Põhisisu algus
IT-teenuste kasutamise üldtingimused alates 01.06.2025
Üldsätted ja mõisted Käesolevad Elisa IT-teenuste kasutamise üldtingimused (edaspidi Üldtingimused) rakenduvad IT lepingutele (edaspidi Leping), mis on sõlmitud Elisa Eesti AS, registrikoodiga 10069659 (edaspidi nimetatud Elisa või Osapool) ning juriidilisest isikust ärikliendi (edaspidi Klient või Osapool), edaspidi ühiselt nimetatud Osapooled, vahel. Üldtingimused ei reguleeri sideteenuste osutamist Kliendile. Üldtingimused ja Tingimused on Lepingu lahutamatuks osaks ja kohustuslikud täitmiseks alates Osapoolte vahel Lepingu sõlmimisest. Kõik eelpool nimetatud tingimused on tutvumiseks kättesaadavad nii Elisa kodulehel kui ka Elisa esindustes. Üldtingimused ja Tingimused on Lepingu lahutamatuks osaks ja kohustuslikud täitmiseks alates Osapoolte vahel Lepingu sõlmimisest. Kõik eelpool nimetatud tingimused on tutvumiseks kättesaadavad nii Elisa kodulehel kui ka Elisa esindustes. Kui Üldtingimuste ja Teenustingimuste vahel esineb vastuolu, kohaldatakse Teenustingimustest sätestatut. Tingimustes kasutatakse mõisteid alljärgnevas tähenduses: Elisa Elisa Eesti AS; EULA Kliendi ja Tootja vaheline lõppkasutaja litsentsileping; Halduskeskkond Toote või Teenuse kasutamiseks või seadistamiseks mõeldud platvorm; Hinnakiri Elisa IT-teenuste hinnakiri Intellektuaalomandi õigused - - Kõik intellektuaalomandi õigused, sealhulgas, kuid mitte ainult autoriõigused (sh tarkvaraga seotud õigused), andmebaasidega seotud õigused, patendid ja muud leiutistega seotud õigused, kaubamärgid, tööstusdisainilahendused, pooljuhtide topograafia õigused, ärisaladused ja oskusteave. Kasutaja Isik kes on saanud Kliendilt õigused või volitused Toote või Teenuse kasutamiseks või kes Kliendi nimel Toodet või Teenust kasutab Klient juriidilisest isikust Klient kes tellib Elisalt Teenuseid; Leping Elisa ja Kliendi vahel sõlmitud Leping koos kõigi lisadega ITteenuste kasutamiseks Teenused Elisa poolt osutatavad või vahendatavad IT-teenused; Tingimused Teenustingimused, Üldtingimused, Hinnakiri, Elisa Krediidipõhimõtted, Juriidilise isiku fÜÜsilisest isikust esindaja isikuandmete töötlemise põhimõtted ja muud IT-teenuste osutamist puudutavad dokumendid ja eritingimused; Teenustingimused IT-teenuste kasutamist reguleerivad Teenuse spetsiifilised tingimused; Tootja Elisa poolt vahendatava tarkvara tootja; Toode Tootja poolt toodetud ja Elisa vahendatav tarkvara; Tööaeg - esmaspäevast reedeni kell 08.30-17.00, välja arvatud riiklikel pühadel Tööväline aeg - - esmaspäevast reedeni kell 7.00-8.30 ja kell 17.00-23.00, välja arvatud riiklikel pühadel; Puhkeaeg - esmaspäevast reedeni kell 23.00-07.00 ja laupäev, pühapäev ning riiklikud pühad ööpäevaringselt Rike olukord, kus Kliendil ei ole võimalik Elisa poolt osutatavat või vahendatavat Toodet või Teenust eesmärgipäraselt kasutada; Reageerimisaeg - ajavahemik Rikke kohta teate saamisest kuni Elisa poolse tegevuse alustamiseni; Kordategemisaeg - ajavahemik Rikke kohta teate saamisest kuni Rikke kõrvaldamiseni Pöördumiste määratlemine: Rikke mõju: Puudub: rike ei mõjuta Toote või Teenuse kasutamist Madal: Toote või Teenuse kasutamine on häiritud Ühel kasutajal Keskmine: Toote või Teenuse kasutamine on seiskunud Ühel või häiritud paljudel kasutajatel Kõrge: Toote või Teenuse kasutamine on seiskunud mitmel kasutajal Poolte kohustused Pooled kohustuvad hoiduma igasugusest tegevusest, mis segab, takistab või rikub teise Poole süsteemi, taristu või sidevõrgu turvalisust. Pooled kohustuvad tegema oma IT süsteemides vajalikud uuendused ja hoidma oma süsteeme ning taristus kasutatavat tarkvara kaasaegse ja turvalisena. Elisa ei vastuta Teenuse toimimise