BRC uuring: tarbijad on võtnud omaks suure ekraaniga nutitelefonid
Suure ekraaniga nutitelefonide ehk nuhvlite müük kasvas Eestis selle aasta veebruaris aastatagusega võrreldes enam kui nelja korra võrra, selgub uuringufirma BRC andmetest.
Möödunud aasta veebruariga võrreldes tõusis tänavu aasta teisel kuul lausa mitmekordselt, kokku ligi 4,5 korda, eriti suurte ekraanidega nutitelefonide müük. Kui 2018 aastal osteti veebruaris suuri nutitelefone kõigest 14 protsenti, siis käesoleva aasta veebruariks tõusis see koguni 64 protsendini. 2018. aasta veebruaris osteti kokku 3800 ja käesoleval aastal 16 600 nutitelefoni.
Kogu jaemüügiturul osteti mobiiltelefone uuringufirma andmetel mullusega võrreldes peaaegu sama palju, kokku 25 900. Kasvutrendi näitas nutitelefonide müügitulu, tõustes ligi nelja protsendi võrra. Suurima osa müügist moodustasid enam kui kuue tollise ekraaniga seadmed ja seejärel 5,45-5,8 tollise ekraaniga telefonid. Kõrvutades veebruari müügitulemused 2018. aasta andmetega, selgub, et enim ongi tõusnud just kuue tolliste ja suuremate ekraanidega telefonide müük.
Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann sõnab, et klientide eelistused nutitelefonide osas on iga aastaga muutumas ja tootjad lähevad tõusvate trendidega kaasa. „Ühelt poolt läheb tootjatel suuremate nutitelefonide valmistamine koguaeg soodsamaks, aga teisalt näeme ka klientide selget eelistust just suurema ekraani järele, sest nendelt on oluliselt lihtsam tarbida multimeediat.“
Ploomann selgitab, et kuna nutitelefonidest tarbitakse aina rohkem sisu, tagabki parema kasutuskogemuse suurem ekraan. Telefon pole enam aastaid ainult helistamiseks ja inimesed on aja möödudes lisatud võimalusi asunud täiel rinnal kasutama. „Meil on täna võimalik telefonist raamatut lugeda, telerit vaadata, mänge mängida ja tööd teha ning kahtlemata on seda mugav teha, kui sisu ei pea nagu läbi lukuaugu vaatama. Kasutusmugavus on üheks märksõnaks, mis on täna nutitelefonide turul ülioluline ja selle paneb paika just tarbija eelistus.“ Sõltumata sellest, on oma koht ka väiksematel nutitelefonidel, sest nende austajad pole kuhugi kadunud – küll aga jääb neid ajaga aina vähemaks.
Ploomann lisab, et statistika hüppelisele kasvule on hoogu andnud ka tehnika kiire areng, mis on toonud tarbijatele sisuliselt äärest-ääreni ekraanid, ilma telefoni füüsilise kasvuta.
Muuhulgas tõusis aastatagusega võrreldes 3 protsenti mobiiltelefonide müügitulu, kokku 8,2 miljoni euroni, kuid samas on BRC andmetel viie protsendi võrra langenud nutitelefonide tükimüük, mis näitab selgelt, et kliendid on asunud ostma kalleimaid mudeleid.
Elisas enim müüdud telefonid veebruaris:
1. Samsung Galaxy J4+ (2018)
2. Huawei P20 Lite
3. Samsung Galaxy A7 (2018)
4. Sony Xperia XZ1 Compact
5. Huawei P Smart
6. Huawei P20 Pro
7. Samsung Galaxy S9 64GB
8. myPhone Halo 2
9. Nokia 3.1 Dual SIM
10. Nokia 6.1 Dual SIM