Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Millises keskkonnas sa veebi kaudu TV-d saad vaadata, sõltub sellest, millise TV-teenuse kasutaja sa oled.
Uus Elisa ElamusLiitumised alates 10.08.2021Mine vaatama
Vanemad TV-teenusedLiitumised enne 10.08.2021Mine vaatama

Produtsent Karl Kermes uuest meelelahutuslikust autosaatest “Pöördes”: ühel päeval oli võtteplatsil 2.5 miljoni euro väärtuses haruldasi autosid

N, 15/09/2022 - 17:32

Produktsioonifirma Point juhti Karl Kermest teatakse eelkõige tänu parimate kodumaiste näitlejate monoetenduste ning komöödiasarjade tootjana. Sel suvel aga valmis tema käe all Eesti mõistes unikaalne adrenaliinist pakatav telesaade ”Pöördes” saatejuhtide Koit Toome, Saara Piusi ning Indrek Raadikuga. Karl räägib lähemalt meelelahutusest, uuest seriaalist, rööprähklemist täis võttepäevadest ning kiiretest autodest. 

Motousku saatejuhid

Omanäolise mootorite- ja inimestevahelise suhte sarja “Pöördes” produtsenditooli ei tulnud Kermest kaua veenda, sest varem motospordiga tegelenuna panevad kiired masinad tema südame kiiremini põksuma. Ka teised sarja osalised jõudsid projektini läbi sõbraliku müksu produtsendilt. Kui Koit Toome oli mootorite huvilisena originaalsarja tootja, Elisa, poolt kindel valik, siis Saara Pius ning Indrek Raadik liitusid tänu sellele, et Eesti on niivõrd väike. 

Saarat soovitas nimelt projekti tema sõber ja naaber Tõnis Niinemets. “Kuna Saarale tehnika ning autod ikkagi väga-väga istuvad, siis oli ta suurepärane valik. Ja Indrek on mul pikaaegne sõber,” kirjeldas Kermes, kuidas omanäoline saatejuhtide trio kokku sai. Produtsendi sõnul tõi projekt kokku palju esmakordseid koostöid ning saatejuhtide omavaheline keemia säras juba  esimesest kaadrist. 

Pöörded peale 

Saatesarja suvised võttepäevad osutusid ka pea 15-aastase kogemusega produtsendi jaoks unikaalseks väljakutseks, sest käigu pealt tuli teha palju muudatusi. “Kuna väga suur ambitsioon on luua midagi väga haaravat, väga-väga kaasakiskuvalt, siis nii tekstide lugemisel kui ka mõnel juhul alles võtteplatsil selgus, et need asjad ei tööta täpselt nii nagu tahaks ja neid oli vaja ümber teha,” kirjeldas ta kiiret võttetempot. 

Ka võttemeeskonnas oli palju muudatusi, kuna kõik asjaosalised ei suutnud kiire tempoga sammu pidada. “Kui ma tulin sellesse protsessi produtsendina, kes juhib ja suunab, siis ma lõpetasin või läbisin selle protsessi tegelikult looja rollis, tehes kohati režissööri, kohati stsenaristi tööd, kohati ideegeneraatori tööd, kohati platsil mida iganes vaja. See oli äärmiselt huvitav, äärmiselt teistsugune, ainukordne võtteperiood,” võtab Kermes tempoka tööperioodi kokku.

Koit Toome trikilennukis

Kuna “Pöördes” sarja tootmine keerles ümber erinevate ja eriliste sõidukite, siis oli võtteplatsil ühel päeval lausa 2,5 miljoni euro väärtuses haruldasi autosid, mida pole võimalik kindlustada. “Sellel hetkel oli küll niimoodi, et kuna ma olin isiklikult allkirjastanud, et kui midagi juhtub, siis tuleb kulud katta, pidi oma närvikava kuidagi lülituma teise süsteemi. Kui kogu aeg selle peale mõtled, et äkki midagi juhtub, siis ei oleks tegelikult võimalik seda saadet teha,” tunnistab produtsent. Õnneks aga jäid suuremad avariid olemata ning ette tuli vaid paar rajalt välja sõitmist sõbralikumate hinnalipikutega autodega.

Võtteperioodi jooksul pandi saatejuhid enda vaimseid ja füüsilisi piire nihutama ning Kermes meenutab episoodi, kus Koit Toome lendas kaasreisija Jüri Kaljundi trikilennukiga. “Koit ei maganud öösel enne seda, oli jumala närvis ja kartis ning siis ta läks ja tegi selle ära. See oli totaalne muutumine ja kui õnneaineid täis ajuga ta sealt alla tuli! Tahtis kohe uuesti minna,” meenutab Karl. Samuti tõdeb ta rõõmsalt, et sai ka ise mõne äkilisema sõiduki rooli, kui  saatejuhtide asemel oli vaja filmida ralliraja materjali. 

