Elisa: Mobiil-ID on e-riigi ja riiklike toimingute teostamisel ainus alternatiiv ID-kaardile

08.11.2017

Vabariigi Valitsuse otsuse järgselt peatada käesoleva aasta 3. novembrist 2017 ID-kaartide sertifikaadid, on toonud Elisasse sadu kliente sõlmima Mobiil-ID lepinguid. Väga paljud kliendid pöörduvad täna Elisa poole küsimusega, kas Smart-ID on samaväärne ID-kaardi ja Mobiil-ID-ga.

„Smart-ID-d ei saa täna ega ka tulevikus kasutada e-riigi ja riiklike toimingute teostamisel,“ selgitas Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomann. „Smart-ID polegi loodud ega mõeldud riiklikeks e-toiminguteks. Kuna Smart-ID-ga ei saa anda omakäelise allkirjaga võrdset elektroonset allkirja ehk digitaalallkirja, ei saa see asendada ID-kaarti ja Mobiil-ID-d“, täpsustas Ploomann, lisades, et Smart-ID-d ei saa ka aktiveerida ilma ID-kaardi või Mobiil-ID olemasoluta. „Seega ei ole ta kuidagi lahendus täna kliendile, kelle ID-kaardi sertifikaadid on peatatud.“

Riigiga suhtlemisel kasutavad kliendid Mobiil-ID-d eesti.ee portaali sisse logimisel, riigile avalduste esitamisel (toetuste saamisel, registrikannete tegemisel), e-valimistel, äriettevõtted riigile aruannete esitamisel, teabenõuete ja infopäringute tegemisel. Smart-IDga neid tegevusi teha ei saa.

Mobiil-ID erineb Smart-ID-st veel selle poolest, et on kasutav nii nuti- kui ka nuputelefonides. Smart-ID-ed seevastu saab kasutada vaid uuemates android ja iOS nutitelefonides ja tahvlites.

Mailiis Ploomanni sõnul seisneb Smart-ID peamine võlu selles, et see on muude riikide jaoks väga innovaatiline lahendus, mida saavad kasutada näiteks pangad, kellel on filiaalid mitmes riigis. „Riikides, kus ei ole Mobiil-ID sarnast digitaalset lahendust on see tihti suurepäraseks alternatiiviks ebaturvaliste koodikaartide asendamisel. Eesti on oma digitaalsete lahendustega lihtsalt teistest niipalju ees, et selle üle saab ainult uhke olla,“ rääkis Mailiis Ploomann.

Mailiis Ploomann tõi välja, et Elisa jagab riigi seisukohta, et igal Eesti elanikul võiks olla vähemalt kaks isikutunnistust ja audentimisvahendit ning Mobiil-ID on turvalisuselt ja funktsionaalsuse astmelt võrdväärne ID-kaardiga. „Seetõttu Elisa ka toetab riigi üleskutset soetada alternatiivne audentimisvahend, tagades nii oma klientidele jätkuv ja turvaline digitaalsete igapäevatoimingute tegemine,“ rääkis Mailiis Ploomann.

Elisa saab Mobiil-ID avada oma klientidele kiires tempos. „Saame seda teha tänu sellele, et oleme juba poolteist aastat jaganud oma klientidele juba poolteist aastat SIM-kaarte, millel kõikidel on olemas võimekus kasutada Mobiil-ID-d,“ ütles Mailiis Ploomann.

Seega saab Elisa eriti kiirelt avada neil klientidel, kelle telefonis on mobiil ID toega SIM-kaart juba olemas, kuid kes pole veel mobiil ID-teenust avanud. Kõikidel nendel klientidel on võimalus Elisa esindusest läbi tulla ning sõlmida MID teenusleping. Kui kliendil on ID-kaardi sertifikaadid uuendatud, saab ta teenuse lõplikult aktiveerida Politsei- ja Piirivalveameti veebilehel ning kui veel mitte, siis läbi minna PPA teeninduspunktist. Kõigil, kellel täna veel MID SIM-kaarti ei ole, saab Elisa pakkuda SIM-kaardi vahetust. Piisav varu kaarte on meil olemas ja leiame lahenduse kindlasti kõikidele soovijatele.

Kokku kasutab täna Mobiil-ID-d üle 46 000 Elisa kliendi.

« Tagasi

Vabandame! Teie veebilehitseja on liiga väike meie kodulehe külastamiseks.

We're sorry! Your browser is too small for this website.

Приносим извинения! Размеры вашего браузера слишком малы для посещения нашей страницы.