, kes juba pikemat aega Elisas tööd teevad, lähtuvad meie viiest väärtusest ühest – kliendikesksusest. Kõik nad toimetavad erinevates valdkondades ning on tehnoloogiliseltki täiesti erinevat „tõugu“. Neid ühendab eesmärk pakkuda klientidele paremat teenust ning sujuvaimat võimalikku teenindust.

Teenindusrobot Annika

Annika alustas 2018. aastal chatboti ehk vestlusrobotina Elisa Iseteeninduskeskkonnas, aidates kliente nende teenindusküsimustega, mille jaoks tegelikult inimteenindajat vaja ei ole.

Samas on oluline rõhutada, et Annika pole lihtsalt küsimus-vastus tüüpi bot, mis korduma kippuvaid küsimusi ükshaaval vastab või klienti erinevate menüüpunktide vahel suunab. Annika on esimesest päevast alates loodud klientide kontakte lõpuni lahendama.

Loe veel...

See tähendab, et ta on liidestatud kõikide vajalike kliendihaldussüsteemidega. Seega käivad edasiarendused paralleelselt nii masinõppe poolel MindTitani tiimis, et pidevalt parendada keelemudelit ning ka Elisa tooteturunduse tiimides, et Annika suudaks leida kõige õigema lahenduse.

2019. aastal alustasime Annika piloteerimist juba järgmisel tasemel – ehk kõnerobotina. Nii nagu ka inimeste maailmas on vestlemiseks esmalt vajalik partneri kuulamine ja mõistmine ja alles seejärel ise rääkimine, alustab ka Annika kliendi kuulamise, sisu tõlgendamise ning õige teenindajani suunamisega. Tulevikus on järgmiseks sammuks kindlasti ka lihtsamatele küsimustele iseseisev vastamine.

Teenindusrobot Annika

Vaata videot

Õnneindeks – kliendikogemuse mõistmiseks

Elisa üheks põhiteenuseks meelelahutuse kõrval on internetiühenduse pakkumine. Siinkohal mitte lihtsalt pakkumine, vaid võib öelda lausa, et tootmine - nii mobiilse kui juhtmega interneti tootmine kõikvõimalike erinevate tehnoloogiate toel.

Erinevad võrguelemendid on kaetud sadade erinevate kontrollmõõdikutega (KPI-dega), milles spetsialistid suurepäraselt orienteeruvad. See on nii olnud aastaid ja andnud meile suurepärase olukorra, kus Eesti klientidel on võimalus nautida maailma parimaid ka kvaliteetsemaid internetivõrkusid.

Loe veel...

Ometi ei õnnestu me kliendi silmis oma teenuse pakkumisega 100 protsendiliselt ning nende olukordade tuvastamine, kus kliendi poolt hinnates on midagi valesti, on ülimalt keeruline. Võrgu rikkeid on lihtne tuvastada ja see on tavapärane töö kõikide operaatorite puhul. Kliendikogemus võib aga mitterahuldavaks muutuda väga paljude muude komponentide koosmõjul. Ilma masinõppeta on taolises suurandmete kaoses võimatu mustreid näha, mistõttu lõigi MindTitani tiim koostöös Elisa võrguinseneridega spetsiaalse mudeli. See suudab hinnata kliendi reaalset võrgu kasutuskogemust. Kuna Elisa eesmärgiks pole hoida klienti mitte lihtsalt rahuolevana, vaid hoopistükkis õnnelikuna, sai see endale nimeks Õnneindeks.

Õnneindeks on kasutuses nii leviala planeerimisel kui ka parendamisel ning klienditeeninduse protsessides, aidates tuvastada kliendi mure juurpõhjust, et ideaalis neid põhjuseid ennetavalt juba ka likvideerida.

Õnneindeks

kliendikogemuse mõistmiseks

Vaata videot

Näobiomeetria – Mobiil-ID uus ja turvaline liitumisprotsess

2017. aasta sügisel elas Eesti läbi digitaalse maailma esimese tõsisema kriisi. Hetkeks sai kahtluse alla seatud meie digitaalse isikutunnistuse ja e-riigi selgroog – elektroonilise ID-kaardi turvalisus.

