Põhisisu algus

Aastavahetusel helistamiseks enam „järjekorras“ ootama ei pea

31.12.2024

Kui veel mõned aastad tagasi kaasnes aasta esimestel minutitel lähedastele helistamisega katkendlik ühendus või sootuks mitte liinile saamine ja SMSid ei tahtnud läbi minna, siis juba aastaid ei ole sellega enam muret olnud. Elisa erakliendiüksuse juht Mailiis Ploomann selgitab, mis on muutunud. 

“Kui veel kümme aastat tagasi pidid inimesed vahel peaaegu tund aega peale aastavahetust taluma koormusest tingitud probleeme, siis juba 2020. aastaks seda enam sama arvu kõnede juures praktiliselt ei olnud. Juba mitu aastat saame öelda, et aastavahetus enam meie võrku üle ei suuda koormata ning kõik uue aasta soovid saavad juba aasta esimeste minutitega Elisa võrgus vahetatud,” selgitas Ploomann.   

Telefonikõnede hulk on vähenenud ja nende tegemiseks kasutatakse uusi võrgukihte. 

“Nende aastatega on muutunud palju, telefonikõnede hulk ise on aastavahetuste lõikes olnud languses, kuid uute tehnoloogiate kasutuselevõtt, näiteks 4G kõneteenuse ehk VoLTE kõnede laiem levik ja investeeringud mobiilvõrku on aidanud kasvatada ka meie võimekust rohkem kõnesid teenindada. Seega ainus põhjus, miks oma lähedast kohe esimestel minutitel kätte ei saa võib olla selles, et keegi jõudis ette ja juba räägib temaga telefonis,” sõnas ta. 

Enamus uusaasta soovid on kolinud sotsiaalmeediaplatvormidele ja rakenduste vahelisse sõnumisidesse. 

„Oluliselt on vähenenud ka kliendilt kliendile SMSide kasutus, mis on kolinud sotsiaalmeedia platvormidele ning seda ka aastavahetusel. Vana aasta viimasel ja uue aasta esimesel tunnil on andmesidemahud laes - püütakse teha palju postitusi, live striime, vahetatakse sõnumeid ja pilte ning tehakse kõnesid üle rakenduste nagu Messenger ja WhatsApp. Et seda mahtu klientidele tagada, oleme ainuüksi meie üle Eestis lisanud tänavu ligi 300 5G tugijaama,” selgitas Ploomann. 

Seotud märksõnad