Põhisisu algus
Miks satub seade piirialadel välisoperaatori võrku? Kui ühe riigi sideoperaator soovib pakkuda oma klientidele head levi ka äärealadel, kaasneb sellega paratamatult levi kandumine üle riigipiiri. Seega on piirialadel üsna tavaline olukord, kus olles endiselt Eesti riigi pinnal, võib Sinu seade täiesti ootamatult sattuda Venemaa või Läti sideoperaatorite levialasse. Selline situatsioon saab aga juhtuda vaid kahel eeldusel. Esimeseks eelduseks on see, et Sul on Elisas avatud roaming- ehk väliskõnede teenus. Tegemist on teenusega, mis on avatud liitumishetkest alates. Teiseks eelduseks on seadmed ise. Nimelt on kõikide suuremate tootjate seadmed seadistatud nii, et võrgu ehk sideoperaatori valimine toimub automaatselt. See on seatud nii klientide mugavust silmas pidades. Sel juhul ei pea Sa ühest riigist teise reisides ise uut sideoperaatorivõrku valima, vaid Seade teeb seda ise Sinu eest. Välisriiki sõites valib Seade peale koduoperaatori levi kadumist esimese kõige tugevama signaaliga sideoperaatori. Kui satud piirialadel liikudes kohta, kus koduoperaatori levi jääb väga nõrgaks ja samal hetkel on välisoperaatori levi märgatavalt tugevam, vahetab Sinu seade suure tõenäosusega sideoperaatorit. Nii võib juhtuda, et sissetuleva või ka väljuva kõne teed välisoperaatori võrgus ja kõne maksumus kujuneb oluliselt kallimaks, kui Sa arvasid. Kuidas selliseid situatsioone vältida? Roaming- ehk väliskõnede teenuse desaktiveerimine. Seda on võimalik teha nii Elisa iseteenindusbüroos kui ka helistades Elisa kliendiinfo telefonil 6 600 600. Kui Sul tekib vajadus reisida välismaale, saad teenuse taas aktiveerida. Kui Sul on aga igapäevaselt vajalik, et roaming- ehk väliskõnede teenus oleks aktiveeritud, siis soovitame piirialadel liikudes seadistada oma seade käsitsi võrguotsingu režiimi. Kuidas seda teha, leiad oma seadme kasutusjuhendist. Samuti on Sulle abiks Elisa Seadmetugi. Kui jääd seadistamisega hätta, siis saad helistada Elisa Seadmetoele numbril 900 1919 (E-R 09:00-19:30, kõne hind 0.5 €/min).