eest, kui Kliendi IT süsteem on ebastabiilne, ebaturvaline või kui süsteemi uuendamine on viibinud. Elisa ei tarni Kliendile Teenuse koosseisus Teenuse kasutamiseks vajalikke infotehnoloogilisi seadmeid (sh tarkvara), kui Pooled ei ole kirjalikult kokku leppinud teisiti. Kui Elisa võimaldab Kliendil Teenuse tarbimiseks kasutada Elisale kuuluvat või tema kasutuses olevat (sh kolmandale isikule kuuluvat) tarkvara, serveri rakendust ja/või tehnilist lahendust või selle osa, kohustub Klient seda kasutama ainult Lepingus ja Tingimustes toodud eesmärgil, tingimustel ja ulatuses. Teenuse raames tarkvara kasutamisel kohustub Klient tagama, et tarkvara kasutatakse õiguspäraselt (sh kooskõlas tootja poolt kehtestatud tingimustega). Klient võimaldab Elisale, tarkvara tootjale või nende poolt määratud kolmandatele isikutele vajaliku juurdepääsu ja info andmise tarkvara õiguspärase kasutuse kontrollimiseks. Nimetatud kontrolli teostatakse selliselt, et Teenuse ja/või tarkvara tavapärane kasutus ei oleks asjatult häiritud. Tarkvara õigusvastase kasutuse näol on tegemist olulise Lepingu rikkumisega. Kui Klient ja Elisa ei ole kirjalikult kokku leppinud teisiti, kohustub Klient Teenust ega selle raames pakutavaid kasutusvõimalusi ja -õigusi (sh litsentse) mitte edasi müüma või mistahes viisil edasi andma või kolmandatele isikutele kasutust võimaldama (sh ka osaliselt). Klient võib saada Teenuse kasutamiseks juurdepääsu Elisa või kolmanda isiku (nt tarkvara, süsteemi või taristu tootja) (haldus)keskkonnale. Klient kinnitab ja nõustub, et kõik tehingud ja toimingud, mis on tehtud Kliendile võimaldatud (haldus)keskkonna juurdepääsu kasutades, loetakse teostatuks Kliendi poolt ning Klient vastutab kõikide vastavate toimingute ja tehingute eest (sh juhul kui toimingud ja tehingud on teinud kolmas isik). Klient kohustub Teenust kasutades mitte laadima, salvestama, kuvama, edastama, sisestama või muul moel rakendama Elisa taristus materjali või sisu, mis pole kooskõlas avaliku korra, julgeoleku või kehtivate seadustega. Sellise nõude rikkumisel on Klient ainuisikuliselt vastutav seeläbi Elisale või kolmandatele isikutele tekitatud kahju eest Kui klient rikub Lepingus või Tingimustes sätestatut, on Elisal õigus peatada Kliendile teenuse osutamine ja/või piirata Kliendi ligipääs taristule, sõltumata seejuures rikkumise ulatusest või asjaolust, kas Klient nõustub Elisa hinnanguga Kliendi poolse Lepingu rikkumise kohta. Kui Klient ja Elisa ei ole kirjalikult kokku leppinud teisiti, on Elisal õigus Teenuse osutamiseks sõlmitud Lepingu täitmiseks (sh selle raames pakutava lahenduse tarnimiseks) kasutada alltöövõtjaid. Kui Kliendi poolt Lepingu alusel kasutatavate litsentside litsentsiandja muudab Elisast sõltumatult litsentsitasusid või muid litsentside kasutamise tingimusi, teavitab Elisa vastavast muudatusest esimesel võimalusel Klienti. Litsentsiandja poolsest litsentsitasude ja -tingimuste muutmisest tulenevalt on Elisal õigus vastavas osas muuta ka Poolte vahel sõlmitud lepingut, sh Kliendi poolt Elisale tasumisele kuuluvat summat litsentside kasutamise eest. Poole nõudel vormistatakse vastav muudatus kirjalikult. Mis tahes põhjusel Lepingu lõppemisel või üles ütlemisel toimub Kliendi andmete ülekandmine Elisale mittekuuluvatele infotehnoloogilistele seadmetele üksnes Kliendi poolt kirjalikus või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis ja tähtaegselt esitatud vastava tellimuse alusel ning Kliendi kulul, kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti. Nimetatud tellimus tuleb Kliendil esitada Elisale enne Lepingu lõppemist, või olukorras, kus see pole teostatav, hiljemalt neljateistkümne (14) kalendripäeva jooksul