Põhisisu algus
Virtuaalserveri teenuse tingimused
Teenuse kirjeldus Elisa pakub virtuaalserveri teenuse raames Kliendile võimalust kasutada: Elisale kuuluvat ja tema valduses olevat virtuaalset serveri ressurssi (edaspidi Virtuaalserver) ning vajalikul määral serveri ja kasutaja litsentse vastavalt käesolevatele tingimustele; jagatud internetiühendust kiirusega kuni 100 Mbit; ühte (1) avalikku IP-aadressi. Virtuaalserveri tehnilised parameetrid ja litsentsid: Virtuaalserveri tehnilised parameetrid on täpsustatud Elisa pakkumises. Elisa poolt tagatav serveriruumi keskkond: Virtuaalserver paigutatakse videovalvega ja sissepääsukontrolliga serveriruumi; Serveriruumis rakendatakse sisenemisi ja väljumisi logivat uksesüsteemi; virtuaalserverite keskkond saab elektritoidet läbi kahe autonoomse elektriahela; läbi UPS-seadme tagatakse Virtuaalserveri katkematu elektritoide; elektrikatkestuste puhul tagatakse elektritoide läbi elektrigeneraatorite (minimaalselt 72h); Serveriruumis tagatakse temperatuur vahemikus +20 kuni +24 C ning suhteline õhuniiskus vahemikus 40 kuni 60% RH; Serveriruumi tuleohutus on tagatud kas automaatse gaas-kustutuse või madalhapniku süsteemiga; Serveriruumid omavad ISO27001 (või samaväärset) sertifikaati. Virtuaalserveri tarkvara ja litsentside kasutamisel on Klient kohustatud juhinduma tarkvara tootja poolt kehtestatud kasutustingimustest. Võrgule ligipääsude konfigureerimise eest Kliendile või kolmandatele isikutele kuuluvates sidevõrkudes vastutab Klient Virtuaalserverile juurdepääsu loomiseks saadetakse Elisa poolt Kliendi kontaktisiku e-posti aadressile krüpteeritult IP-aadress, administraatori kasutajanimi ja algne parool. Seejärel määrab Virtuaalserveri Kliendi poolne administraator virtuaalserverile sisse logimise tarbeks oma parooli. Klient on kohustatud välistama sisse logimiseks kasutavate andmete teatavaks saamise kolmandatele isikutele ja on vastutav kasutajanime ja parooli kasutamisega kaasnevate tagajärgede eest. Kliendil on juurdepääsu loomise järgselt õigus Virtuaalserverit iseseisvalt administreerida ning hallata. Kliendil on õigus kasutada eelinstalleeritud Virtuaalserverit eelseadistatud operatsioonisüsteemidega või vajadusel installeerida Virtuaalserverisse omal valikul operatsioonisüsteem. Kliendil on õigus installeerida Virtuaalserverisse tarkvara, aplikatsioone, rakendusi, andmebaase jms Virtuaalserveri sihipäraseks kasutamiseks vajalikku ning sisestada, säilitada ja töödelda Virtuaalserveris Kliendile kuuluvaid andmeid. Teenuse osutamise tingimused Teenuse osutamist reguleerivad Elisa ja Kliendi vahel sõlmitud Leping, Üldtingimused, käesolevad Teenustingimused, mis on Kliendile ja/või Kasutajale järgimiseks kohustuslikud. Teenuse käideldavus Elisa Eesti AS poolt Kliendile tagatav Virtuaalserveri käideldavuse ja kättesaadavuse protsent on 99,975%, mis tähendab ühes kalendrikuus ei ületa Virtuaalserveri mittekäideldavus 10 minutit ja 52 sekundit. Virtuaalserver loetakse käideldavaks pärast sellele p. 1.6. kirjeldatud korras Kliendi juurdepääsu loomist. Virtuaalserveri käideldavuse kohustuse rikkumiseks ei loeta olukordi, mis on põhjustatud: vajadusest teostada plaanilisi hooldustöid, tingimusel et selliste hooldustööde vajadusest on Klienti ette teavitatud vähemalt seitse päeva ja neid teostatakse väljaspool tööaega; häiretest või riketest kolmandatele isikutele kuuluvates võrkudes ning välistest mastaapsetest küberrünnakutest Eestis asuvate serverite või tulemüüride vastu. Olukorras kus Elisa poolt tagatava Teenuse käideldavuse katkestus ületab punktis 3.1 fikseeritud piirmäära, on Kliendil õigus nõuda Elisalt leppetrahvi kuni 5% Teenuse kuutasust iga tunni eest, mille võrra Teenuse käideldavuse katkestus antud piirmäära ületas, kuid ühes kalendrikuus kokku mitte suuremas summas kui kliendi igakuine arveldus virtuaalserveri teenuse eest. Rikete kõrvaldamise ja teenuse muudatuste täitmise tähtajad Pöördumise tüüp Maksimaalne reageerimisaeg Maksimaalne kordategemisaeg Teenuse rike (mõjuga puudub, madal ja keskmine) Kuni 2 tundi tööajal Kuni 16 tundi tööajal Teenuse rike (mõjuga kõrge) Kuni 2 tundi tööajal ja töövälisel ajal Kuni 4 tundi tööajal ja kuni 16h töövälisel ajal Muudatuse soov Kuni 8 tundi tööajal - Päring väljaspool teenuse piire Kuni 8 tundi tööajal - Asjaoludel, mil pole võimalik ajalistest kohustustest kinni pidada kooskõlastavad Pooled kontaktisikute kaudu edaspidise tegevuse ja aja Toodete rikke kõrvaldamiseks. Asjaoludel, mil pole võimalik ajalistest kohustustest kinni pidada kooskõlastavad Pooled kontaktisikute kaudu edaspidise tegevuse ja aja Toodete rikke kõrvaldamiseks. Vastutus Lisaks üldtingimustes sätestatule juhinduvad Pooled vastutuse osas käesolevas peatükis sätestatust. Elisa ei vastuta muuhulgas: katkestuste, häirete, müra või informatsiooni edastamisviivituste eest asjaoludel, mis ei sõltu Elisast või mille vältimiseks rakendas Elisa mõistlikke meetmeid; Kliendi informatsiooni, andmete, andmekandjate, andmebaaside või süsteemide hävimise, kahjustumise, muutmise, vääresituse, kadumise eest põhjustel, mis leiavad aset Kliendi tegevuse või tegevusetuse tulemusena või asjaoludel, mis ei sõltu Elisast või mille vältimiseks rakendas Elisa mõistlikult võimalikke meetmeid; volitamata isikute ligipääsu eest Kliendi infomatsioonile või andmetele või nende muutmise eest selleks volitamata isikute poolt viisil või asjaoludel, mis ei sõltu Elisast, või mille vältimiseks rakendas Elisa mõistlikult võimalikke meetmeid; Elisale kuuluvates seadmetes/süsteemides hoitava ning Teenuse kasutamisel avalikustatava või edastatava Kliendile kuuluva või Kliendi poolt hallatava informatsiooni või andmete sisu, usaldusväärsuse, tõesuse või kvaliteedi eest; asjaolude eest, mille tõttu on Elisast sõltumatutel kolmandast isikust (nt tootjast) tingitud põhjustel võimatu Lepingut kokku lepitud viisil või tähtajaks täita.