Liigu edasi põhisisu juurde
Elisa

Breadcrumb

Elisa Eesti AS krediidipõhimõtted

1.      Krediidipõhimõtted

Elisa Eesti AS osutab sideteenuseid klientidele krediidipõhimõttel. Kliendil on õigus tarbida sideteenuseid krediidilimiidi ulatuses ja tasuda temale osutatud sideteenuste eest tagantjärgi vastavalt esitatud arvele.

Selleks, et kaitsta Elisat ja kliente võimaliku krediidikahju eest on klientidele kehtestatud sideteenuste tarbimiseks krediidilimiit. Krediidilimiidi ületamisel on klient kohustatud tasuma ettemaksu.

Sideteenuse krediidilimiidi alamlimiidid on:
M-kommertsi krediidilimiit
Roamingu krediidilimiit

Elisal on õigus sõlmida krediidilimiidi osas kliendiga ka erikokkuleppeid.

2.      Sideteenuse krediidilimiit

Krediidilimiit on Elisa poolt kliendi suhtes kehtestatud rahaline piirsumma, mille ületamisel võib Elisa nõuda ettemaksu tasumist või piirata Kliendile sideteenuste osutamist. Krediidilimiidi hulka loetakse jooksval perioodil Elisa arveldussüsteemis kirjendatud teenused. Välismaal tehtud ja vastuvõetud kõned võivad jõuda Elisasse hilinemisega – seega ei pruugi välismaal tarbitud sideteenused krediidilimiidi sisse jõuda õigeaegselt.

Elisa on kehtestanud uuele kliendile vaikimisi järgmised krediidilimiidid:
Eraklient summas 55 €
Äriklient summas 110 €

Kui klient vajab suuremat krediidilimiiti on kliendil võimalik krediidilimiidi suurendamist taotleda. Krediidilimiidi suurendamise taotlemiseks tuleb esitada sooviavaldus teenindajale liitumislepingu sõlmimisel või helistada kliendiinfosse 6600600. Kindlasti tuleb taoltuses märkida, kui suur on soovitud krediidilimiit. Elisa krediidihaldus otsustab krediidilimiidi suurendamise või vähendamise, võttes arvesse kliendi krediidireitingut ja saadab vastuse kliendile sms-i teel kliendi poolt liitumislepingus määratud kontaktile. Krediidireiting põhineb kliendi maksekäitumisest nii Elisas kui ka Krediidiinfos.

Kui klient on Elisa sideteenuseid kasutanud üle 6 kuu suurendatakse kliendi krediidilimiiti dünaamiliselt, võttes arvesse kliendi varasemate arvete suurust. Näiteks kui kliendi viimase kuue kuu suurim arve oli 100 €, siis uus krediidilimiit kehtestatakse 200 €. Krediidilimiiti jälgib kliendiarveldussüsteem ja kõik limiidiga seotud tegevused on automatiseeritud.

Kui Klient on temale kehtestatud sideteenuste krediidilimiidist kasutanud 75% saadab Elisa sms teavituse, kus annab teada peagi rakenduvast krediidilimiidi piirangust

Kui krediidilimiidist kasutatakse 100% saab klient uue sms sõnumi ja sideteenuste osutamine piiratakse.

Piiratakse väljuvate kõnede suund, klient saab endiselt vastata sissetulevatele kõnedele. Välismaal olles ei saa vastata ka sissetulevatele kõnedele.

Sideteenuste kasutamise jätkamiseks peab klient tasuma Elisale ettemaksu soovitavalt krediidilimiidi ulatuses. Ettemaksu laekumisel eemaldab arveldussüsteem piirangud automaatselt.

Pane tähele: Google playst tellitud teenuseid  on klientidel  võimalik 2 tunni jooksul tühistada või 48 tunni jooksul teha seda tagastamise avalduse teel. Tagastamise avalduse leiad siit: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=et

Juhime tähelepanu, et krediidilimiidi puhul ei ole tegemist limiiditeenusega ja sideteenuste tarbimise eest esitatav arve võib kujuneda suuremaks kui on seatud krediidilimiit.