Lepingu lõppemisest. Elisa teeb Teenuse osutamiseks vajalikke Elisa seadmete/süsteemide hooldustöid üldjuhul ajavahemikul 23.00-07.00. Mitteplaanilisi hooldustöid, mis on vältimatult vajalikud Teenuse rikete ennetamiseks, on Elisal õigus teha igal ajal. Elisa teavitab Klienti plaanilistest hooldustöödest ette vähemalt nelikümmend kaheksa (48) tundi, mitteplaanilistest võimalusel vähemalt kaksteist (12) tundi. Hooldustöödest tingituna võib Teenuse toimimises esineda ettenähtud ajavahemikel häireid, mida ei loeta Teenuse rikkeks. Riketest ja teenuse muudatuse soovist teatamine Klient kohustub Elisat kohe teavitama Teenuse, Toote või Halduskeskkonna riketest või seisakutest (Rikked). Elisa kontaktandmed Rikete ja Teenuse muudatuste soovist teavitamisel on: telefon: +372 681 1243, e-posti aadress: tugi@elisa.ee. Rikkest teavitamisel peab Klient kirjeldama võimalikult täpselt vea olemust või iseloomu ja veale eelnevalt tehtud muudatusi Kliendi seadmetes või Halduskeskkonnas. Teenuse muudatuse tellimisel peab Klient identifitseerima ennast Lepingu poolena ja kirjeldama võimalikult täpselt soovitud muudatuse sisu. E-posti aadressile saadetud rikketeade on informatiivse iseloomuga, millele reageeritakse esimesel võimalusel. E-posti aadressile saadetud rikketeadetele reageeritakse Üksnes tööpäevadel ja tööaegadel. Kui Kliendil on erikokkuleppel õigus esitada rikketeateid ka Töövälisel ajal ja Puhkeajal, tuleb rikketeade esitada telefoni teel. Kliendi kontaktisik peab pärast Rikkest teatamist olema Elisa nõudmisel kättesaadav. Rikete kõrvaldamine Elisa tagab kliendile Teenuse ja Toodete kasutamisega seotud tehnilise toe ja Rikke ilmnemisel selle kõrvaldamise nii kiiresti kui võimalik. Kui Teenustingimustes ei ole sätestatud teisiti kõrvaldab Elisa Rikke selle teatamise päevale järgneva tööpäeva jooksul. Tootjast tuleneva Rikke korral saadab Elisa rikketeate edasi Tootjale, kes kõrvaldab Rikke vastavalt Tootja kehtestatud tootetoe tingimustele sõltuvalt probleemi prioriteetsusastmest. Rikete kõrvaldamise tähtajad võivad olla täpsustatud Teenustingimustes või tootja kodulehel. Teenuse ja Toote rikke kestuse arvestamine peatub, kui: Rikke tekkimise põhjuseks on Kliendi tegevuse/tegevusetuse tulemusena aset leidnud asjaolu, samuti Kliendi poolt Lepingust tulenevate kohustuste või eeltingimuste mittetäitmine ja/või mittenõuetekohane täitmine. Rikke tekkimise põhjuseks on Kliendi või kolmanda isiku valduses oleval territooriumil asuvate liinide/Elisa seadmete rike ning Elisal puudub neile vajalik juurdepääs. Sellisel juhul teatab Elisa Kliendi kontaktisikule kellaaja, millal peab Klient tagama Elisa esindajatele Teenuse rikke likvideerimise võimaldamiseks sissepääsu Kliendi valduses olevale territooriumile. Kui Kliendi kontaktisik teatab, et Elisa poolt soovitud aeg ei ole sobiv ning pakub välja hilisema kellaaja, peatub Teenuse rikke kestuse arvestamise aeg alates Elisa poolt välja pakutud kellajast kuni hetkeni, mil Klient tagab Elisa esindajatele tegeliku sissepääsu rikke kõrvaldamiseks Kliendi valduses olevale territooriumile. Elisa võib nõuda rikke põhjuse tuvastamise ja Rikke kõrvaldamisega seotud kulude hüvitamist Kliendilt, kui Elisa tuvastab, et Kliendi poolt teatatud Rikke põhjus oli Teenuse kasutamiseks vajalikus Kliendile kuuluvas seadmes või tehnilises lahenduses, samuti juhul, kui rikke Elisa seadmes või tehnilises lahenduses põhjustas Klient. Arveldamine Klient kohustub tasuma Teenuse ja Tootega seonduvad tasud vastavalt Lepingule, Hinnakirjale ja Üldtingimustele Elisa esitatud arve alusel, lähtudes arveldusperioodil kasutatud teenustest. Lisaks Teenuse kuutasule on Klient kohustatud tasuma Poolte vahel kokku lepitud