Üldsätted ja mõisted
Käesolevad Elisa IT-teenuste kasutamise üldtingimused (edaspidi
Üldtingimused) rakenduvad IT lepingutele (edaspidi Leping), mis on sõlmitud
Elisa Eesti AS, registrikoodiga 10069659 (edaspidi nimetatud Elisa või
Osapool) ning juriidilisest isikust ärikliendi (edaspidi Klient või Osapool),
edaspidi ühiselt nimetatud Osapooled, vahel. Üldtingimused ei reguleeri
sideteenuste osutamist Kliendile.
Üldtingimused ja Tingimused on Lepingu lahutamatuks osaks ja
kohustuslikud täitmiseks alates Osapoolte vahel Lepingu sõlmimisest. Kõik
eelpool nimetatud tingimused on tutvumiseks kättesaadavad nii Elisa
kodulehel kui ka Elisa esindustes.
Üldtingimused ja Tingimused on Lepingu lahutamatuks osaks ja
kohustuslikud täitmiseks alates Osapoolte vahel Lepingu sõlmimisest. Kõik
eelpool nimetatud tingimused on tutvumiseks kättesaadavad nii Elisa
kodulehel kui ka Elisa esindustes.
Kui Üldtingimuste ja Teenustingimuste vahel esineb vastuolu, kohaldatakse Teenustingimustest sätestatut.
Tingimustes kasutatakse mõisteid alljärgnevas tähenduses:
Elisa Elisa Eesti AS;
EULA Kliendi ja Tootja vaheline lõppkasutaja litsentsileping;
Halduskeskkond Toote või Teenuse kasutamiseks või seadistamiseks mõeldud platvorm;
Hinnakiri Elisa IT-teenuste hinnakiri
Intellektuaalomandi õigused - - Kõik intellektuaalomandi õigused,
sealhulgas, kuid mitte ainult autoriõigused (sh tarkvaraga seotud õigused),
andmebaasidega seotud õigused, patendid ja muud leiutistega seotud
õigused, kaubamärgid, tööstusdisainilahendused, pooljuhtide topograafia
õigused, ärisaladused ja oskusteave.
Kasutaja Isik kes on saanud Kliendilt õigused või volitused Toote või
Teenuse kasutamiseks või kes Kliendi nimel Toodet või Teenust kasutab
Klient juriidilisest isikust Klient kes tellib Elisalt Teenuseid;
Leping Elisa ja Kliendi vahel sõlmitud Leping koos kõigi lisadega ITteenuste kasutamiseks
Teenused Elisa poolt osutatavad või vahendatavad IT-teenused;
Tingimused Teenustingimused, Üldtingimused, Hinnakiri, Elisa
Krediidipõhimõtted, Juriidilise isiku fÜÜsilisest isikust esindaja isikuandmete töötlemise põhimõtted ja muud IT-teenuste osutamist puudutavad dokumendid ja eritingimused;
Teenustingimused IT-teenuste kasutamist reguleerivad Teenuse spetsiifilised tingimused;
Tootja Elisa poolt vahendatava tarkvara tootja;
Toode Tootja poolt toodetud ja Elisa vahendatav tarkvara;
Tööaeg - esmaspäevast reedeni kell 08.30-17.00, välja arvatud riiklikel
pühadel
Tööväline aeg - - esmaspäevast reedeni kell 7.00-8.30 ja kell 17.00-23.00,
välja arvatud riiklikel pühadel;
Puhkeaeg - esmaspäevast reedeni kell 23.00-07.00 ja laupäev, pühapäev
ning riiklikud pühad ööpäevaringselt
Rike olukord, kus Kliendil ei ole võimalik Elisa poolt osutatavat või vahendatavat Toodet või Teenust eesmärgipäraselt kasutada;
Reageerimisaeg - ajavahemik Rikke kohta teate saamisest kuni Elisa poolse tegevuse alustamiseni;
Kordategemisaeg - ajavahemik Rikke kohta teate saamisest kuni Rikke kõrvaldamiseni
Pöördumiste määratlemine:
Rikke mõju:
Puudub: rike ei mõjuta Toote või Teenuse kasutamist
Madal: Toote või Teenuse kasutamine on häiritud Ühel kasutajal
Keskmine: Toote või Teenuse kasutamine on seiskunud Ühel või häiritud paljudel kasutajatel
Kõrge: Toote või Teenuse kasutamine on seiskunud mitmel kasutajal
Poolte kohustused
Pooled kohustuvad hoiduma igasugusest tegevusest, mis segab, takistab
või rikub teise Poole süsteemi, taristu või sidevõrgu turvalisust.
