Põhisisu algus

Elisa alustab paberarvetest loobumise teekonda

21.11.2025

Elisa alustas novembris pilootprojektiga, mille eesmärk on vähendada paberarvete saatmist ning suunata kliente kasutama keskkonnasõbralike ja mugavaid arvekanaleid. Muudatus lähtub hiljutisest seadusemuudatusest, mis võimaldab teenusepakkujatel arvekanalit muuta juhul, kui kliendil on olemas alternatiivne kontakt – e-posti aadress või telefoninumber. 

„Paberarve osakaal on aastate jooksul stabiilselt vähenenud, kuid täna saadame neid endiselt kümnetele tuhandetele klientidele. Meie eesmärk on muuta see harjumus samm-sammult digitaalseks – nii keskkonna kui ka kliendi mugavuse huvides,“ ütles Elisa erakliendiüksuse juht Mailiis Ploomann.  

Esimeses etapis saavad valitud kliendid paberarve koos teavitusega arvekanali muutumisest. Muudatus hõlmab esilagu Elisa kõne- ja internetiteenuste kliente, kelle kliendikontol on registreeritud nii e-posti aadress kui ka kontakttelefon ja järgmise aasta jooksul laiendatakse sihtrühma järk-järgult tulenevalt klientide tagasisidest. 

“Oleme võtnud eesmärgiks uuel aastal igakuiselt ligikaudu 1000 kliendi arve päisesse vastava teavituse lisada, eesmärgiga, et vähemalt pooled neist edastavad meile puudu olevad kontaktid, näiteks oma e-maili aadressi ja lähevad üle digitaalsele arvekanalile,” lisas Ploomann.  

Järgmise aasta jooksul hakatakse ka vanemaealisi kliente aktiivselt julgustama kasutama Elisa iseteenindust ja lisama sinna oma e-posti aadressi ja kontakttelefoni, et tagada arve turvaline ja õigeaegne kättesaamine. 

 „Tänapäeval on suurimaks väljakutseks erinevad arvepettused ja võltsitud e-kirjad, millega püütakse inimesi eksitada. Tuletame klientidele meelde, et Elisa teenindajad ei küsi kunagi PIN-koode, pangakonto andmeid ega muid isiklikke turvainfot – isegi mitte siis, kui suhtlus toimub telefoni või e-posti teel,“ rõhutas ta.  

Paberarvete vähendamine on osa Elisa laiemast eesmärgist muuta ettevõtte tegevus täielikult digitaalseks ja keskkonnasõbralikuks. Oma esinduste üleviimisel paberivabadele liitumislepingutele vähenes paberlepingute osakaal enam kui poole võrra ning aastaga säästeti üle 75 000 paberilehe. 

„Esindustes oleme näinud väga selgelt, et digitaalsed lahendused on kliendi jaoks mugavamad ja keskkonna jaoks säästlikumad. Kui varasemalt tuli iga lepingu jaoks välja printida mitu eksemplari, siis täna saab kogu protsessi teha tahvelarvutis ja lepingud on hiljem mugavalt leitavad iseteenindusest,“ lisas Ploomann. 

Elisa missioon on luua jätkusuutlik tulevik läbi digitaliseerimise, pakkudes tulevikukindlaid digitaalseid lahendusi ning panustades ühiskondlikult olulistesse teemadesse nagu digiturvalisus, keskkonnahoid ja Eesti kultuur. 

„Anname klientidele aega ja pakume tuge uue arveldusviisiga harjumiseks. Digiarve on kiire, turvaline ja keskkonnasäästlik – just selline, nagu tänapäevane teenus peaks olema ning aitab aastas kokku tuhandeid lehti paberit ja vähendada CO₂-heidet, mis tekib trüki ja transpordi käigus. See on väga praktiline viis, kuidas iga ettevõte saab oma igapäevase tegevusega keskkonda vähem koormata,“ lisas Ploomann.  

Arveldamise lihtsustamiseks soovitab Elisa klientidel sõlmida oma internetipangas otsekorralduse ehk e‑arve püsimakse. Selleks tuleb kõigepealt tellida Elisa arvetele e‑arve ning seejärel aktiveerida püsimakse oma pangateenuse pakkuja juures. Nii tasutakse arved automaatselt kokkulepitud päeval ning kliendil on võimalik seada makselimiit, valida sobiv maksepäev ja vajadusel makse ajutiselt peatada. E‑arve püsimakse aitab vältida viiviseid ja tagab arve õigeaegse tasumise ka juhul, kui paberarveid enam ei saadeta.