Ajujaht alustab uuenenud hooaega
Eesti suurimale äriideede konkursile saab ideid esitada 28. oktoobrini. Ajujahi tänavune auhinnafond on vähemalt 60 000 eurot. Sellest hooajast kolib konkursist valmiv telesaade TV3 eetrisse ning uue saatejuhina võtab teatepulga üle Marii Karell.
“Ajujahi mõte on innustada inimesi tegelema ettevõtlusega ja julgustada neid oma äriideega alustama,” ütles Ajujahi ellukutsuja EASi ettevõtluse keskuse direktor Tanel Rebane ja rõhutas, et iga idee on konkursile teretulnud. „Alguses ei tea keegi, millises idees peitub järgmine Taxify või Click & Grow. Igal aastal tuleb Ajujahti üle 300 tiimi oma ideedega ning just need inimesed oma energia ja pealehakkamisega on Eesti uue ettevõtluse nurgakivid,“ rääkis Rebane.
Sellest hooajast on Ajujaht kolinud ka uude telekanalisse ja saadet hakkab juhtima uus saatejuht. Telesaate juht on sellest hooajast Eesti rahvale varasemast tuntud Marii Karell ning saate produtsent on Siim Männik. Telesaadet hakkab edastama TV3 ja saade jõuab eetrisse 2019. aasta kevadel.
Elisa juhi Sami Seppäneni sõnul on maailm täna seismas kahe suure tehnoloogilise muudatuse lävepakul. „Nii revolutsiooniline 5G kui ka tehisintellekt muudavad maailma, sest asjad kolivad internetti veelgi suuremas ulatuses ning kujundavad lähima 5-10 aasta jooksul ümber kogu meie igapäevase tööelu ja vabal ajal tarbitava meelelahutuse,“ ütles Sami Seppänen. „Taoliste muudatuste eel on ülioluline aidata head ideed kiirelt kaela kandma ning see on koht, kus innovaatilised suurettevõtted vaatavad startup`ide poole. Üheskoos oleme tugevamad ning täiendame üksteist. See ongi Elisa peamine eesmärk.“
Seppänen tõi välja, et Ajujahi konkursi edukast Markuse (MindTitan ettevõte) näotuvastuse projektist on tänaseks välja kasvanud laiapõhjaline koostöö. „Tehisintellekti vallas toimetatakse palju, kuid reaalselt on tarbijale ja ettevõttele kasu toovaid projekte Eestis ja isegi kogu maailmas selles vallas ette näidata väga vähe. Elisa ja MindTitan on üheskoos tehisintellekti vallas teinud suuri edusamme, tuues turule kliente teenindama vestlusroboti ning testides riiki kaasates Elisa esindustes isikute tuvastamiseks näovõrdluse lahendust.“
Seppänen rõhutas, et Elisa hindab Ajujahi konkursi kui alustavate ettevõtete tugevat kasvulava kõrgelt ning ootab ka sel aastal Ajujahi programmist tiime, kellega koos maailma muuta. „Loomulikult on olulised head ideed, kuigi veelgi tähtsam on, et tiimid on valmis õppima sellest, mida kliendid ja turg tegelikult vajavad ning oma ideed konkursi käigus edasi arendama.“
Viimased Ajujahi hooajad on olnud erakordselt viljakad ja programmi sisenejate seast on tulnud mitmeid rahvusvahelisi edulugusid. SEB innovatsioonijuhi Mart Maasiku sõnul ei saada Ajujahil edu alati vaid enneolematu idee. „Oluline on meeles pidada, et kõik säravad edulood algavad väikestest sammudest. Ajujahile tasub tulla kõigil, kellel on pealehakkamist ja järjepidevust. Ülejäänu saab õppida sel teekonnal olles,“ kutsub Maasik Ajujahile enda ideed esitama.
Ajujahile saab ideid esitada 28. oktoobrini. Möödunud aastal esitati konkursile 341 ideed üle Eesti. Ideid saab esitada Ajujahi veebilehel www.ajujaht.ee.
Ajujahi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks neile toetavad Ajujahti Elering, Tehnopol, advokaadibüroo Triniti, Ülemiste City, Tööandjate Keskliit, Eesti Põllumajanduskoda, Harku vald, Hiiu vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn, Viimsi vald ja Võrumaa omavalitsuste liit. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Ajujahti viib ellu Civitta Eesti AS koostöös Kommunikatsioonibürooga JLP.