Pooled kohustuvad tegema oma IT süsteemides vajalikud uuendused ja
hoidma oma süsteeme ning taristus kasutatavat tarkvara kaasaegse ja
turvalisena. Elisa ei vastuta Teenuse toimimise eest, kui Kliendi IT süsteem
on ebastabiilne, ebaturvaline või kui süsteemi uuendamine on viibinud.
Elisa ei tarni Kliendile Teenuse koosseisus Teenuse kasutamiseks vajalikke
infotehnoloogilisi seadmeid (sh tarkvara), kui Pooled ei ole kirjalikult kokku
leppinud teisiti.
Kui Elisa võimaldab Kliendil Teenuse tarbimiseks kasutada Elisale kuuluvat
või tema kasutuses olevat (sh kolmandale isikule kuuluvat) tarkvara, serveri
rakendust ja/või tehnilist lahendust või selle osa, kohustub Klient seda
kasutama ainult Lepingus ja Tingimustes toodud eesmärgil, tingimustel ja
ulatuses.
Teenuse raames tarkvara kasutamisel kohustub Klient tagama, et tarkvara
kasutatakse õiguspäraselt (sh kooskõlas tootja poolt kehtestatud
tingimustega). Klient võimaldab Elisale, tarkvara tootjale või nende poolt
määratud kolmandatele isikutele vajaliku juurdepääsu ja info andmise
tarkvara õiguspärase kasutuse kontrollimiseks. Nimetatud kontrolli
teostatakse selliselt, et Teenuse ja/või tarkvara tavapärane kasutus ei oleks
asjatult häiritud. Tarkvara õigusvastase kasutuse näol on tegemist olulise
Lepingu rikkumisega.
Kui Klient ja Elisa ei ole kirjalikult kokku leppinud teisiti, kohustub Klient
Teenust ega selle raames pakutavaid kasutusvõimalusi ja -õigusi (sh
litsentse) mitte edasi müüma või mistahes viisil edasi andma või
kolmandatele isikutele kasutust võimaldama (sh ka osaliselt).
Klient võib saada Teenuse kasutamiseks juurdepääsu Elisa või kolmanda
isiku (nt tarkvara, süsteemi või taristu tootja) (haldus)keskkonnale. Klient
kinnitab ja nõustub, et kõik tehingud ja toimingud, mis on tehtud Kliendile
võimaldatud (haldus)keskkonna juurdepääsu kasutades, loetakse teostatuks
Kliendi poolt ning Klient vastutab kõikide vastavate toimingute ja tehingute
eest (sh juhul kui toimingud ja tehingud on teinud kolmas isik).
Klient kohustub Teenust kasutades mitte laadima, salvestama, kuvama,
edastama, sisestama või muul moel rakendama Elisa taristus materjali või
sisu, mis pole kooskõlas avaliku korra, julgeoleku või kehtivate seadustega.
Sellise nõude rikkumisel on Klient ainuisikuliselt vastutav seeläbi Elisale või
kolmandatele isikutele tekitatud kahju eest
Kui klient rikub Lepingus või Tingimustes sätestatut, on Elisal õigus peatada
Kliendile teenuse osutamine ja/või piirata Kliendi ligipääs taristule, sõltumata
seejuures rikkumise ulatusest või asjaolust, kas Klient nõustub Elisa
hinnanguga Kliendi poolse Lepingu rikkumise kohta.