Kuna olukord oli üheselt mõistetavalt tõsine, loodi erinevad projetitiimid lahendamaks analoogseid olukordi mitte ainult tänases hetkes, vaid ka tulevikule mõeldes. Üheks taoliseks tiimiks oli Siseministeeriumi poolt kokku kutsutud töörühm, mille eesmärgiks oli lahutada Mobiil-ID liitumisprotsess ID-kaardist. Seda eesmärgiga luua riigile (ja kodanikele) tulevikuks kaks, võrdselt turvalist, ent teineteisest sõltumatut digitaalset isikut tõendavat dokumenti.

Loe veel...

Selleks, et välistada inimlikud eksimused ning teoreetiline pahatahtlikkus, jõuti kiiresti järeldusele, et appi on vaja võtta tehisintellekt. MindTitani poolt loodud näobiomeetrial põhinev isikutuvastus ning Elisa poolt loodud uus liitumisprotsess võimaldavad tulevikus vormistada kliendil endale Mobiil-ID mobiilsideoperaatori esinduses kohapeal. See muudab kogu teekonna kliendi jaoks lühemaks ning mugavamaks, turvalisuse arvelt kompromisse tegemata.

Näobiomeetrial põhinev isikutuvastus on maailmas laialt levinud, kuid kõnealune projekt on suurepärane ning maailmas ainulaadne näide avaliku- ja erasektori koostööst. Mõeldes kliendikeskselt ning kasutades targalt kaasaegseid, innovaatilisi lahendusi, saab nii tulevikus paljud avaliku sektori teenused tuua klientidele lähemale ning teha tänasega võrreldes oluliselt mugavamaks.

Näobiomeetria

Mobiil-ID uus ja turvaline liitumisprotsess

Vaata videot

Elisa AI partneriks on Eesti andmeteadlased MindTitanist

Kuidas oma kratiga alustada?

Kuna Elisa teekond krattide maailmas on kestnud juba mitu aastat, oleme saanud palju väärtuslikke õppetunde. Kutsume kõiki huvilisi endale sellel teekäigul teekaaslasteks! Et oleks lihtsam alustada, oleme erinevatesse lugudesse kokku kogunud enda mõtted ning soovitused ja nendega saad siin juba ka koheselt tutvuda.

Ettekannete kalender

Lemmikloomad

01. – 03.10.2019

The best service is no service - customer contacts driven product management, Mailiis Ploomann (Elisa)

05. – 06.06.2019

The Best service is no service – Mailiis Ploomann (Elisa)

24.05.2019

Mis on müügiinimese väärtus täna ja homme? Paneeldiskussioon Mailiis Ploomann (Elisa)
Näita vanemaid

23.05.2019

Patendiameti rahvusvaheline tehisintellekti aastakonverents
ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND SMART ECONOMY paneeldiskussioon, Mailiis Ploomann (Elisa)

21.02.2019

Elisa kogemuslugu, Silver Soomre (Elisa)

20.02.2019

Tehisintellekt teeninduses, Mailiis Ploomann (Elisa)

24.01.2019

AI Co-cration Elisa & MindTitan, Mailiis Ploomann (Elisa) & Markus Lippus (MindTitan)

05.12.2018

Elisa AI Challenge by MindTitan, Markus Lippus (MindTitan)

08.11.2018

Tehisintellekt ja Elisa õppetunnid, Mailiis Ploomann (Elisa)

20.09.2018

vestlusrobotist kontaktide ennetamiseni, Mailiis Ploomann (Elisa)

13.09.2018

Techday
AI in Elisa, Mailiis Ploomann

10. – 12.04.2018

From bot to prediction, Mailiis Ploomann (Elisa)

08.03.2018

North Star AI - Elisa AI Challenge
Roman Ustits (Elisa) & Markus Lippus (MindTitan)

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.