Põhisisu algus

Muudatused arvete tasumisel

27.10.2025

Elisa muudab alates oktoobri lõpust arveldust puudutavaid teavitusi, et vähendada makselinkidega seotud pettuste riski ja kaitsta kliente. Uue lahenduse järgi ei sisalda Elisa e-kirja või SMS-iga saadetavad teavitused enam otsest makselinki – kliendid suunatakse esmalt Elisa iseteenindusse, kus saab arve turvaliselt tasuda. 

Elisa infoturbejuhi Mai Krafti sõnul on otsus ajendatud pettustelainest, millest viimase tagajärjel kaotasid kliendid Elisa arvet matkiva skeemi läbi üle kuuesaja euro.  “Kui keegi kasutab Elisa nime või logo pettuseks, kannatab mitte ainult inimene, vaid ka usaldus meie ettevõtte vastu. Peale viimast juhtumit arutasime võimalusi nii makseteenusepakkuja kui ka pankadega ning jõudsime lahenduseni, kui täiendav turvakiht lisatakse meie oma iseteeninduse näol,“ selgitas Kraft. 

Elisa on viimase aasta jooksul investeerinud oluliselt ettevõtte küberturvalisusse ja ka klientidele pakutavatesse lahendustesse, sh automaatsesse pettuslinkide ja -kõnede tuvastamisse ning blokeerimisse. Otsusega,  kliendid edaspidi arveid iseteenindusse tasuma suunata, loodetakse petturitelt taas üks võimalus vähemaks võtta.   

Ettevõtte erakliendiüksuse juht Mailiis Ploomann lisas, et kuigi kliendile tähendab otsus paari lisaklikki, annab see kindluse, et makse toimub päriselt turvalises keskkonnas ja tänases olukorras on see vastutustundlik ja hoolikalt kaalutud samm.  

„Meie eesmärk on tagada, et keegi ei kaotaks raha vaid seetõttu, et petturid muutuvad kavalamaks. Me ei saa inimesi lõpuni kaitsta, kuid saame muuta klienditeekonda turvalisemaks, jagada teadmisi ja pakkuda turvalisust lisavaid tööriistu, kus heaks näiteks on meie Netivalvuri teenus. Viimane turvakiht on alati inimene ise – meie roll on teda suunata ja hoiatada ohtude eest.“ 

Elisa julgustab kõiki kliente alati kontrollima, et arveteavitused saabuvad ametlikult aadressilt arved@elisa.ee, ning tegema makseid ainult otse iseteeninduse kaudu aadressil elisa.ee. Lisaks tuletab ettevõte meelde, et iga pettusekahtluse korral tuleks koheselt teavitada politseid ja Elisa klienditeenindust vestlusroboti kaudu, et ettevõttel oleks võimalik petulingid blokeerida ja teisi kliente seeläbi kaitsta.  

“Oma igakuise arvelduse lihtsustamiseks pakuvad kõik pangad täna ka e-arve püsimakse võimalust, mis on väga mugav ja samuti turvaline süsteem. Lisaks tasub üle vaadata oma panga limiidid – see on samuti üks lihtne ja kiire samm, kuidas enda vara kaitsta,” lisas Ploomann.  

 

Elisa soovitab:   

  • Kontrolli alati saatja e-maili aadressi ja veebilehe domeeni – kasvõi ühetäheline erinevus võib olla ohumärk 

  • Ära jaga kunagi ühtegi enda parooli ega PIN-koodi, Smart-ID, Mobiil-ID ega pangaparoolide andmeid 

  • Pettusekahtluse korral anna sellest koheselt teada politseile ja teavita ka teenusepakkujat, seeläbi saavad nad järgmisi kliente kaitsta 

  • Kasuta kaheastmelist autentimist ja uuenda oma paroole regulaarselt 

  • Kahtle ja kontrolli ning tee tehinguid ainult läbi teenusepakkuja iseteenindusportaali, kuhu sisened nende ametlikult veebilehelt  

 

Seotud märksõnad