Tahvelarvutite ja sülearvutite müük on Eestis jätkuvalt kasvutrendis
Kuigi globaalselt tahvelarvutite müük väheneb, ostetakse Eestis neid jätkuvalt kasvavas trendis. Väikearvutite müügis valisid kliendid mullu Elisas 40 erineva tahvelarvuti ning 50 sülearvuti mudeli vahel. Kui tahvelarvutite keskmine hind oli langustrendis, siis sülearvutite oma kasvutrendis.
Elisa telekomi teenuste valdkonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul jätkus ka 2017. aastal trend, et inimesed, kes soovivad mugavalt igas olukorras töö ja kooliasjadel silma peal hoida, vajavad enamat kui nutitelefon suudab pakkuda ning soetavad kas tahvel- või sülearvuti.
„Kuigi globaalselt tahvlite müüginumbrid enam ei kasva, näeme Elisas selgelt igakuiselt lisandumas sadu uusi kasutajaid. Eriti tuntavalt on tahvelarvutite müüginumbreid kasvatanud suurenev huvi digitaalsete raamatute vastu. Elisa Raamat on uudse teenusena toonud eestikeelsete raamatute juurde tagasi tuhandeid Elisa ning teiste võrkude kliente, kes tihti soetavad uue tahvelarvuti just selle teenuse mugavaks kasutamiseks,“ sõnas Ploomann.
Tahvel- ja sülearvutite müügis joonistub välja kaks selget sihtgruppi: need, kes soovivad igapäeva asjadel silma peal hoida ja meelt lahutada ning need, kelle jaoks on oluline liikvel olles tööd teha ja sisu toota. „Huvi tahvelarvutite vastu kasvab ka väärikamas eas klientide seas, kelle jaoks nutitelefon on tihti liiga väike ja habras, ent ometi on neil soov ja vajadus digitaalsesse maailma siseneda. Olgu see siis selleks, et lähedastega rohkem ühenduses olla või hoopis selleks, et igapäevaseid toiminguid lihtsamalt ja mugavamalt korda saata: maksta arveid, vaadata ilmateadet, lugeda uudiseid või hoopis eelmainitud raamatuid,“ rääkis Mailiis Ploomann.
Eelmisel aastal eelistasid Elisa kliendid Huawei, Lenovo, Samsungi ja Apple’i süle- ja tahvelarvuteid. Elisa kaudu jõudis klientide sülle sellel aastal 50 erinevat sülearvuti mudelit kokku 5 erineva tootja tootevalikust (Lenovo, Apple, Dell, Asus ja MSI) ning vaatamata keskmisest kõrgemale hinnaklassile oli kõige eelistatumaks mudeliks just Apple MacBook Air 13, mis tõstis keskmise sülearvuti hinna 900 euroni.
Tihedalt teisel kohal on pikalt olnud erinevad Lenovo mudelid, mille hinnaklass jääb 500 – 600 euro vahemikku. Sülearvuti klient on väga nõudlik ning teab täpselt, mille eest raha soovib maksta. Seda toetab fakt, et sooja vastuvõtu on pälvinud MSI spetsiaalsed online-mänguritele mõeldud sülearvutid.
Seda, et e-sport ja online-mängude maailm hakkab meie igapäevases elus aina suuremat rolli võtma, räägib kõnekalt ka fakt, et jõulumüügiks müügile toodud mängukonsoolidest tekkis Elisas kiirelt lausa defitsiit. „Enam ei ole tegemist pelgalt laste pärusmaaga - ostjaid on võrdselt nii laste kui täiskasvanute seas ning kindlasti täieneb ka meie tootevalik just selles segmendis ka tulevikus,“ täpsustas Ploomann.
2017. aasta menuikaimaks tahvelarvutiks osutus Huawei MediaPad T3. Tahvelarvutite keskmine hind jäi eelmisel aastal 200 euro juurde.
2017 tahvel- ja sülearvutite TOP 10
- Huawei MediaPad T3 10 16GB
- Lenovo Tab 3 8
- Lenovo Tab 3 A10-70 Business
- Samsung Galaxy Tab A 10.1
- Samsung Galaxy Tab A 9.7
- Apple MacBook Air 13 128GB (2017)
- Lenovo B50-50
- Asus ZenPad 10.1
- Lenovo Ideapad 110-15ISK (80UD0004MX)
- Lenovo Ideapad 110-15ISK (80UD00NBMX)