Käesolev rahuloluküsitluste, teavituste ja kõnede läbiviimise põhimõtted on koostatud EUROOPA
PARLAMENDI JA NÕUKOGU MÄÄRUSEST (EL) 2016/679 lähtuvalt ning reguleerivad Elisa
rahuloluküsitluste, teavituste ja kõnede läbiviimist.
Mõisted
Andmesubjekt – on füüsiline isik, kellele Elisa edastab rahulolu küsitlusi, teavitusi või teeb
rahulolukõnesid;
Rahulolu küsitlus – elektrooniliselt täidetav küsimustik, millele vastamisel saab andmesubjekt
anda tagasisidet teeninduskogemusele, tarbitavatele teenustele ning hinnata rahulolu Elisaga
tervikuna;
Rahulolu teavitus – elektrooniline kiri, mis annab andmesubjektile teavet tema poolt kasutava Äpi
ja/või teenuse kasutamise võimaluste kohta;
Rahulolu kõne - on reaalajas toimuv mitmepoolne häälkõne, mille eesmärgiks on välja selgitada
andmesubjekti rahulolu teenindusega ja tarbitavate teenustega ning tagada parim tarbijakogemus.
Rahulolu küsitluste, teavituste ja kõnede eesmärgid, läbiviimise viisid ja töödeldavad
isikuandmed
Rahulolu küsitluste ja kõnede eesmärgiks on mõista andmesubjekti ootusi Elisa
klienditeenindusele ja teenustele ning parema klienditeeninduse ja kliendi rahulolu tagamine.
Rahulolu küsitluste ja kõnede eesmärkide saavutamiseks kuvab Elisa kodulehel küsitlusi,
saadab andmesubjektile elektroonilisi küsitlusi või teeb rahulolu kõnesid ning analüüsib saadud
tagasisidet.
Rahuloluteavituste eesmärgiks on teavitada andmesubjekti tema poolt kasutatava Äpi ja/või
teenuse tarbijakogemust tõstvatest funktsioonidest ja võimalustest ning jagada soovitusi Äpi
või teenuse täisväärtuslikuks kasutamiseks.
Elisa viib läbi rahuloluküsitlusi klienditeeninduse osas kuvades küsitlusi koduleheküljel või
edastades küsimustiku andmesubjekti kontakt e-posti aadressile.
Koduleheküljel kuvataval küsitluses on andmesubjektil võimalik hinnata kodulehekülje
kasutusmugavust ning e-posti vahendusel edastatavas küsimustikus on andmesubjektil
võimalik hinnata Elisa klienditeenindaja kompetentsust, sõbralikkust, personaalsust, hoolivust,
suhtlemise lihtsust ja lahenduse saamist.
Kodulehel kuvata küsitluse raames töötleb Elisa andmesubjekti kliendinumbrit ja isikukoodi.
Küsimustiku edastamisel e-posti teel töötleb Elisa andmesubjekti isiklikke andmeid (ees- ja
perekonnanimi, suhtluskeel) ja kontaktandmeid (e-posti aadress).
Elisa viib läbi rahuloluküsitlusi toodete ja teenuste osas, edastades rahuloluküsitluse
andmesubjekti kontakt e-posti aadressile lähtuvalt äristrateegiast. Küsimustiku edastamiseks
töötleb Elisa andmesubjekti isiklikke andmeid (ees- ja perekonnanimi, suhtluskeel) ja
kontaktandmeid (e-posti aadress).
Elisa võib teha rahulolukõnesid kliendi kontaktnumbrile teenusega liitumise järgselt tagamaks
teenuse tõrgeteta ja sujuv toimimine. Elisa sooviks on tagada väga hea tarbijakogemus teenuse
tarbimisel, mistõttu Elisa võtab kliendiga ühendust juhul, kui klient on esitanud pöördumise
seoses tõrgetega teenuse toimivuses või juhul, kui Elisa on tuvastanud tõrked teenuse
toimivuses. Samuti on Elisa jaoks oluline tagada kliendi rahuolul Elisa teeninduse ja
teenustega, mistõttu Elisa kontakteerub kliendiga olukorras, kus klient on avaldanud
rahulolematust seoses teenuste või teenindusega või esitanud avalduse numbri liigutamiseks
teise operaatori võrku. Rahulolukõne läbiviimiseks töötleb Elisa andmesubjekti isiklikke
andmeid (ees- ja perekonnanimi, suhtluskeel) ja kontaktandmeid (kontaktnumber).
Rahuloluteavituste edastamiseks töötleb Elisa andmesubjekti isiklikke andmeid (ees- ja
perekonnanimi, suhtluskeel) ja kontaktandmeid (e-posti aadress).
Rahuloluküsitluste ja -kõnede tulemusena kogutud info põhjal analüüsib Elisa
klienditeeninduse protsesse ja teenuseid ning hindab klienditeeninduse ja teenuse kvaliteeti.
Eelnimetatud tegevused on vajalikud selleks, et mõista andmesubjekti rahulolu Elisa
klienditeenindusega ning ootusi Elisa poolt pakutavate teenuste osas, selgitada välja
kitsaskohad, parendada klienditeeninduse kvaliteeti ja -protsesse ning suurendada
kliendirahulolu ja tarbijakogemust.
Andmesubjekti õigused
Andmesubjektil on õigus igal ajal keelata konkreetse või kõigi rahulolu küsitluste ja teadete
edastamine e-kirjas toodud juhiseid järgides. Samuti on võimalik esitada Elisale sellekohane
allkirjastatud sooviavaldus. Andmesubjektil ei ole võimalik keelata koduleheküljel kuvatavaid
rahuloluküsitlusi.
Rahulolu kõnest on võimalik andmesubjektil loobuda edastades Elisale sellekohane
allkirjasatud sooviavaldus või loobuda edasisest rahulolu kõnedest kõne käigus.
Andmesubjektil on võimalik igal ajal nõusolek rahulolu küsitluste, teadete või kõnede
tegemiseks taastada esitades Elisale sellekohase sooviavalduse.
Rahuloluküsitluste tagasiside ja kõnede säilitamine
Rahulolu küsitluste tagasiside säilitatakse 2 aastat tagasiside saamisest. Säilitamistähtaja
möödumisel tagasiside muudetakse anonüümseks.
Rahulolu kõnesid säilitatakse 1 aasta kõne salvestamisest. Säilitamistähtaja möödumisel kõne
kustutatakse.