Teenuse kirjeldus
Elisa poolt hallatava seadmekapi (42U) või selle osa Kliendile kasutusse
andmine oma serverite paigaldamiseks vastavalt käesolevatele tingimustele.
Teenusega tuleb kaasa internetiühendus kiirusega kuni 100 Mbit, üks avalik
IP-aadress ja dubleeritud elektritoide.
Serverimajutuse teenuse tehnilised parameetrid on täpsustatud Elisa
pakkumises.
Teenuse osutamise tingimused
Teenuse osutamist reguleerivad Elisa ja Kliendi vahel sõlmitud Leping,
Üldtingimused, käesolevad Teenustingimused, mis on Kliendile ja/või
Kasutajale järgimiseks kohustuslikud.
Rikete kõrvaldamise ja teenuse muudatuste täitmise tähtajad
Pöördumise tüüp
Maksimaalne reageerimisaeg
Maksimaalne kordategemisaeg
Teenuse rike (mõjuga puudub, madal ja keskmine)
Kuni 2 tundi tööajal
Kuni 16 tundi tööajal
Teenuse rike (mõjuga kõrge)
Kuni 2 tundi tööajal ja töövälisel ajal
Kuni 4 tundi tööajal ja kuni 16h töövälisel ajal
Muudatuse soov
Kuni 8 tundi tööajal
-
Päring väljaspool teenuse piire
Kuni 8 tundi tööajal
-
Asjaoludel, mil pole võimalik ajalistest kohustustest kinni pidada
kooskõlastavad Pooled kontaktisikute kaudu edaspidise tegevuse ja aja
Toodete rikke kõrvaldamiseks.
Rikkeks ei loeta selliseid probleeme või intsidente, mis on tingitud Kliendi
tegevusest või tegevusetusest, plaanilistest töödest või force majeureist ning
nendel juhtudel reageerimise ja taastamise aegu ei rakendata.
Andmekeskusele kohalduvad turvanõuded
Garanteeritud tase: 99,982% ajast, mõõdetuna kuise tsükliga.
Andmekeskus töötab ööpäeva ringselt (24x7x365).
Andmekeskuse süsteemid ja protsessid on kooskõlas standarditega ISO
9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 50001 ja EN 50600.
Andmekeskuses on keelatud pildistamine, filmimine ja mistahes muu
salvestus-, taasesitamist või ülekandmist võimaldava meetodi või –vahendi
kasutamine.
Andmekeskus testib regulaarselt kõiki Teenuse osutamiseks vajalikke
süsteeme (sh. tuleohutus-, elektri- ja varutoite süsteeme).
Kliendi seadmetele on ligipääs:
Elisa spetsialistidel;
andmekeskuse töötajatel;
terve Kliendile kastusse antud seadmekapi puhul autoriseeritud Kliendi
esindaja(tel);
osaliselt Kliendi kasutusse antud seadmekapi puhul Kliendi esindajatel
Elisa spetsialisti saatel järgides andmekeskuse külastuste korda (vt
peatükk „5. Andmekeskuse külastused“);
hädaolukorras andmekeskuse valvespetsialistidel.
Kliendi seadme majutuseks eraldatud seadmekapis on kaks elektriallikat,
andmekeskus garanteerib dubleeritud elektriühenduse.
Kõik elektriallikad on kaitstud UPS (Uninterruptable Power Supply)
lahendusega. UPS lahendus tagab Kliendi seadmele elektritoite 10 minuti
vältel, mille järel lülituvad sisse elektrigeneraatorid.
Andmekeskuse Elektrigeneraatorid on võimelised tootma elektrit kogu
andmekeskuse tööd tagava võimsusega. Andmekeskuse territooriumil asub
kütusemahuti, kus on piisavalt kütust tagamaks generaatorite töö 72h vältel.
Andmekeskusel on sõlmitud leping kütuse tarnijaga, kes tagab vajaliku
kütuse tarnimise 24h jooksul.
Andmekeskuse serveriruumis on tagatud jahutus temperatuuril, mis jääb 18
ja 27 kraadi vahele (Celsiuse skaalal).
Andmekeskuses on tulekahju ennetamise, avastamise ja häiresüsteemid sh.
Varajase suitsu avastamise süsteem (Very Early Smoke Detection
System)
Madalhapniku tuletõrjesüsteem (Oxygen Reduction Fire Prevention
System)
Andmekeskus testib ja hooldab punktides 2.5.1 ja 2.5.2 nimetatud
süsteeme regulaarselt
Andmekeskus haldab füüsilisi ja elektroonilisi turvasüsteeme andmekeskuse
perimeetris ja andmekeskuse siseselt.
Andmekeskuses on rakendatud järgmised turvameetmed:
Kliendi seadmetele ligipääs on ainult autoriseeritud esindajatele;
Kõik sissepääsud on varustatud ligipääsu kontrollivate süsteemidega;
Kogu andmekeskuse perimeeter, sissepääsud ja ühiskasutatav ala on
kaetud kaameratega, mis salvestavad pilti ööpäevaringselt;
Salvestusi hoitakse vähemalt 60 päeva ning intsidentide korral on
võimalik salvestustega tutvuda.
