Tormihooaeg on käes: Elisa 5 nõuannet elektrikatkestusteks
Sügisesed marutuuled ja tormihoiatused on vaikselt kohale jõudnud ning koos nendega võib esineda ka kohatisi elektrikatkestusi. Elisa on tõstnud valmisolekut tormihooajaga toime tulekuks ja annab viis head näpunäidet, kuidas iga inimene saab mobiilsidelevi olukorda parandada pikaajalise elektrikatkestuse korral.
Paljud veel mäletavad möödunud aasta suurtormi, mis tõi endaga kaasa mitmeid elektrikatkestusi ja millest tingituna oli piirkonniti häiritud ka mobiilsidelevi. Tänavune tormihooaeg tõstab juba pead ja juhuks kui ühel hetkel avastad end pimedast kodust ilma elektrita soovitab Elisa tehnoloogiaüksuse juht Toomas Polli viite head nõuannet, mida võiks elektrikatkestusest põhjustatud leviprobleemide korral järgida.
- Varu koju suure mahutavusega akupank
Tormid tabavad meid enamasti õhtutundidel või öösel - ajal mil inimesed tavaliselt päeva jooksul tühjaks saanud telefone uuesti täis laevad. Nii Elisa kui Päästeamet soovitavad inimestel hädaolukordadeks koju varuda akupank mobiilsete seadmete laadimiseks. Mida suurem on pere, seda suurem või rohkem võiks akupankasid majapidamises olla. Juhul kui telefoni laadida pole võimalik, soovitame telefonist välja lülitada kõik ebavajalik ning kasutada nutiseadet ainult kõnesideks.
- Lae telefoni autos
Kui kodus elektrit pole, siis üheks võimaluseks on laadida telefoni autos. Vanemate autode puhul on selleks vaja sigaretisüütajaga töötavat laadijat, kuid uuematel piisab kui haarad toast kaasa laadimiskaabli, mille saad autos USB-sisendisse panna. Lisaks sellele saab autos raadiouudistega end kursis hoida.
- Proovi helistada õuest
Kui koduste seinte vahel kõne ei õnnestu, siis tasub helistada õuest. Teinekord võivad koduseinad peatada teatud sagedusel töötavate mobiilsidesageduste levi ja seetõttu ei pruugi telefon ühendust saada. Välitingimustes seinad kõnelevi takistada ei saa, küll aga võivad seda teinekord teha tihedad metsatukad. Võimaluse korral võib autoga sõita ka lähimasse tõmbe- või külakeskusesse, kus on alati suurem tõenäosus mobiilsidevõrgu kättesaadavusele.
- Saada SMS-sõnum
Kui on vaja lihtsalt lähedasi teavitada, et kõik on okei, võib saata ka SMS-sõnumi. Tehnoloogiliselt ei vaja SMS-sõnum nii palju võrguressurssi kui kõne ja kehvades levioludes võib see saajani jõuda isegi siis kui kõne ei õnnestunud. Lisaks on kõik saadetud SMS-sõnumid telefonides alati ooteseisundis kui võrguga ühendust ei saada ja seega saadab telefon esimesel võimalusel alati sõnumi ära.
- Kui häirekeskusega ühendust ei saa, eemalda SIM-kaart
Ametlik soovitus on alati helistada nutitelefonilt hädaabinumbril 112 koos SIM-kaardiga, sest siis saab Häirekeskus ka sinu täpse asukoha teada. Elektrikatkestuse ajal võib aga juhtuda, et sinu teenusepakkuja levi pole kättesaadav. Kui telefonist eemaldada SIM-kaart siis on seadmel võimalik suhelda iga saadaval oleva võrguga, sõltumata sellest, kes sulle teenust pakub. Sama saab teha ka siis kui taaskäivitada telefon ning enne PIN-koodi sisestamist valida hädaabinumber.