Põhisisu algus
Serverimajutuse teenuse tingimused
Teenuse kirjeldus Elisa poolt hallatava seadmekapi (42U) või selle osa Kliendile kasutusse andmine oma serverite paigaldamiseks vastavalt käesolevatele tingimustele. Teenusega tuleb kaasa internetiühendus kiirusega kuni 100 Mbit, üks avalik IP-aadress ja dubleeritud elektritoide. Serverimajutuse teenuse tehnilised parameetrid on täpsustatud Elisa pakkumises. Teenuse osutamise tingimused Teenuse osutamist reguleerivad Elisa ja Kliendi vahel sõlmitud Leping, Üldtingimused, käesolevad Teenustingimused, mis on Kliendile ja/või Kasutajale järgimiseks kohustuslikud. Rikete kõrvaldamise ja teenuse muudatuste täitmise tähtajad Pöördumise tüüp Maksimaalne reageerimisaeg Maksimaalne kordategemisaeg Teenuse rike (mõjuga puudub, madal ja keskmine) Kuni 2 tundi tööajal Kuni 16 tundi tööajal Teenuse rike (mõjuga kõrge) Kuni 2 tundi tööajal ja töövälisel ajal Kuni 4 tundi tööajal ja kuni 16h töövälisel ajal Muudatuse soov Kuni 8 tundi tööajal - Päring väljaspool teenuse piire Kuni 8 tundi tööajal - Asjaoludel, mil pole võimalik ajalistest kohustustest kinni pidada kooskõlastavad Pooled kontaktisikute kaudu edaspidise tegevuse ja aja Toodete rikke kõrvaldamiseks. Rikkeks ei loeta selliseid probleeme või intsidente, mis on tingitud Kliendi tegevusest või tegevusetusest, plaanilistest töödest või force majeureist ning nendel juhtudel reageerimise ja taastamise aegu ei rakendata. Andmekeskusele kohalduvad turvanõuded Garanteeritud tase: 99,982% ajast, mõõdetuna kuise tsükliga. Andmekeskus töötab ööpäeva ringselt (24x7x365). Andmekeskuse süsteemid ja protsessid on kooskõlas standarditega ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 50001 ja EN 50600. Andmekeskuses on keelatud pildistamine, filmimine ja mistahes muu salvestus-, taasesitamist või ülekandmist võimaldava meetodi või –vahendi kasutamine. Andmekeskus testib regulaarselt kõiki Teenuse osutamiseks vajalikke süsteeme (sh. tuleohutus-, elektri- ja varutoite süsteeme). Kliendi seadmetele on ligipääs: Elisa spetsialistidel; andmekeskuse töötajatel; terve Kliendile kastusse antud seadmekapi puhul autoriseeritud Kliendi esindaja(tel); osaliselt Kliendi kasutusse antud seadmekapi puhul Kliendi esindajatel Elisa spetsialisti saatel järgides andmekeskuse külastuste korda (vt peatükk „5. Andmekeskuse külastused“); hädaolukorras andmekeskuse valvespetsialistidel. Kliendi seadme majutuseks eraldatud seadmekapis on kaks elektriallikat, andmekeskus garanteerib dubleeritud elektriühenduse. Kõik elektriallikad on kaitstud UPS (Uninterruptable Power Supply) lahendusega. UPS lahendus tagab Kliendi seadmele elektritoite 10 minuti vältel, mille järel lülituvad sisse elektrigeneraatorid. Andmekeskuse Elektrigeneraatorid on võimelised tootma elektrit kogu andmekeskuse tööd tagava võimsusega. Andmekeskuse territooriumil asub kütusemahuti, kus on piisavalt kütust tagamaks generaatorite töö 72h vältel. Andmekeskusel on sõlmitud leping kütuse tarnijaga, kes tagab vajaliku kütuse tarnimise 24h jooksul. Andmekeskuse serveriruumis on tagatud jahutus temperatuuril, mis jääb 18 ja 27 kraadi vahele (Celsiuse skaalal). Andmekeskuses on tulekahju ennetamise, avastamise ja häiresüsteemid sh. Varajase suitsu avastamise süsteem (Very Early Smoke Detection System) Madalhapniku tuletõrjesüsteem (Oxygen Reduction Fire Prevention System) Andmekeskus testib ja hooldab punktides 2.5.1 ja 2.5.2 nimetatud süsteeme regulaarselt Andmekeskus haldab füüsilisi ja elektroonilisi turvasüsteeme andmekeskuse perimeetris ja andmekeskuse siseselt. Andmekeskuses on rakendatud järgmised turvameetmed: Kliendi seadmetele ligipääs on ainult autoriseeritud esindajatele; Kõik sissepääsud on varustatud ligipääsu kontrollivate süsteemidega; Kogu andmekeskuse perimeeter, sissepääsud ja ühiskasutatav ala on kaetud kaameratega, mis salvestavad pilti ööpäevaringselt; Salvestusi hoitakse vähemalt 60 päeva ning intsidentide korral on võimalik salvestustega tutvuda. Kolme meetri kõrgused aiad betoonvundamendiga; Vibratsioonituvastussüsteem; Perimeetrisse sisenemise väravad automatiseeritud