Kolme meetri kõrgused aiad betoonvundamendiga;
Vibratsioonituvastussüsteem;
Perimeetrisse sisenemise väravad automatiseeritud tõketega;
Liikumisanduritega varustatud valvekaamerad, mis võimaldavad
termorežiimi, öise nägemise režiimi ja videoanalüütikat;
24/7 mehitatud ja relvastatud valve.
Andmekeskuse külastused
Kliendi kasutusse osaliselt antud seadmekapi puhul toimuvad
andmekeskuste külastused Elisa spetsialisti saatel, mis on Töövälisel ajal
tasustatud Hinnakirja alusel tunnipõhiselt vastavalt eelnevale kokkuleppele.
Plaaniliste külastuste puhul on vajalik teavitada Elisat tööpäevadel
vajadusest vähemalt 24 tundi enne külastust, puhkepäevadele eelnevatel
tööpäevadel peab teavitama toimuma hiljemalt 12.00.
Teavitus peab sisaldama:
Külalise ees- ja perekonnanimi;
külalise isikukood, selle puudumisel isikut tõendava dokumendi number;
külalise organisatsiooni nimi;
soovitud külastuse aeg (kuupäev ja kellaaeg).
Lisateenuste tellimine
Kliendil on õigus tellida Teenusele juurde lisatooteid sh:
lisa IP-aadressid;
tulemüüri teenus;
Kliendil on õigus tellida järgnevalt tasulisi töid ja teenuseid sh.
füüsilise serveri rent;
võrguseadme rent;
seadmete ja/või komponentide (de)montaaž (klient kohustub tagama
tööde teostamiseks vajalike juhiste olemasolu).
soovitud külastuse aeg (kuupäev ja kellaaeg).
Vastutus
Lisaks üldtingimustes sätestatule juhinduvad pooled vastutuse osas
käesolevas peatükis sätestatust.
Klient kohustub mitte laadima, salvestama, kuvama, edastama, sisestama
materjali või sisu, mis pole kooskõlas kehtivate seadustega ning kannab
ainuvastutust Elisale või kolmandatele isikutele tekitatud kahjude eest.
Juhul, kui Klient rikub mistahes Lepingus ja/või Teenusetingimustes
sätestatud tingimusi, on Elisal õigus Elisa taristu turvalisuse huvides peatada
kliendile Teenuse osutamine ning piirata Kliendi ligipääs taristule, sõltumata
seejuures rikkumise ulatusest või asjaolust, kas Klient nõustub Elisa
hinnanguga Kliendi poolsest lepingu rikkumisest.
Klient kohustub hoiduma igasugusest tegevusest, mis segab või takistab
Teenuse osutamist, rikub süsteemi, taristu või sidevõrgu turvalisust.
Sealhulgas hoiab oma taristus jooksva tarkvara kaasaegse ja turvalisena.
Klient on vastutav igasuguse kahju eest, mida võivad põhjustada kolmandad
osapooled, kui Klient rikub käesoleva punkti tingimusi.
Klient vastutab, et tema poolt toodud seadmed vastavad Eesti Vabariigis
kehtivatele standarditele, normidele ja seadusandlusele. Seadmed peavad
olema töökorras, ohutud, peavad olema mõeldud seadmekappi
paigaldamiseks (rack mountable) ja järgima andmekeskuse sooja ja külma
tsooni õhuliikumise suunda (airflow).
Klient kohustub kogu andmekeskuse külastuse ajal järgima kõiki Elisa
tehniku poolt antud korraldusi.
Klient nimetab teenuselepingus volitatud isiku(d), kes on volitatud Kliendi
nimel taotlema ligipääsu serveriruumile.
Klient on vastutav, et temale kuuluvad või tema kasutuses olevad seadmed
ja/või tehnilised lahendused sobivad Teenuse kasutamiseks ja need
vastavad Teenustingimustes toodud või neis viidatud tehnilistele nõuetele.
Elisa ei vastuta muuhulgas:
katkestuste, häirete, müra või informatsiooni edastamisviivituste eest
asjaoludel, mis ei sõltu Elisast või mille vältimiseks rakendas Elisa
mõistlikke meetmeid;
Kliendi informatsiooni, andmete, andmekandjate, andmebaaside või
süsteemide hävimise, kahjustumise, muutmise, vääresituse, kadumise
eest põhjustel, mis leiavad aset Kliendi tegevuse või tegevusetuse
tulemusena või asjaoludel, mis ei sõltu Elisast või mille vältimiseks
rakendas Elisa mõistlikult võimalikke meetmeid;
volitamata isikute ligipääsu eest Kliendi infomatsioonile või andmetele
või nende muutmise eest selleks volitamata isikute poolt viisil või
asjaoludel, mis ei sõltu Elisast, või mille vältimiseks rakendas Elisa
mõistlikult võimalikke meetmeid;
Elisale kuuluvates seadmetes/süsteemides hoitava ning Teenuse
kasutamisel avalikustatava või edastatava Kliendile kuuluva või Kliendi
poolt hallatava informatsiooni või andmete sisu, usaldusväärsuse,
tõesuse või kvaliteedi eest;
asjaolude eest, mille tõttu on Elisast sõltumatutel kolmandast isikust (nt
tootjast) tingitud põhjustel võimatu Lepingut kokku lepitud viisil või
tähtajaks täita.