Kui Klient ja Elisa ei ole kirjalikult kokku leppinud teisiti, on Elisal õigus
Teenuse osutamiseks sõlmitud Lepingu täitmiseks (sh selle raames
pakutava lahenduse tarnimiseks) kasutada alltöövõtjaid.
Kui Kliendi poolt Lepingu alusel kasutatavate litsentside litsentsiandja
muudab Elisast sõltumatult litsentsitasusid või muid litsentside kasutamise
tingimusi, teavitab Elisa vastavast muudatusest esimesel võimalusel Klienti.
Litsentsiandja poolsest litsentsitasude ja -tingimuste muutmisest tulenevalt
on Elisal õigus vastavas osas muuta ka Poolte vahel sõlmitud lepingut, sh
Kliendi poolt Elisale tasumisele kuuluvat summat litsentside kasutamise
eest. Poole nõudel vormistatakse vastav muudatus kirjalikult.
Mis tahes põhjusel Lepingu lõppemisel või üles ütlemisel toimub Kliendi
andmete ülekandmine Elisale mittekuuluvatele infotehnoloogilistele
seadmetele üksnes Kliendi poolt kirjalikus või kirjalikku taasesitamist
võimaldavas vormis ja tähtaegselt esitatud vastava tellimuse alusel ning
Kliendi kulul, kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti. Nimetatud tellimus tuleb
Kliendil esitada Elisale enne Lepingu lõppemist, või olukorras, kus see pole
teostatav, hiljemalt neljateistkümne (14) kalendripäeva jooksul Lepingu
lõppemisest.
Elisa teeb Teenuse osutamiseks vajalikke Elisa seadmete/süsteemide
hooldustöid üldjuhul ajavahemikul 23.00-07.00. Mitteplaanilisi hooldustöid,
mis on vältimatult vajalikud Teenuse rikete ennetamiseks, on Elisal õigus
teha igal ajal.
Elisa teavitab Klienti plaanilistest hooldustöödest ette vähemalt
nelikümmend kaheksa (48) tundi, mitteplaanilistest võimalusel vähemalt
kaksteist (12) tundi. Hooldustöödest tingituna võib Teenuse toimimises
esineda ettenähtud ajavahemikel häireid, mida ei loeta Teenuse rikkeks.
Riketest ja teenuse muudatuse soovist teatamine
Klient kohustub Elisat kohe teavitama Teenuse, Toote või Halduskeskkonna riketest või seisakutest (Rikked).
Elisa kontaktandmed Rikete ja Teenuse muudatuste soovist teavitamisel on: telefon: +372 681 1243, e-posti aadress: tugi@elisa.ee.
Rikkest teavitamisel peab Klient kirjeldama võimalikult täpselt vea olemust või iseloomu ja veale eelnevalt tehtud muudatusi Kliendi seadmetes või Halduskeskkonnas.
Teenuse muudatuse tellimisel peab Klient identifitseerima ennast Lepingu poolena ja kirjeldama võimalikult täpselt soovitud muudatuse sisu.
E-posti aadressile saadetud rikketeade on informatiivse iseloomuga, millele reageeritakse esimesel võimalusel.
E-posti aadressile saadetud rikketeadetele reageeritakse Üksnes tööpäevadel ja tööaegadel. Kui Kliendil on erikokkuleppel õigus esitada rikketeateid ka Töövälisel ajal ja Puhkeajal, tuleb rikketeade esitada telefoni teel.
Kliendi kontaktisik peab pärast Rikkest teatamist olema Elisa nõudmisel
kättesaadav.
Rikete kõrvaldamine
Elisa tagab kliendile Teenuse ja Toodete kasutamisega seotud tehnilise toe ja Rikke ilmnemisel selle kõrvaldamise nii kiiresti kui võimalik.
Kui Teenustingimustes ei ole sätestatud teisiti kõrvaldab Elisa Rikke selle teatamise päevale järgneva tööpäeva jooksul.