Krediidilimiidist sõltumata on klient kohustatud tasuma kõigi enda poolt tarbitud sideteenuste eest täies ulatuses.

2.1       M-kommertsi krediidilimiit

M-kommertsi osas kehtib kliendile krediidilimiit summas 50 €.

M-kommertsi krediidilimiit kehtib üldsummas teenustele nagu M-parkimine, ID-Pilet, M-Loto, M-makse ning kõnekaardi laadimisele.

2.2       Roaming’u andmeside krediidilimiit

Roaming andmeside krediidilimiidi sisse arvestatakse kogu roaming’us kasutatav mobiilne andmesidemaht. Päevapileti omanikul arvestatakse kuise maksimumi sisse ainult päevapileti regioonide väliselt tarbitud roaming’u andmesidemaht.

Vaikimisi on igal liidesel ehk mobiilinumbril kalendrikuine roamingu krediidilimiit 60 €.

Roaming andmeside krediidilimiiti saad muuta Elisa iseteeninduses („Mobiilinumbrid ja teenused” −> „Number” −> „Muuda seadeid” −> „Roaming’u andmesidelimiit”). Valikus on 30/60/120/240/500/1000 € sammud.

Limiiti saad suurendada valitud summa võrra piiramatu arv kordi.

Pane tähele! Kui soovid roamingu krediidilimiiti tõsta, pead teenindajal laskma tõsta ka üldist krediidilimiiti.

Kui mobiilse andmeside krediidilimiidist on ära kasutatud 80%, antakse sulle SMSi teel teada peagi rakenduvast mobiilse andmeside piirangust.

Kui limiidist on ära kasutatud 100%, saad teise teavitus-SMSi ja sinu mobiilse andmeside kasutamist piiratakse roaming’us kuni kalendrikuu lõpuni. Kõnealuses SMSis on antud ka juhised, kuidas limiiti 60 € võrra suurendada.
Näidis SMS: 37256XXXXXX on lubatud roamingu andmesidemahu ära kasutanud. Limiidi suurendamiseks saada numbrile 3726320320 sõnum numbriga 37256XXXXXX. Sinu Elisa.

Uue kalendrikuu alguspäevast uuendatakse krediidilimiiti ja roaming andmesidekasutus on taas võimalik.

SMS-teavituse saad tellida mitmele seadmele:

Iga mobiilset internetti kasutava seadme jaoks on võimalus lisada kuni kaks mobiilinumbrit, millele krediidilimiidi täitumisel sõnumid saadetakse. See hõlbustab MiNTi modemite ja/või iPadis asuva SIM-kaardi haldust.

Roaming’u andmesidelimiite puudutavaid seadistusi saad muuta Elisa iseteeninduses: „Mobiilinumbrid ja teenused” −> „Number” −> „Muuda seadeid” −> „Roaming’u andmesidelimiit”.

Näiteks saad oma mobiiltelefonile tellida teavituse tahvelarvutis kasutatava mobiilse interneti andmesidelimiitide täitumisest. Selleks ava Elisa iseteenindus, vali oma iPadis oleva SIM-kaardi konto juurest “Muuda seadeid” ja seejärel “Roamingu andmesidelimiit” ning sisesta teavitussõnumite valikus oma mobiiltelefoni number. Edaspidi saabuvad teavitused tahvelarvutis kasutatud andmesidelimiitide täitumise kohta otse mobiiltelefoni – lisaks saad oma mobiiltelefoni kaudu tellida täiendavat mobiilse interneti mahtu oma tahvelarvuti jaoks.

Uue krediidilimiidi suuruse tellimiseks pole sul vaja teha muud, kui saata oma iPadiga seotud telefonist sõnum Elisa andmesidelimiidi teenusnumbril +372 632 0320; sõnumi sisuks kirjuta oma iPadis oleva SIM-kaardi mobiilinumber kujul 372 XXXX XXXX (näiteks 372 5612 3123).

