Uudised

Elisa võitis aastaga juurde üle 73 300 kliendi

13.07.2012

Eesti suuruselt teise sideoperaatori Elisa kliendibaas kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga 73 364 kliendi võrra, ulatudes 2012. aasta teise kvartali lõpus 597 394 kliendini. Elisa Eesti käive kasvas tänavu teises kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga 9,1% võrra.

Elisa Eesti 2012. aasta teise kvartali käive oli 27,9 miljonit eurot, aasta varem samal perioodil ulatus käive 25,5 miljoni euroni.

Elisa juhatuse esimees Sami Seppäneni sõnul on Elisa strateegiliseks eesmärgiks kasvada turust kiiremini. „Kuna mobiilsideturg on tänaseks laias laastus juba operaatorite vahel jagatud, siis võimalused kliendibaasi kasvatamiseks pole just väga avarad. Juurdekasv saab tulla numbriliikuvusest või uutes teenusvaldkondades - nagu seda on näiteks mobiilne internet - kanda kinnitades. Elisa on täna edukas olnud mõlemas segmendis,“ märkis Sami Seppänen.

Numbriliikuvuses on Eesti suuruselt teine sideoperaator Elisa liidripositsiooni hoidnud juba kaks aastat järjest. Tänavu poole aastaga on Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) andmetel Elisa võrku eelistanud ja oma numbri üle toonud 12 825 klienti, teised Eesti operaatorid omakorda on kaotanud kokku 12 742 klienti. Alates 2010. aasta jaanuarist on Elisa numbriliikuvuse teel juurde võitnud ühtekokku 47 013 klienti.

Elisa erakliendiüksuse juhi, juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul tuleneb Elisa olulisim kliendibaasi kasv mobiilikõnes numbriliikuvusest ja mobiilses internetis nutiseadmete populaarsuse tõusust. „Suurimaks kasvumootoriks käesoleval aastal on mobiilne internet nutiseadmetes. Trend on küll võrreldes mullusega muutunud, sest kui eelmisel aastal tarbis klient mobiilset andmesidet peamiselt kas laua- või sülearvutis, siis täna kasutab ta seda nutitelefonis ja tahvelarvutis,“ lausus Hiiepuu. „Kui Elisa esindustes müüdud mobiiltelefonidest on täna juba 60% nutitelefonid ja tõusvas trendis liigub ka tahvelarvutite müük, siis reeglina soetab klient nutiseadme koos mobiilse interneti teenusega.“

Elisa ärikliendiüksuse juhi, juhatuse liikme Jüri Teemanti sõnul on Elisa saavutanud tänavu mitmed olulised avaliku sektori riigihanke võidud, mis on võimaldanud kasvatada Elisa turuosa ka ärikliendi segmendis. „Välja kuulutatud riigihangetel oleme suutnud pakkuda seniste turuhindadega võrreldes märgatavalt soodsamat hinnataset,“ ütles Jüri Teemant. „Lisaboonuseks on kliendile soodsa hinna juures korralik teenuste ja võrgu kvaliteet.“

Elisa on tänaseks kvaliteetse 3,5G mobiilse interneti levialaga katnud suurema osa Eestimaast ning koguni 93% Eesti elanikest elab Elisa 3,5G levialas. 4G testvõrgud on Elisa avanud viies Eesti linnas: Tallinna, Pärnu, Viljandi, Haapsalu ning Tartu kesklinnades. Neljanda põlvkonna LTE (Long Term Evolution) standardil põhinev võrk võimaldab klientidele tulevikus pakkuda ülikiiret mobiilset internetti. Uudse tehnoloogiaga 4G võrk tõstab mobiilse andmeside keskmised allalaadimiskiirused 20-30 Mbit/s.

« Tagasi