Tootjast tuleneva Rikke korral saadab Elisa rikketeate edasi Tootjale, kes kõrvaldab Rikke vastavalt Tootja kehtestatud tootetoe tingimustele sõltuvalt probleemi prioriteetsusastmest.
Rikete kõrvaldamise tähtajad võivad olla täpsustatud Teenustingimustes või tootja kodulehel.
Teenuse ja Toote rikke kestuse arvestamine peatub, kui:
Rikke tekkimise põhjuseks on Kliendi tegevuse/tegevusetuse
tulemusena aset leidnud asjaolu, samuti Kliendi poolt Lepingust
tulenevate kohustuste või eeltingimuste mittetäitmine ja/või
mittenõuetekohane täitmine.
Rikke tekkimise põhjuseks on Kliendi või kolmanda isiku valduses oleval
territooriumil asuvate liinide/Elisa seadmete rike ning Elisal puudub neile
vajalik juurdepääs. Sellisel juhul teatab Elisa Kliendi kontaktisikule
kellaaja, millal peab Klient tagama Elisa esindajatele Teenuse rikke
likvideerimise võimaldamiseks sissepääsu Kliendi valduses olevale
territooriumile. Kui Kliendi kontaktisik teatab, et Elisa poolt soovitud aeg
ei ole sobiv ning pakub välja hilisema kellaaja, peatub Teenuse rikke
kestuse arvestamise aeg alates Elisa poolt välja pakutud kellajast kuni
hetkeni, mil Klient tagab Elisa esindajatele tegeliku sissepääsu rikke
kõrvaldamiseks Kliendi valduses olevale territooriumile.
Elisa võib nõuda rikke põhjuse tuvastamise ja Rikke kõrvaldamisega seotud
kulude hüvitamist Kliendilt, kui Elisa tuvastab, et Kliendi poolt teatatud Rikke
põhjus oli Teenuse kasutamiseks vajalikus Kliendile kuuluvas seadmes või
tehnilises lahenduses, samuti juhul, kui rikke Elisa seadmes või tehnilises
lahenduses põhjustas Klient.
Arveldamine
Klient kohustub tasuma Teenuse ja Tootega seonduvad tasud vastavalt
Lepingule, Hinnakirjale ja Üldtingimustele Elisa esitatud arve alusel, lähtudes
arveldusperioodil kasutatud teenustest.
Lisaks Teenuse kuutasule on Klient kohustatud tasuma Poolte vahel kokku
lepitud ulatuses tasu enda tellitud tasuliste lisateenuste, tööde ja Toodete
eest. Teenuse muudatuste või uute lisanduvate teenuste tellimisel kohustub
Klient tasuma teenuse esialgse tööle seadistamise eest üksnes juhul, kui
selles on Poolte vahel eelnevalt kokku lepitud. Elisa nõudmisel kohustub
Klient tasuma lisatööde teostamise eest ettemaksuna.
Teenuse muudatuste või uute lisanduvate teenuste tellimisel kohustub Klient
tasuma teenuse esialgse tööle seadistamise eest üksnes juhul, kui selles on
Poolte vahel eelnevalt kokku lepitud.
Teenuste ja Toodete eest arveldamist alustatakse hetkest, mil Kliendil on võimalus Teenust või Toodet kasutada.
Teenuste ja Toodete eest arveldamist alustatakse hetkest, mil Kliendil on
võimalus Teenust või Toodet kasutada.
Tarkvara litsentside puhul arvestatakse litsentside kuutasu liitumise ja
litsentsi lõppemise kuul proportsionaalselt, vastavalt päevade arvule, millal
litsents oli aktiveeritud.
Klient kohustub kuutasu maksma ka juhul, kui Teenuse osutamine või Toote
kasutamine Kliendile oli piiratud või kui Klient Teenust või Toodet tegelikult
ei kasutanud.
