Teenuse kirjeldus
Elisa pakub virtuaalserveri teenuse raames Kliendile võimalust
kasutada:
Elisale kuuluvat ja tema valduses olevat virtuaalset serveri
ressurssi (edaspidi Virtuaalserver) ning vajalikul määral serveri ja
kasutaja litsentse vastavalt käesolevatele tingimustele;
jagatud internetiühendust kiirusega kuni 100 Mbit;
ühte (1) avalikku IP-aadressi.
Virtuaalserveri tehnilised parameetrid ja litsentsid:
Virtuaalserveri tehnilised parameetrid on täpsustatud Elisa
pakkumises.
Elisa poolt tagatav serveriruumi keskkond:
Virtuaalserver paigutatakse videovalvega ja sissepääsukontrolliga
serveriruumi;
Serveriruumis rakendatakse sisenemisi ja väljumisi logivat
uksesüsteemi;
virtuaalserverite keskkond saab elektritoidet läbi kahe autonoomse
elektriahela;
läbi UPS-seadme tagatakse Virtuaalserveri katkematu elektritoide;
elektrikatkestuste puhul tagatakse elektritoide läbi
elektrigeneraatorite (minimaalselt 72h);
Serveriruumis tagatakse temperatuur vahemikus +20 kuni +24 C
ning suhteline õhuniiskus vahemikus 40 kuni 60% RH;
Serveriruumi tuleohutus on tagatud kas automaatse gaas-kustutuse
või madalhapniku süsteemiga;
Serveriruumid omavad ISO27001 (või samaväärset) sertifikaati.
Virtuaalserveri tarkvara ja litsentside kasutamisel on Klient kohustatud
juhinduma tarkvara tootja poolt kehtestatud kasutustingimustest.
Võrgule ligipääsude konfigureerimise eest Kliendile või kolmandatele
isikutele kuuluvates sidevõrkudes vastutab Klient
Virtuaalserverile juurdepääsu loomiseks saadetakse Elisa poolt Kliendi
kontaktisiku e-posti aadressile krüpteeritult IP-aadress, administraatori
kasutajanimi ja algne parool. Seejärel määrab Virtuaalserveri Kliendi
poolne administraator virtuaalserverile sisse logimise tarbeks oma
parooli. Klient on kohustatud välistama sisse logimiseks kasutavate
andmete teatavaks saamise kolmandatele isikutele ja on vastutav
kasutajanime ja parooli kasutamisega kaasnevate tagajärgede eest.
Kliendil on juurdepääsu loomise järgselt õigus Virtuaalserverit
iseseisvalt administreerida ning hallata.
Kliendil on õigus kasutada eelinstalleeritud Virtuaalserverit
eelseadistatud operatsioonisüsteemidega või vajadusel installeerida
Virtuaalserverisse omal valikul operatsioonisüsteem.
Kliendil on õigus installeerida Virtuaalserverisse tarkvara, aplikatsioone,
rakendusi, andmebaase jms Virtuaalserveri sihipäraseks kasutamiseks
vajalikku ning sisestada, säilitada ja töödelda Virtuaalserveris Kliendile
kuuluvaid andmeid.
Teenuse osutamise tingimused
Teenuse osutamist reguleerivad Elisa ja Kliendi vahel sõlmitud Leping,
Üldtingimused, käesolevad Teenustingimused, mis on Kliendile ja/või
Kasutajale järgimiseks kohustuslikud.
Teenuse käideldavus
Elisa Eesti AS poolt Kliendile tagatav Virtuaalserveri käideldavuse ja
kättesaadavuse protsent on 99,975%, mis tähendab ühes kalendrikuus
ei ületa Virtuaalserveri mittekäideldavus 10 minutit ja 52 sekundit.
Virtuaalserver loetakse käideldavaks pärast sellele p. 1.6. kirjeldatud
korras Kliendi juurdepääsu loomist.
Virtuaalserveri käideldavuse kohustuse rikkumiseks ei loeta olukordi,
mis on põhjustatud:
vajadusest teostada plaanilisi hooldustöid, tingimusel et selliste
hooldustööde vajadusest on Klienti ette teavitatud vähemalt seitse
päeva ja neid teostatakse väljaspool tööaega;
häiretest või riketest kolmandatele isikutele kuuluvates võrkudes
ning välistest mastaapsetest küberrünnakutest Eestis asuvate
serverite või tulemüüride vastu.
Olukorras kus Elisa poolt tagatava Teenuse käideldavuse katkestus
ületab punktis 3.1 fikseeritud piirmäära, on Kliendil õigus nõuda Elisalt
leppetrahvi kuni 5% Teenuse kuutasust iga tunni eest, mille võrra
Teenuse käideldavuse katkestus antud piirmäära ületas, kuid ühes
kalendrikuus kokku mitte suuremas summas kui kliendi igakuine
arveldus virtuaalserveri teenuse eest.
Rikete kõrvaldamise ja teenuse muudatuste täitmise tähtajad
Pöördumise tüüp
Maksimaalne reageerimisaeg
Maksimaalne kordategemisaeg
Teenuse rike (mõjuga puudub, madal ja keskmine)
Kuni 2 tundi tööajal
Kuni 16 tundi tööajal
Teenuse rike (mõjuga kõrge)
Kuni 2 tundi tööajal ja töövälisel ajal
Kuni 4 tundi tööajal ja kuni 16h töövälisel ajal
Muudatuse soov
Kuni 8 tundi tööajal
-
Päring väljaspool teenuse piire
Kuni 8 tundi tööajal
-
Asjaoludel, mil pole võimalik ajalistest kohustustest kinni pidada
kooskõlastavad Pooled kontaktisikute kaudu edaspidise tegevuse ja aja
Toodete rikke kõrvaldamiseks.
Asjaoludel, mil pole võimalik ajalistest kohustustest kinni pidada
kooskõlastavad Pooled kontaktisikute kaudu edaspidise tegevuse ja aja
Toodete rikke kõrvaldamiseks.
Vastutus
Lisaks üldtingimustes sätestatule juhinduvad Pooled vastutuse osas
käesolevas peatükis sätestatust.
Elisa ei vastuta muuhulgas:
katkestuste, häirete, müra või informatsiooni edastamisviivituste
eest asjaoludel, mis ei sõltu Elisast või mille vältimiseks rakendas
Elisa mõistlikke meetmeid;
Kliendi informatsiooni, andmete, andmekandjate, andmebaaside või
süsteemide hävimise, kahjustumise, muutmise, vääresituse,
kadumise eest põhjustel, mis leiavad aset Kliendi tegevuse või
tegevusetuse tulemusena või asjaoludel, mis ei sõltu Elisast või
mille vältimiseks rakendas Elisa mõistlikult võimalikke meetmeid;
volitamata isikute ligipääsu eest Kliendi infomatsioonile või
andmetele või nende muutmise eest selleks volitamata isikute poolt
viisil või asjaoludel, mis ei sõltu Elisast, või mille vältimiseks
rakendas Elisa mõistlikult võimalikke meetmeid;
Elisale kuuluvates seadmetes/süsteemides hoitava ning Teenuse
kasutamisel avalikustatava või edastatava Kliendile kuuluva või
Kliendi poolt hallatava informatsiooni või andmete sisu,
usaldusväärsuse, tõesuse või kvaliteedi eest;
asjaolude eest, mille tõttu on Elisast sõltumatutel kolmandast isikust
(nt tootjast) tingitud põhjustel võimatu Lepingut kokku lepitud viisil
või tähtajaks täita.