Täiendava teavitusnumbri saad lisada ka ilma krediidilimiidi suurendamise õiguseta. Sellisel juhul tee Elisa iseteeninduses linnuke teavitusnumbrist paremal asuvasse kastikesse.
 

3.      Seadmete Krediidilimiit

Kliendil on võimalik soetada seadmeid osamaksetega. Seadmete krediidilimiit on välja töötatud isikupõhiselt ja krediidireitingu alusel. Krediidireiting kujuneb välja kliendi maksekäitumisest eelmiste perioodide jooksul. Arvesse võetakse ka Krediidiinfo hinnangut.
 

4.      Kliendi profiilianalüüsi loogika

4.1 Elisa kliendi krediidiprofiili koostamise aluseks on:

- kliendi varasem makseajalugu Elisas

- kehtivate liitumislepingute arv Elisas

- E-krediidiinfos avalikustatud krediidireiting (E-krediidiinfo krediidreiting põhineb kliendi varasematel maksehäirete ajalool E-krediidiinfos)

Pane tähele: Krediidiprofiili koostamise aluseks on kõik liitumislepingud sh lõpetatud.

4.2 Elisa jagab kliendid krediidiprofiili alusel seitsemesse (7) erinevasse rühma krediidisobilikkuse poolest ja annab neile hinnangu:

Suurepärane – pikaajaline Elisa klient (kliendiajalugu üle ühe (1) aasta), kes on korrektselt tasunud Elisale arveid üle 6 kuu.

Hea – Elisa olemasolev klient (kliendiajalugu üle kuue (6) kuu), kellel on esinenud Elisale arvete tasumisel lühiajalised (saanud võlateavituse SMSi) hilinemised.

Uus – uus klient ja Elisa olemasolev klient (kliendiajalugu alla kuue (6) kuu), kellel E-Krediidiinfo andmete kohaselt maksehäired puuduvad.

Keskmine – Elisa olemasolev klient (kliendiajalugu üle kuue (6) kuu), kellel on esinenud Elisale arvete tasumisel pikaajalised (on olnud piirangus või saanud esimese võlateavituse kirja) hilinemised.

Nõrk – uus klient või olemasolev klient, kelle krediidireiting E-krediidiinfo andmete kohaselt on nõrk, kuid kellel puuduvad kehtivad maksehäired või uus või olemasolev klient vanusevahemikus 18-21.a.

Halb – uus või Elisa olemasolev klient, kelle võlgnevus on müüdud või kelle krediidireiting E-krediidiinfo andmete kohaselt on väga halb ja kellel on kehtivad maksehäired. Võla müügist teavitab Elisa klienti elektrooniliselt või paberkandjal kontaktaadressile.

Võlglane – Elisa olemasolev klient, kellel on maksetähtaja ületanud arveid. Näiteks on kliendil mitu liitumislepingut ja ühe liitumislepingu alusel on jäänud arve maksetähtaegselt tasumata.

4.3 Erakliendi krediidilimiidid sideteenustele ja seadmetele:

Krediidireiting

Seadmete limiit (osamaksetega vara)

Suurepärane

3 000 €

Uus klient

600 €

Hea

1 500 €

Keskmine

1 000 €

Nõrk

200 €

Halb

EI

Võlglane

EI

Juhul, kui Sinu krediidihinnang on „HALB“, siis Elisal on õigus sideteenuse lepingu sõlmimise puhul nõuda ettemaksu iga kasutusse antava mobiilinumbri kohta.

Juhul, kui Sinu krediidihinnang on „VÕLGLANE“, siis Elisal on õigus keelduda sideteenuse lepingu sõlmimisest.


5.      Kuidas ma saan teada, kui suur on minu teenuste krediidilimiit

  • Helistades kliendiinfosse 6600600
  • Pöördudes Elisa esindusse

 Kuidas ma saan infot kasutatud teenuste saldo kohta:

  • Elisa iseteenindusest
  • Saldoinfost 1595
  • Pöördudes Elisa esindusse
  • Helistades kliendiinfosse 6600600

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.