Arve mittekättesaamine ei vabasta Klienti arve tasumise kohustustest. Elisa
ei vastuta postitalituse töö ebakorrektsuse, Internetipanga töö häirete või
elektroonsel teel arvete edastamisel tekkida võivate tõrgete eest.
Arvel näidatud summa peab olema Elisa arveldusarvele tasutud hiljemalt
arvel märgitud maksetähtpäevaks. Elisa loeb arve tasutuks kui kogu arvel
näidatud summa on laekunud Elisa arveldusarvele.
Elisa esitab Kliendile arve iga kuu hiljemalt 5. kuupäeval. Arve tasumise
tähtaeg on 14 päeva. Maksete mittetähtaegsel tasumisel arvestatakse Elisa
poolt viivist arvele märgitud maksetähtajale järgnevast kuupäevast 0,15 %
(null koma viisteist protsenti) võlasummast iga viivitatud päeva eest.
Vastutus
Elisa esitab Kliendile arve iga kuu hiljemalt 5. kuupäeval. Arve tasumise
tähtaeg on 14 päeva. Maksete mittetähtaegsel tasumisel arvestatakse Elisa
poolt viivist arvele märgitud maksetähtajale järgnevast kuupäevast 0,15 %
(null koma viisteist protsenti) võlasummast iga viivitatud päeva eest.
Klient on vastutav, et temale kuuluvad või tema kasutuses olevad seadmed
ja/või tehnilised lahendused sobivad vastava Teenuse kasutamiseks ja need
vastavad Tingimustes toodud või neis viidatud tehnilistele nõuetele. Elisa on
õigus vajadusel kontrollida Kliendi seadme ja/või tehnilise lahenduse
sobivust Teenuse kasutamiseks. Kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti,
kannab vastavad kulud Klient.
Lepingu täitmisel tekitatud kahju hüvitamise ülemmääraks Elisa poolt on
rikkumise momendil konkreetse Teenuse eest Elisale makstava kuutasu
kolme (3) kordne määr. Klient vastutab Elisa ees Lepingu, Üldtingimuste ja
Teenustingimuste rikkumise eest, kohustudes hüvitama rikkumisega
tekitatud kahju.
Teenuse kasutamine vastuolus Teenustingimustega, õigusaktidega, riiklike
institutsioonide juhistega või heade tavade ja kommetega, on keelatud.
Elisa ei vastuta Teenuse osutamise raames Kliendi seadmele
(riistvarale ja tarkvarale) või muule riistvarale põhjustatud kahjude eest.
Kui Pooled ei ole kokku leppinud pikemat tähtaega, tuleb kahju hüvitamise
nõue Elisale esitada mõistliku aja, kuid mitte hiljem kui kolme (3) kuu jooksul
arvates hetkest, kui Klient kahju hüvitamise nõude esitamise aluseks olevast
asjaolust teada sai või pidi teada saama. Selle tähtaja järgimata jätmisel
kaotab Klient õiguse nõuda kahju hüvitamist.
Vastutus võib olla täiendavalt reguleeritud Teenustingimustes.
Andmekaitse
Elisa töötleb isikuandmeid lähtuvalt EUROOPA PARLAMENDI JA NõUKOGU MääRUSEST (EL) 2016/679 (IKÜM) ja siseriiklikest õigusaktidest ning vastavalt Juriidilise isiku füüsilisest isikust esindaja isikuandmete töötlemise põhimõtetele.
Intellektuaalomandi õigused
Kõik Teenuste või Toodetega seotud intellektuaalomandi õigused kuuluvad
Tootjale, või Edasimüüjale või Elisele. Ühtegi Intellektuaalomandi Õigust ei
loovutata Lepingu alusel tervikuna ega osaliselt Kliendile.