tõketega; Liikumisanduritega varustatud valvekaamerad, mis võimaldavad termorežiimi, öise nägemise režiimi ja videoanalüütikat; 24/7 mehitatud ja relvastatud valve. Andmekeskuse külastused Kliendi kasutusse osaliselt antud seadmekapi puhul toimuvad andmekeskuste külastused Elisa spetsialisti saatel, mis on Töövälisel ajal tasustatud Hinnakirja alusel tunnipõhiselt vastavalt eelnevale kokkuleppele. Plaaniliste külastuste puhul on vajalik teavitada Elisat tööpäevadel vajadusest vähemalt 24 tundi enne külastust, puhkepäevadele eelnevatel tööpäevadel peab teavitama toimuma hiljemalt 12.00. Teavitus peab sisaldama: Külalise ees- ja perekonnanimi; külalise isikukood, selle puudumisel isikut tõendava dokumendi number; külalise organisatsiooni nimi; soovitud külastuse aeg (kuupäev ja kellaaeg). Lisateenuste tellimine Kliendil on õigus tellida Teenusele juurde lisatooteid sh: lisa IP-aadressid; tulemüüri teenus; Kliendil on õigus tellida järgnevalt tasulisi töid ja teenuseid sh. füüsilise serveri rent; võrguseadme rent; seadmete ja/või komponentide (de)montaaž (klient kohustub tagama tööde teostamiseks vajalike juhiste olemasolu). soovitud külastuse aeg (kuupäev ja kellaaeg). Vastutus Lisaks üldtingimustes sätestatule juhinduvad pooled vastutuse osas käesolevas peatükis sätestatust. Klient kohustub mitte laadima, salvestama, kuvama, edastama, sisestama materjali või sisu, mis pole kooskõlas kehtivate seadustega ning kannab ainuvastutust Elisale või kolmandatele isikutele tekitatud kahjude eest. Juhul, kui Klient rikub mistahes Lepingus ja/või Teenusetingimustes sätestatud tingimusi, on Elisal õigus Elisa taristu turvalisuse huvides peatada kliendile Teenuse osutamine ning piirata Kliendi ligipääs taristule, sõltumata seejuures rikkumise ulatusest või asjaolust, kas Klient nõustub Elisa hinnanguga Kliendi poolsest lepingu rikkumisest. Klient kohustub hoiduma igasugusest tegevusest, mis segab või takistab Teenuse osutamist, rikub süsteemi, taristu või sidevõrgu turvalisust. Sealhulgas hoiab oma taristus jooksva tarkvara kaasaegse ja turvalisena. Klient on vastutav igasuguse kahju eest, mida võivad põhjustada kolmandad osapooled, kui Klient rikub käesoleva punkti tingimusi. Klient vastutab, et tema poolt toodud seadmed vastavad Eesti Vabariigis kehtivatele standarditele, normidele ja seadusandlusele. Seadmed peavad olema töökorras, ohutud, peavad olema mõeldud seadmekappi paigaldamiseks (rack mountable) ja järgima andmekeskuse sooja ja külma tsooni õhuliikumise suunda (airflow). Klient kohustub kogu andmekeskuse külastuse ajal järgima kõiki Elisa tehniku poolt antud korraldusi. Klient nimetab teenuselepingus volitatud isiku(d), kes on volitatud Kliendi nimel taotlema ligipääsu serveriruumile. Klient on vastutav, et temale kuuluvad või tema kasutuses olevad seadmed ja/või tehnilised lahendused sobivad Teenuse kasutamiseks ja need vastavad Teenustingimustes toodud või neis viidatud tehnilistele nõuetele. Elisa ei vastuta muuhulgas: katkestuste, häirete, müra või informatsiooni edastamisviivituste eest asjaoludel, mis ei sõltu Elisast või mille vältimiseks rakendas Elisa mõistlikke meetmeid; Kliendi informatsiooni, andmete, andmekandjate, andmebaaside või süsteemide hävimise, kahjustumise, muutmise, vääresituse, kadumise eest põhjustel, mis leiavad aset Kliendi tegevuse või tegevusetuse tulemusena või asjaoludel, mis ei sõltu Elisast või mille vältimiseks rakendas Elisa mõistlikult võimalikke meetmeid; volitamata isikute ligipääsu eest Kliendi infomatsioonile või andmetele või nende muutmise eest selleks volitamata isikute poolt viisil või asjaoludel, mis ei sõltu Elisast, või mille vältimiseks rakendas Elisa mõistlikult võimalikke meetmeid; Elisale kuuluvates seadmetes/süsteemides hoitava ning Teenuse kasutamisel avalikustatava või edastatava Kliendile kuuluva või Kliendi poolt hallatava informatsiooni või andmete sisu, usaldusväärsuse, tõesuse või kvaliteedi eest; asjaolude eest, mille tõttu on Elisast sõltumatutel kolmandast isikust (nt tootjast) tingitud põhjustel võimatu Lepingut kokku lepitud viisil või tähtajaks täita.