Elisas oli AI-aasta – kõik töötajad on saanud end valdkonnas täiendada
Elisa viis aasta jooksul ellu ettevõtteülese tehisintellekti arenguprogrammi, mille eesmärk oli anda kõigile töötajatele praktilised AI-oskused. Koolitused olid suunatud nii tehnoloogiaekspertidele, tugifunktsioonidele kui ka klienditeeninduse töötajatele. Nüüd, aasta lõpus, näitavad tagasiside ja kasutusstatistika, et AI on saanud loomulikuks osaks töötajate töörutiinist ning enesekindlus tehisintellekti kasutamisel on märkimisväärselt kasvanud.
Elisa talendijuhi Keishy Marguse sõnul on tänavune aasta selge tõestus sellest, et inimeste oskustesse investeerimine on ettevõtte edu üks võtmetegureid. „Tehisintellekti areng on toonud meie tööellu sama suure murrangu nagu omal ajal internet. Kui korduvad ja ajamahukad ülesanded liiguvad masinate kanda, saavad inimesed keskenduda sellele, mis loob päris väärtust – innovatsioonile, kliendikogemusele ja loovusele,“ selgitas Margus.
„Selle aasta kõige kõnekam tulemus on see, kui kiiresti on meie töötajate enesekindlus kasvanud. Nad kasutavad AI-d julgelt, mõtestatult ja loovalt. Üha rohkem töötajaid leiab iseseisvalt viise, kuidas AI-tööriistu oma igapäevatöösse põimida, ja võime uhkusega öelda, et tööplönne meilt ei tule,“ lisas ta.
Aasta jooksul kogutud tagasiside näitab, et töötajate iseseisev õpihuvi on oluliselt kasvanud ning AI-vahendite kasutamine ei eelda enam juhtide initsiatiivi – see toimub töötajate enda algatusel.
„Tänased teadmised võivad juba järgmisel aastal olla vananenud, mistõttu on kõige väärtuslikumad töötajad need, kes tahavad pidevalt õppida ja areneda,“ märkis Margus. „Aasta jooksul on selgelt näha, kuidas inimesed on AI uued võimalused positiivselt vastu võtnud. Selline õppimiskultuur aitab meil hoida organisatsioonis oskusi ja kasvatada neid ühiselt. See on väga suur väärtus,“ lisas ta.
Elisa on Eestis üks tehisintellekti rakendamise eestvedajaid
Ettevõtte masinõppe tiimi loodud teenindusrobot Annika aitab kliente nii kõne kui kirja teel ning on muutunud oluliseks osaks Elisa teenindusökosüsteemist. Tänu sellele jääb müügi- ja teenindustalentidel rohkem aega keerukamate juhtumite lahendamiseks ja müügitööks. Lisaks tehnoloogilistele lahendustele panustab Elisa tugevalt inimestesse ja nende teadlikkuse kasvu ja üle-elisalane arenguprogramm pandigi kokku masinõppetiimi ja personaliarendustiimi koostöös.
„Kui varem õpetasime masinatele, kuidas inimest mõista, siis nüüd õpetame inimesi, kuidas masinatega koos töötada,“ selgitas Margus. „Meie eesmärk on, et iga elisalasel oleks praktikas omandatud oskus kasutada tehisintellekti oma töö tõhustamiseks – olgu selleks analüüs, sisuloomine, kliendisuhtlus või protsesside optimeerimine.“
Kõik koolitusprogrammi läbinud töötajad saavad ligipääsu Elisa enda loodud turvalisele AI-keskkonnale. Seal on võimalik katsetada erinevaid keelemudeleid ja lahendusi nii, et andmed jäävad kaitstuks ning katsetamine toimub kontrollitud keskkonnas. See võimaldab töötajatel turvaliselt proovida, millised AI-tööriistad sobivad nende igapäevatööks kõige paremini.
Elisa pöörab koolitusprogrammis erilist tähelepanu eetilistele põhimõtetele ja andmeturvalisusele. Ettevõtte pikem eesmärk on jõuda selleni, et iga töötaja kõrval oleks personaalne AI-assistent – tööriist, mis aitab suurendada tööaega, loovust ja teeninduse kvaliteeti.