Ühel päeval oli võtteplatsil lausa 2,5 miljoni euro väärtuses haruldasi autosid.Foto: Erakogu 

Unistuste autod ja silmiavavad hinnad 

Kuigi Kermes on varasemalt sõitnud endurot ja rallit, tunnistab ta, et tänu sarjale jõudis kohale mõistmine, et ta ei tea siiski mootorite- ja automajandusest mitte midagi: “Sain teada, millised rariteetsed autod Eestis ja ringradadel olemas on ning mis maksab kõik see, kui võidusõitja sõidab rajal väga kalli autoga ning kulutab rehve. Kuni selleni välja, et Lamborghini ühe rehvi hind on 2,5 tuhat eurot ja kui juhtub õnnetus, siis alla 100 000 euro remondiga ei pääse. Selle infoga avanes maailm, mille kohta ma arvasin, et ma tean, täiesti uuena.” 

Isiklikuks lemmikuks sai Kermesel kogu saate vältel katsetatud autodest Lexus LC 500. “Kui Koit sõitis miljonäride episoodis 1,5 miljonit maksva autoga, siis Saara sõitis kümme korda odavama Lexus LC 500-ga. Kõikide Porschede ja muude autode kõrval oli see kuidagi väga ilus, võimas ja hästi inimesele tehtud, aga samas mõistliku hinnaga,” mõtiskleb ta. Samas tõdeb produtsent, et kõige suurem lõbu ei olenegi autost, vaid sooritusest: “Kui sul on ikka täitsa räbal bemm, millega sa saad kuskil Kehala rallikrossirajal ennast korralikult proovile panna, siis see on see koht, kus suu läheb naerule.”

Madalamad pöörded

Kermese tee produktsiooni juurde kulges sügavalt läbi motospordi radade. Nimelt alustas ta enda teekonda KTM tsikliga ja võistles ka harrastajana klubi all. “Isegi kui motosport on kallis, on see minu ja ma usun, et paljude jaoks selline valdkond, et kui umbes 45. minutil endurot sõites oled ennast soojaks saanud, siis vallandab ajus nii palju dopamiini, kus sa tunned, et see on täpselt see, mida sa kogu aeg tahad teha,” kirjeldab Kermes, kuidas mootorite armastus tema südamesse puges.

Samas tõdeb produtsent, et sportlastele omaselt on ka tema motospordi saavutused tänu laste sünnile jäänud tahaplaanile: “Peale teise lapse sündi olin Baltimaade võistlustel 4.-5.positsioonil, siis seitsmeteistkümnes ja pärast seda ma vaikselt eemaldusin. Tekib see vastutus ja see küsimus gaasi andes, et aga mis siis saab, kui minuga midagi juhtub? Nooremana sellele kindlasti ei mõtle ja eks see meeste riskikäitumine kuni 25. elueani on väga hästi teada…”

Huumorist draamani

Mõtiskledes selle üle, kuidas elu on teda mootorite juurest komöödia juurde toonud, sõnab Kermes, et huumoril ja naljal on inimeste elus suur roll ning tänu huumorile saab elu muuta kergemaks ning öelda asju, mida tõsiselt öelda ei saa. Loometuuled puhuvad teda aga tasapisi ka draamasarjade poole. “Loominguliselt on tekkinud selline vajadus või mineku tahtmine, et tahaks teha väga kvaliteetset, väga puudutavat materjali,” täpsustab Kermes.

Novembrikuus võib produtsendi sõnul oodata ka Eesti sarjade puhul just mitte väga traditsioonilist “Pöördes” saate promotuuri, kus koos astuvad lavale seriaali saatejuhid ning tuntud kodumaised meelelahutajad. ”Laval on Koit, Saara ja Indrek ning oodata on ka üllatusesinejaid. Arvan, et ”Pöördes’” saade pakub veel kuni novembri keskpaigani päris palju väljakutseid ja tööd.” Stand-up’ile sel aastal Kermese sõnul palju mahtu ei jäägi, sest arenduses on ka saatesarja “Alo” kolmas hooaeg. 

Saara Piusi, Koit Toome ning Indrek Raadiku juhitud adrenaliinist pakatava saatesarja “Pöördes” esimene hooaeg jõuab eksklusiivselt Elisa Huubi oktoobris. Sari toob vaatajani isendid, keda kodumaa teedel ei kohta ning uurib Eesti mootorite maailma iga nurga alt – läbi kiiruse, huumori ja adrenaliini. Sarja režissöör on Andžei Matsukevits ning produtsent Karl Kermes.


Allikas
Diktor.geenius.ee