Lõppsätted
Klient kohustub järgima Eesti Vabariigi, Euroopa Liidu või muude rahvusvaheliste institutsioonide poolseid teenuse, seadme või rakenduse päritoluriigi, sanktsioonide ja ekspordikontrolli alaseid seadusi, määrusi ja ametiasutuste eeskirju ning mitte vahendama teenuseid, seadmeid, rakendusi või nendega seotud tarkvara, tooteid, tehnilist teavet ega muid materjale kolmandatele isikutele ega viima neid teenuse tarne- või kasutusriigist välja, kui sellisele kolmandale isikule vahendamine või väljastamine rikuks Eesti Vabariigi, Euroopa Liidu või muude rahvusvaheliste institutsioonide poolt kohaldatavaid teenuste, seadmete või rakenduste päritolu, sanktsioonide või ekspordikontrolli seadusi, määrusi või ametiasutuste eeskirju. Klient kohustub järgima ka muid Elisa või Elisa volitatud isiku eeskirju ja juhiseid ekspordipiirangute kohta.
Klient kinnitab, et tema suhtes ei kohaldata otseselt ega kaudselt rahvusvahelisi sanktsioone ega ekspordipiiranguid. Klient kohustub Elisale viivitamatult teada andma, kui kliendi või kliendi üle kontrolli omava isiku või esindaja suhtes kohaldatakse rahvusvahelisi sanktsioone või ekspordipiiranguid.
Elisal on õigus peatada teenuse osutamine või seadmete tarnimine ja leping koheselt lõpetada juhul, kui:
klient või kliendi üle kontrolli omava isiku või esindaja suhtes kohaldatakse selliseid rahvusvahelisi sanktsioone või ekspordipiiranguid, mis on Elisa äritegevusele otseselt siduvad või avaldavad mõju muul viisil;
Elisal ei ole võimalik täita oma lepingulisi kohustusi sanktsioone või ekspordikontrolli reguleerivat seadusandlust rikkumata, või esineb põhjendatud kahtlus, et Elisale võidakse kohaldada kliendile teenuste osutamise jätkamise korral rahvusvahelisi ekspordipiiranguid või sanktsioone, või kui;
klient rikub muul moel käesolevast peatükist tulenevaid kohustusi.
Kui Teenustingimustest ei ole sätestatud teisiti, on Poolel õigus leping
üles öelda, teavitades sellest teist Poolt vähemalt 1kuu ette. Lepingu
lõppemine ei vabasta pooli enne Lepingu lõppemist tekkinud kohustuste
täitmisest.
Pool võib Lepingu etteteatamata üles öelda, kui teise poole suhtes on
algatatud pankrotimenetlus või on välja kuulutatud poole pankrot või esinevad
muud asjaolud, mis annavad aluse eeldada poole maksejõuetust
Elisal on õigus Lepingu etteteatamata üles öelda, kui Klient rikub
oluliselt Lepingust või Tingimustest tulenevat kohustust mh kui Kliendil on
tekkinud võlgnevus Lepingujärgse makse tasumisel ja selline võlgnevus on
kestnud vähemalt 30 päeva järjest ning Klient ei kõrvalda puudust mõistliku
tähtaja jooksul arvates Elisalt sellekohase kirjaliku nõude saamise päevast.
Elisal on õigus Tingimusi sh Hinnakirja ühepoolselt muuta ja
täiendada. Elisa teavitab Klienti Tingimuste muudatustest 30 päeva ette. Kui
muudatus puudutab Klienti ja Klient ei ole muudatustega nõus, on Kliendil
õigus leping 2 nädala jooksul üles öelda.
Olenemata eelmises punktis sätestatust, kui Tootja või edasimüüja
muudab Elisast sõltumatult Kliendi poolt Lepingu alusel kasutatavate
litsentside litsentsitasusid või muid litsentside kasutamise tingimusi, on Elisal
õigus vastavas osas muuta ka Poolte vahel sõlmitud lepingut, sh Kliendi poolt
Elisale tasumisele kuuluvat summat litsentside kasutamise eest ning sellisel
juhul puudub kliendil Lepingu ülesütlemise õigus. Elisa vastavast
muudatusest esimesel võimalusel Klienti.