ulatuses tasu enda tellitud tasuliste lisateenuste, tööde ja Toodete eest. Teenuse muudatuste või uute lisanduvate teenuste tellimisel kohustub Klient tasuma teenuse esialgse tööle seadistamise eest üksnes juhul, kui selles on Poolte vahel eelnevalt kokku lepitud. Elisa nõudmisel kohustub Klient tasuma lisatööde teostamise eest ettemaksuna. Teenuse muudatuste või uute lisanduvate teenuste tellimisel kohustub Klient tasuma teenuse esialgse tööle seadistamise eest üksnes juhul, kui selles on Poolte vahel eelnevalt kokku lepitud. Teenuste ja Toodete eest arveldamist alustatakse hetkest, mil Kliendil on võimalus Teenust või Toodet kasutada. Teenuste ja Toodete eest arveldamist alustatakse hetkest, mil Kliendil on võimalus Teenust või Toodet kasutada. Tarkvara litsentside puhul arvestatakse litsentside kuutasu liitumise ja litsentsi lõppemise kuul proportsionaalselt, vastavalt päevade arvule, millal litsents oli aktiveeritud. Klient kohustub kuutasu maksma ka juhul, kui Teenuse osutamine või Toote kasutamine Kliendile oli piiratud või kui Klient Teenust või Toodet tegelikult ei kasutanud. Arve mittekättesaamine ei vabasta Klienti arve tasumise kohustustest. Elisa ei vastuta postitalituse töö ebakorrektsuse, Internetipanga töö häirete või elektroonsel teel arvete edastamisel tekkida võivate tõrgete eest. Arvel näidatud summa peab olema Elisa arveldusarvele tasutud hiljemalt arvel märgitud maksetähtpäevaks. Elisa loeb arve tasutuks kui kogu arvel näidatud summa on laekunud Elisa arveldusarvele. Elisa esitab Kliendile arve iga kuu hiljemalt 5. kuupäeval. Arve tasumise tähtaeg on 14 päeva. Maksete mittetähtaegsel tasumisel arvestatakse Elisa poolt viivist arvele märgitud maksetähtajale järgnevast kuupäevast 0,15 % (null koma viisteist protsenti) võlasummast iga viivitatud päeva eest. Vastutus Elisa esitab Kliendile arve iga kuu hiljemalt 5. kuupäeval. Arve tasumise tähtaeg on 14 päeva. Maksete mittetähtaegsel tasumisel arvestatakse Elisa poolt viivist arvele märgitud maksetähtajale järgnevast kuupäevast 0,15 % (null koma viisteist protsenti) võlasummast iga viivitatud päeva eest. Klient on vastutav, et temale kuuluvad või tema kasutuses olevad seadmed ja/või tehnilised lahendused sobivad vastava Teenuse kasutamiseks ja need vastavad Tingimustes toodud või neis viidatud tehnilistele nõuetele. Elisa on õigus vajadusel kontrollida Kliendi seadme ja/või tehnilise lahenduse sobivust Teenuse kasutamiseks. Kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti, kannab vastavad kulud Klient. Lepingu täitmisel tekitatud kahju hüvitamise ülemmääraks Elisa poolt on rikkumise momendil konkreetse Teenuse eest Elisale makstava kuutasu kolme (3) kordne määr. Klient vastutab Elisa ees Lepingu, Üldtingimuste ja Teenustingimuste rikkumise eest, kohustudes hüvitama rikkumisega tekitatud kahju. Teenuse kasutamine vastuolus Teenustingimustega, õigusaktidega, riiklike institutsioonide juhistega või heade tavade ja kommetega, on keelatud. Elisa ei vastuta Teenuse osutamise raames Kliendi seadmele (riistvarale ja tarkvarale) või muule riistvarale põhjustatud kahjude eest. Kui Pooled ei ole kokku leppinud pikemat tähtaega, tuleb kahju hüvitamise nõue Elisale esitada mõistliku aja, kuid mitte hiljem kui kolme (3) kuu jooksul arvates hetkest, kui Klient kahju hüvitamise nõude esitamise aluseks olevast asjaolust teada sai või pidi teada saama. Selle tähtaja järgimata jätmisel kaotab Klient õiguse nõuda kahju hüvitamist. Vastutus võib olla täiendavalt reguleeritud Teenustingimustes. Andmekaitse Elisa töötleb isikuandmeid lähtuvalt EUROOPA PARLAMENDI JA NõUKOGU MääRUSEST (EL) 2016/679 (IKÜM) ja siseriiklikest õigusaktidest ning vastavalt Juriidilise isiku füüsilisest isikust esindaja isikuandmete töötlemise põhimõtetele. Intellektuaalomandi õigused Kõik Teenuste või Toodetega seotud intellektuaalomandi õigused kuuluvad Tootjale, või Edasimüüjale või Elisele. Ühtegi Intellektuaalomandi Õigust ei loovutata Lepingu alusel tervikuna ega osaliselt Kliendile. Lõppsätted Klient kohustub järgima Eesti Vabariigi, Euroopa Liidu või muude rahvusvaheliste institutsioonide poolseid teenuse, seadme või rakenduse päritoluriigi, sanktsioonide ja ekspordikontrolli alaseid seadusi, määrusi ja ametiasutuste eeskirju ning mitte vahendama teenuseid, seadmeid, rakendusi või nendega seotud tarkvara, tooteid, tehnilist teavet ega muid materjale kolmandatele isikutele ega viima neid teenuse tarne- või kasutusriigist välja, kui sellisele kolmandale isikule vahendamine või väljastamine rikuks Eesti Vabariigi, Euroopa Liidu või muude rahvusvaheliste institutsioonide poolt kohaldatavaid teenuste, seadmete või rakenduste päritolu, sanktsioonide või ekspordikontrolli seadusi, määrusi või ametiasutuste eeskirju. Klient kohustub järgima ka muid Elisa või Elisa volitatud isiku eeskirju ja juhiseid ekspordipiirangute kohta. Klient kinnitab, et tema suhtes ei kohaldata otseselt ega kaudselt rahvusvahelisi sanktsioone ega ekspordipiiranguid. Klient kohustub Elisale viivitamatult teada andma, kui kliendi või kliendi üle kontrolli omava isiku või esindaja suhtes kohaldatakse rahvusvahelisi sanktsioone või ekspordipiiranguid. Elisal on õigus peatada teenuse osutamine või seadmete tarnimine ja leping koheselt lõpetada juhul, kui: klient või kliendi üle kontrolli omava isiku või esindaja suhtes kohaldatakse selliseid rahvusvahelisi sanktsioone või ekspordipiiranguid, mis on Elisa äritegevusele otseselt siduvad või avaldavad mõju muul viisil; Elisal ei ole võimalik täita oma lepingulisi kohustusi sanktsioone või ekspordikontrolli reguleerivat seadusandlust rikkumata, või esineb põhjendatud kahtlus, et Elisale võidakse kohaldada kliendile teenuste osutamise jätkamise korral rahvusvahelisi ekspordipiiranguid või sanktsioone, või kui; klient rikub muul moel käesolevast peatükist tulenevaid kohustusi. Kui Teenustingimustest ei ole sätestatud teisiti, on Poolel õigus leping üles öelda, teavitades sellest teist Poolt vähemalt 1kuu ette. Lepingu lõppemine ei vabasta pooli enne Lepingu lõppemist tekkinud kohustuste täitmisest. Pool võib Lepingu etteteatamata üles öelda, kui teise poole suhtes on algatatud pankrotimenetlus või on välja kuulutatud poole pankrot või esinevad muud asjaolud, mis annavad aluse eeldada poole maksejõuetust Elisal on õigus Lepingu etteteatamata üles öelda, kui Klient rikub oluliselt Lepingust või Tingimustest tulenevat kohustust mh kui Kliendil on tekkinud võlgnevus Lepingujärgse makse tasumisel ja selline võlgnevus on kestnud vähemalt 30 päeva järjest ning Klient ei kõrvalda puudust mõistliku tähtaja jooksul arvates Elisalt sellekohase kirjaliku nõude saamise päevast. Elisal on õigus Tingimusi sh Hinnakirja ühepoolselt muuta ja täiendada. Elisa teavitab Klienti Tingimuste muudatustest 30 päeva ette. Kui muudatus puudutab Klienti ja Klient ei ole muudatustega nõus, on Kliendil õigus leping 2 nädala jooksul üles öelda. Olenemata eelmises punktis sätestatust, kui Tootja või edasimüüja muudab Elisast sõltumatult Kliendi poolt Lepingu alusel kasutatavate litsentside litsentsitasusid või muid litsentside kasutamise tingimusi, on Elisal õigus vastavas osas muuta ka Poolte vahel sõlmitud lepingut, sh Kliendi poolt Elisale tasumisele kuuluvat summat litsentside kasutamise eest ning sellisel juhul puudub kliendil Lepingu ülesütlemise õigus. Elisa vastavast muudatusest esimesel võimalusel Klienti.